Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حسین پور مدیرکل دفترکنترل سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در بازدید ازسیل بند‌ها و سازه‌های دره گردو اراک گفت: هدف از ایجاد این بند‌ها توسعه پارک‌های آبخیز توسعه محیط‌های گردشگری طبیعی کنترل سیلاب‌های شهری و پیشگیری از گرفتگی معابر شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین پور افزود: استان مرکزی در خصوص احداث بند‌ها و سازه‌های آبخیزداری تلاش خوبی داشته و جزو استان‌های موفق کشور است.

محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی هم  در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  با اعلام اینکه اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان برای توسعه آبخیزداری استان اختصاص یافته است گفت: تاکنون ۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آبخیزداری محقق شده است.

محمدی افزود: در تفاهم نامه صورت گرفته سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با استانداری مرکزی هم مبلغی حدود ۴۰ میلیارد تومان برای توسعه سیل بند‌ها استان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی ۱۲هزارو ۵۰۰ سازه آبخیزداری اجرا شده و ۸۲ میلیون مترمکعب آب در پشت این بند‌ها ذخیره شده که۴۲ میلیون مترمکعب آن مربوط به بارندگی اخیر بوده است.

آغاز عملیات جنگل‌کاری در فضای ۲هزار هکتاری چپقلی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی همچنین از آغاز عملیات جنگل‌کاری در فضای ۲هزار هکتاری چپقلی خبر داد.

وی بیان کرد: در دره گردو ۱۶ بند سنگ و سیمان،۱۰۷بند گابیونی، ۳۰ بند خشکه چین اجرا شده که تا کنون حدود ۱۴۰ هزار مترمکعب آب در پشت این بند‌ها ذخیره شده است.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای