Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عباس آباد گفت: همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما، کوچ کاکایی ها از مناطق سردسیر ولگا، شمال خزر وکشورهای آسیای میانه به غرب مازندران آغازمی شود.
شراره کرمی راد افزود :حدود سه هزار پرنده مهاجر کاکایی پس از زمستان گذرانی در سواحل و رودخانه های شهرهای کلارآباد، سلمانشهر و عباس آباد ، اواخر اردیبهشت‌ به مهاجرت خود پایان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کرمی راد با اشاره به زندگی جمعی کاکایی ها ، گونه‌های این پرنده مهاجر را نقره ای، دم سیاه ،دودی و پشت سیاه عنوان کرد.
کاکایی‌ها ،پرندگانی با جثه‌ای متوسط و بزرگ هستند که از حشرات ، ماهیان ، سخت‌پوستان ، نرم‌تنان و نیز میوه‌ها و مواد گیاهی تغذیه می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مهاجرت کاکایی زمستان گذرانی عباس آباد جثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا مهاجر گفت: ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی مربوط به حوزه زراعت است و این معاونت در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نقش هدایت، برنامه‌ریزی و پشتیبانی را با سپردن کار به دست مردم ایفا می‌کند.

وی اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها را مشارکت حداکثری مردم در امنیت غذایی کشور دانست و گفت: در این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بیشترین محصول اساسی از مزارع دیم کشور برداشت می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی افزود: در این طرح ۴۵۰ هزار کشاورز سراسر کشور با همکاری کارشناسان و فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی در سطح ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم، انواع محصولات اساسی مانند گندم، جو، دانه‌های روغنی، حبوبات و علوفه کشت می‌کنند.

مهاجر بار دیگر بر نقش بی‌بدیل مردم در انجام امور اشاره کرد و گفت: جهش در کشاورزی یعنی افزایش چشمگیر و این جز با حضور و مشارکت مردم فابل دست یافتن نیست.

دیگر خبرها

  • اعتبارات آبرسانی در مازندران ۲۳ درصد افزایش یافت
  • عاشق ترین درنای دنیا در مازندران خانه دار شد! | عکس و فیلم
  • (ویدیو) چشم روشنی فریدونکنار؛ درنای بلژیکی خانه‌دار شد
  • درنای بلژیکی خانه‌دار شد
  • (ویدئو) چشم روشنی فریدونکنار؛ درنای بلژیکی خانه‌دار شد
  • ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزارها مشارکت دارند
  • مشارکت ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها
  • مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
  • فرود مهاجران تابستان گذران در مازندران
  • پرنده کمیاب «کورکور» در تکاب تیمار و رهاسازی شد