Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@07:06:42 GMT

اختصاص دو نوبت سبد کالا به مددجویان تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۳۲۲۰۹

اختصاص دو نوبت سبد کالا به مددجویان تا پایان سال

خبرگزاری فارس: پرویز فتاح در این دیدار با بیان اینکه سال گذشته براساس برنامه‌ریز‌های انجام شده آمار جامعه مددجویان تحت حمایت کاهش یافت، افزود: متاسفانه به بدلیل اوضاع نامناسب اقتصادی در جامعه و بروز مشکلات متعدد در ماه‌های اخیر برای خانواده‌های نیازمند، محدودیت ورود به چرخه حمایتی امداد برداشته شد و ۶۰۰ هزار خانواده جدید تحت پوشش این نهاد قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاح از پیشنهاد کمیته امداد برای ارائه دو بسته حمایتی به مددجویان این نهاد تا پایان سال خبر داد و گفت: با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی و تورم بالا که موجب فشار مضاعف بر اقشار محروم جامعه شده است، از رئیس جمهور خواستیم تا پایان سال دو نوبت بسته حمایتی کالایی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و یک بسته حمایتی برای سایر اقشار نیازمند که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نیستند در نظر گرفته شود که با موافقت رئیس جمهور این بسته‌های حمایتی تا پایان سال به صورت سبد کالا به اقشار مشمول ارائه می‌شود.

رئیس کمیته امداد به همراهی خوب دولت و مجلس با کمیته امداد در جهت رفع مشکلات مددجویان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تعامل و همکاری هر چه بیشتر، شاهد گره‌گشایی از نیازمندان باشیم.

فتاح با بیان اینکه برای جبران مشکلات اقتصادی اعتبارات وام ضروری و کمک‌های موردی به اقشار نیازمند افزایش یافته است، افزود: در این خصوص ۲۱ میلیارد تومان وام ضروری به استان خراسان جنوبی اختصاص یافت و هم اکنون در این استان صف انتظار وام ضروری و جهیزیه وجود ندارد.

رئیس کمیته امداد افزایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد را بسیار مهم دانست و افزود: دشمنان نظام و انقلاب طی ماه‌های اخیر سعی کردند از طریق فضای مجازی این اعتماد را خدشه‌دار کنند که به حول و قوه الهی این ترفند‌های رسانه‌ای به جایی نرسید و اکنون شاهد رشد چشمگیر کمک‌های مردمی به کمیته امداد هستیم.

فتاح گفت: در جهت ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت، رقم ۱۰۳ میلیارد تومان از محل مصوبه تبصره ۱۶، صندوق توسعه ملی و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به استان خراسان جنوبی اختصاص یافت که امیدواریم با پرداخت این تسهیلات شاهد خودکفایی بیشتر خانوار‌های تحت حمایت باشیم.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات کمیته امداد به محرومان گفت: هیچ خدمتی به اندازه خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان انسان را به خدا نزدیک نمی‌کند و شما امدادگران باید شاکر خداوند باشید که جزو شایستگان هستید.

آیت الله عبادی رسیدگی به امور محرومان را از اولویت‌های کاری ائمه و برگزیدگان الهی عنوان کرد و افزود: اقدامات و فعالیت‌های کمیته امداد در یاری رساندن به محرومان بسیار با ارزش است و همواره باید در همه امور آبروی افراد نیازمند حفظ شود.

وی گفت: هر چند مردم خراسان جنوبی در شرایط سخت اقتصادی زندگی می‌کنند، اما با قناعت نسبت به داشته‌های خویش جلوه‌های بزرگی از ایثارگری نسبت به همنوع را به نمایش می‌گذارند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: حوادث طبیعی، تحریم‌ها، گرانی‌ها و تورم و عدم مدیریت برخی مسئولان در حوزه‌های مختلف موجب افزایش تعداد افراد نیازمند به حمایت‌های کمیته امداد شده است که در این خصوص باید تدابیری انجام شود تا شاهد کاهش آمار مددجویان تحت حمایت باشیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: سبد کالا مددجویان کمیته امداد بهزیستی فتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌

ایسنا/زنجان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود سال گذشته ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی خدمات حقوقی ارائه شده است.

روح‌اله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندساز، از رویکردها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است. در همین راستا سال گذشته ۱۰۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات، گفت: این نهاد به منظور حمایت همه جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضایی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه ) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشورهای حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات موثری انجام داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی