Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: تعریف و تخصیص اعتبار برای طرح های بیابان زدایی اصفهان به دلیل وجود کانون های بالقوه تولید ریزگرد ضروری است.

به گزارش ایرنا، محمد حسین شاملی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان در سالن اجتماعات این مجموعه افزود: با وجود اینکه انتشار ریزگردها از مناطق بیابانی شرق اصفهان وسعت زیادی از کشور را تهدید می کند، اما تخصیص نیافتن اعتبارات مانع آغاز طرح های جدید در این مناطق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در سال جاری اعتبارات اینگونه طرحها فقط برای استان خوزستان تصویب شد واصفهان از آن بی بهره ماند، بنابراین از مجلس شورای اسلامی می خواهیم در تصویب بودجه سال آینده، توجه ویژه ای به طرح های بیابان زدایی اصفهان داشته باشد.
شاملی همچنین از ادامه طرح بیابان زدایی استان از سال 94 به مساحت 10 هزار هکتار در منطقه سگزی واقع در شرق اصفهان خبرداد و گفت: این طرح تاکنون در حدود پنج هزار هکتار از بیابانهای این منطقه با گونه های مختلف گیاهی از جمله تاغ اجرایی شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اعتبار مناسب برای این منطقه شاهد تحولی اساسی در طرح های مختلف باشیم.
وی با اشاره به نقش مهم خیران در کمک به طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری برای حفظ عرضه ها گفت: این مجموعه با تمامی خیرانی که قصد دارند در طرح های منابع طبیعی مشارکت کنند تعامل خواهد داشت برای مثال در یکی از این طرح ها در کاشان حدود 20 میلیارد ریال از سوی یک خَیر کمک شد.
شاملی با بیان اینکه مهار روان آبها و جلوگیری از فرسایش خاک از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهارداشت: در همین ارتباط دراستان اصفهان طرح های انتقال روان آب ها به سفره های آب زیرزمینی انجام می شود.
در این آیین عباس قاسمی رامشه به عنوان مدیر جدید روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان معرفی و از تلاش های هفده ساله رضا خلیلی در این سمت قدردانی شد.
براساس آمار موجود وسعت بیابان های ایران 20 درصد مساحت کشور است و این رقم در استان اصفهان به 30 درصد می رسد.
بیابان های اصفهان بیشتر در نیمه شرقی این استان قرار دارد که به گفته مسوولان باعث بروز مشکلات عدیده زیست محیطی، اقتصادی و بهداشتی می شود.
ریزگردها سالانه بیش از 360 میلیارد ریال به امکانات زیربنایی و منابع طبیعی استان شامل پایگاه های نظامی همجوار، اراضی کشاورزی، راههای ارتباطی ، شهرک های صنعتی، راه آهن و شهرهای اطراف خسارت می زند.
/ 6022 / 6020

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد منابع طبيعي آبخيزداري استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تامین ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی مددجویان هزینه شده است.

وی افزود: از مجموع اعتبار اختصاص یافته، ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین تامین شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: این اعتبار برای خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی هزینه شد.

۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار در هرمزگان از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان