Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ سارا صفوری دانشجوی مخترع بسیجی و پژوهشگر در زمینه گیاه شناسی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: از دوران کودکی علاقه زیادی به تحقیقات روی گیاهان داشتم به طوری که ساعات زیادی از روز را صرف کارهای تحقیقاتی می کردم و پدر و مادر هم در این راه این علاقه را با خریدن کادوهایی چون میکروسکوپ و وسایل آزمایشگاهی را دو برابر می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهشگر جوان افزود: از دلایلی که باعث موفقیت و به نتیجه رسیدن تحقیقاتم می شد پشتکار و سخت کوشی خودم بود،علاقه در یک فعالیت باعث سخت کوشی در آن کار می شود.

وی ادامه داد: موضوع استعداد و یا خلاقیت با سخت کوشی تفاوت دارد و هرکس استعداد دارد دلیل بر موفقیت صد درصد نیست ولی در بیشتر مواقع سخت کوشی باعث نتیجه دادن کار خواهد شد.

صفوری بیان کرد: در راهی که برای ثبت اختراع و به بازار آوردن طرحمان داشتیم با مسئولین زیادی صحبت کردیم و آنها هم وعده های زیادی به ما دادند ولی متاسفانه هنگامی که سراغ آنها می رفتیم تا وعده خود را محقق کنند با مشکلات بعضا اداری مواجه میشدیم.

وی افزود: یکی از مسئولین که قول وام با سود کم را برای طرحمان داد وقتی آن را پیگیری کردیم وام را به مبلغ نصف رساندند و میزان اقساط را بیش از آن چیزی که فکر می کردیم سهمیه بندی کردند که در واقع دستمان را برای ارائه کار دلچسب بستند.

این مخترع جوان تصریح کرد: برای ثبت اختراعمان متاسفانه از سمت افرادی که مسئول پیگیری هستند جملات نا امید کننده ای چون طرح ساده است،بازار اشباع شده،سودهی خوبی ندارد و... به ما تحویل می دادند که در روحیه بچه ها بسیار تأثیر گذار بود.

صفوری خاطر نشان کرد: در بحث کار تحقیقاتی و پژوهشی متأسفانه نهادهایی که کارهای موازی یکدیگر انجام می دهند بسیار زیاد است و در سیاست های کاری آنها حمایت از طرح های نو و جوانان برنامه ریزی نشده است.

وی با اشاره به خود باوری در روحیه جوانان ایرانی نیاز به تقویت دارد گفت: در ابتدایی ترین نقطه هم قرار گرفته باشیم باید ابتدا خودمان را باور کنیم و اعتقاد به این داشته باشیم که ما هم می توانیم جزء نخبگان باشیم .

صفوری تأکید کرد: تک بعدی بودن نخبگان باعث وارد شدن آسیب هایی جدی می شود،بزرگان ما همیشه علم را در کنار ورزش و تفریح کاربردی دانسته اند، اینکه بخواهیم فقط زمان خود را به تحصیل اختصاص دهیم خطا مرتکب شده ایم و باید روند را اصلاح کنیم.

این محقق جوان در پایان خاطر نشان کرد: جوانان ما در دهه 80 و 90 باید یاد بگیرند هرکاری را سر زمان خودش انجام بدهند و برای رسیدن به موفقیت از همان موقع که اراده می کنند باید سرسختانه بجنگند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت: تا پایان سال گذشته به منظور تامین نیروی انسانی و تقویت حوزه قضایی شهرستان فلاورجان، ۵ قاضی و ۲۴ کارمند جذب شدند.
حجت‌الاسلام اسداله جعفری همچنین آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد دانست و افزود: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوع دوستی مردم منطقه رضایت بخش نیست و باید با برنامه ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف این حوزه بهبود یابد.
وی ادامه داد: در بازدید از حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها روند ارائه خدمت به مراجعان، با حضور معاونان و مسئولان استانی به طور دقیق بررسی و سپس در جهت رفع مشکلات تصمیم‌گیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز