Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان طب سنتی راه‌های زیادی را برای رفع دندان درد معرفی کرده‌اند که با بکاری گیری آن‌ها می‌توان این درد را کاهش داد، یکی از این راه‌ها استفاده از نمک و فلفل است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علائم پوکی استخوان چیست؟

تشخیص علائم پوکی استخوان در مراحل اولیه معمولا سخت است؛ اغلب افراد نمی‌دانند که استخوان‌هایشان ضعیف شده است تا زمانی که لگن، ستون فقرات و مچ دست آن‌ها می‌شکند، اگر استخوان‌های فک از بین بروند، لثه‌ها شروع به پسروی خواهند کرد، یکی دیگر از علائم تضعیف قدرت پنجه‌ها است، در یک مطالعه، تراکم استخوان زنان پس از دوران یائسگی مورد بررسی قرار گرفت و محققان دریافتند که قدرت دست و پنجه، مهمترین عامل فیزیکی محسوب می‌شود، قوی بودن پنجه‌ها احتمال افتادن و زمین خوردن افراد را کمتر خواهد کرد.

درمان دندان درد در خانه

محققان طب سنتی راه‌های زیادی را برای رفع دندان درد معرفی کرده‌اند که با بکارگیری آن‌ها می‌توان این درد را کاهش داد، یکی از این راه‌ها استفاده از نمک و فلفل است؛ فلفل و نمک هر 2دارای خواص ضد باکتریایی، ضد التهاب و ضد درد هستند، از این رو ترکیب این ۲ ماده می‌تواند در تسکین دندان درد موثر باشد، مقدار مساوی از نمک و فلفل را با مقداری آب به شکل خمیر درآورید، این خمیر را چند دقیقه روی دندان دردناک گذاشته و بعد با آب بشویید، این کار را روزانه چند بار تا بهبود و تسکین درد انجام دهید.

نشانه افسردگی کودکان

یکی از نشانه‌های کودک افسرده ارتباط نداشتن با همسالان خود است؛ افراد افسرده بیشتر متمایل به مجزا کردن خود از دیگران هستند؛ کودکان ممکن است دیگر به سمت آن هم سال خود که افسرده است نروند در چنین مواقعی ممکن است کودک تنها شده، زیاد به روی خودش نیاورد و حتی ابراز علاقه نکند که با همسالانش در ارتباط باشد، اما این بدان معنا نیست که از این شرایط لذت می‌برد، دور ماندن کودک از همسالان، می‌تواند او را اجتماع گریز و افسرده کند.

رفع سلول‌های مرده پوست با شکر و روغن

استفاده از شکر و روغن زیتون لایه برداری خوب برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست است؛ شکر، سلول‌های مرده پوست را حذف می‌کند و روغن زیتون می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی، مکمل این کار باشد، این اسکراب می‌تواند برای لایه برداری از تمام نقاط بدن و حتی لایه برداری از لب‌ها مناسب باشد.

درمان سنگ کلیه با نخود سیاه

نخود سیاه یکی از چندین نوع نخود است که مصرف کمتری نسبت به دیگر حبوبات دارد؛ این گیاه چندین خواص مختلف دارد که از مهمترین خاصیت‌های آن خرد کردن سنگ کلیه و سنگ مثانه است؛ کسانی که از سنگ کلیه رنج می‌برند هیچگاه خوردن نخود سیاه را فراموش نکنند، همچنین نخود سیاه تحلیل کننده باد و جذام است، برای امراض یرقان و استسقاء مفید و برای رفع سردرد کاربرد زیادی دارد، این نخود را بکوبید و به صورت ضماد روی سر خود بگذارید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر امیر حسابی شامگاه شنبه در این راستا افزود: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

دکتر سعیده مجیدی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس بهمن ماه پارسال با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز این طرح با هزینه‌ای افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار