Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – 'سوزی وان میگین' عضو سازمان کمک به پناهجویان در نروژ گفت ائتلاف نظامی سعودی که بندر الحدیده را در محاصره خود قرار داده، تنها یک راه مستقیم به بندر را باز گذاشته است که می تواند آن را ظرف دو ساعت مسدود و بدین ترتیب این راه هم اکنون در معرض تهدید قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سوزی عضو سازمان مزبور که مقر آن در صنعا قرار دارد، گفت: اگر این راه مسدود شود دیگر نمی توان مواد غذایی و دارویی در اختیار تقریبا 22 میلیون هموطن یمنی قرار داد که برای گذران زندگی متکی به واردات این بندر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر سازمان ملل سه شنبه گذشته گفت که مبادلات تجاری در بندر الحدیده که حدود 70 درصد کالاهای وارداتی از آن وارد یمن می شوند، ظرف دو هفته گذشته بخاطر ازسرگیری نبردها جهت تسلط یافتن بر این بندر بزرگ واقع در سواحل دریای سرخ به نصف کاهش یافته است.
سوزی توضیح داد: عناصر نظامی وابسته به ائتلاف سعودی شهر الحدیده را به استثنای یک راه به سمت شمال به محاصره کامل خود درآورده است.
وی افزود:' تصور می کنم این راه تا گفت وگوهای صلح که قرار است به زودی در استکهلم آغاز شود، باز بماند اما اگر این مذاکرات با شکست مواجه شود و اوضاع رو به وخامت بگذارد، ائتلاف سعودی اماراتی می تواند این راه را به دو بخش تقسیم کند و در آن صورت اوضاع بدتر خواهد شد.'
وی خاطرنشان کرد: به نفع سعودی ها و اماراتی ها نیست تا بر شهر الحدیده تسلط یابند زیرا آنها بندر را زیر نظر دارند و هر آنچه را که وارد آن می شود، کنترل می کنند.
سوزی هشدار داد: اگر الحدیده از سایر نقاط یمن جدا شود در آن صورت هیچ بندر دیگری نمی تواند به طور مثمرثمر جایگزین آن شود. به هر حال ارائه کمک های بشردوستانه کامل راه حل نیست و ما نمی توانیم 29 میلیون و 300 هزار تن یعنی تمام ملت یمن را تغذیه کنیم. یمنی ها باید بتوانند مواد غذایی خود را تامین کنند.
در همین راستا قرار است امروز (پنجشنبه ) مارک لوکوک معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه برای بررسی اوضاع یمن و آنچه که سازمان ملل از آن به عنوان بدترین بحران انسانی در جهان نام می برد، به این کشور سفر کند.
عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.
این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت ها و انتشار قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار در این کشور، نتیجه ای به همراه نداشته است.
عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت های مستقیم و غیرمستقیم مالی ، نظامی ، سیاسی ، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره مند است.
خاورم ** 1487 **شبس**1488

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن ائتلاف سعودي الحديده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس

نخستین بازارچه عرضه‌ی مستقیم محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی و تنظیم بازار تحت عنوان روستا بازار تعاون روستایی خلیج فارس با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در بندرعباس افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در راستای دستورالعمل ابلاغی از سوی وزرات کشور، مبنی بر راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه‌ مستقیم محصولات کشاورزی و تولیدی و همچنین پیرو جلسه‌ی مصوبه ستاد تنظیم بازار استان، نخستین روستا بازار استان به‌نام تعاون روستایی خلیج فارس هرمزگان در محوطه جهاد کشاورزی شهرستان بندرعباس واقع در بلوار امام خمینی افتتاح شد.

علیرضا مهاجر در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی جهت ارائه محصولات کشاورزی برای شهروندان در نظر گرفته است، ‌ایجاد بازارچه‌هایی تحت عنوان روستا بازار بوده تا به صورت مستقیم و بدون واسطه محصولات کشاورزی به شهروندان ارائه شود

معاون وزیر جهادکشاورزی، افزود: کاهش قیمت محصولات، افزایش فراوانی کالا و محصولات کشاورزی در بازارچه‌ها و افزایش رضایتمندی مردم، تقویت اقتصادی کشاورزان، روستاییان و عشایر و حذف واسطه‌ها از مهمترین اهداف تشکیل این بازارچه‌ها در سطح استان ها باید باشد.

به گفته وی، توجه به جایگاه تولیدات کشاورزان و روستاییان، عشایر و اشتغال‌های خرد خانگی در این بازارچه‌ها مورد تاکید است که بتوان زمینه اشتغال پایدار این قشر و همچنین رفع مشکلات اقتصادی آنها را فراهم کرد. 

مدیر تعاون روستایی هرمزگان نیز در آیین افتتاحیه گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزرات کشورو سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران احداث مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی «روستا بازار» در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است که از چهار مرکز تایید شده ستاد تنظیم بازار امروز نخستین بازارچه عرضه‌ محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی جهت خدمات‌رسانی به مردم به بهره‌برداری رسید.

عیسی برخورداری پور افزود: به همین منظور، این بازارچه‌ها با هدف حذف واسطه‌های غیر ضروری بین تولیدکنندگان محصولات‌ کشاورزی و مصرف‌کنندگان با حمایت و پشتیبانی معاونت اقتصادی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی استان، شهرداری شهرستان بندرعباس و سازمان صمت در دستور کار قرار گرفت.

وی هدف از راه‌اندازی این بازارچه را عرضه‌ی محصولات کشاورزی (میوه، تره‌بار، خشکبار، محصولات لبنی و پروتئینی) با حداقل 20 درصد زیر قیمت بازار عنوان و تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی با توجه به ظرفیت و توانمندی‌ موجود جهت تجهیز و راه اندازی فازهای بعدی این بازارچه‌ها را در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها آمادگی لازم دارد.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، بیان کرد؛ با توجه به تأثیر مثبتی که عرضه محصولات کشاورزی به صورت مستقیم در حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و معیشت جامعه مصرف کنندگان خواهد داشت، راه اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی به عنوان یکی از کارهای راهبردی سازمان جهاد کشاورزی استان در دستور کار قرار دارد و همه دستگاه‌های تابعه موظف‌اند نهایت همکاری را برای رفع موانع و تسهیل امور با تعاون روستایی استان داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی خلیج فارس هرمزگان نیز اظهار داشت: بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در سطح 360 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال بنا شده است.

سجاد مهدیانفر تصریح کرد: این مجموعه برای 18 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده و در این بازارچه محصولات پروتئنی، میوه و تره بار زیر قیمت بازار و با کیفیت عرضه می‌شود.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • چین: آمریکا برای افزایش بودجه نظامی خود از ناکجاآباد دشمن فرضی می‌سازد
  • واکنش ایران به تایید نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین
  • واکنش کنعانی به گزارش گزارشگر سازمان ملل در خصوص نسل‌ کشی در غزه
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه درباره «آناتومی یک نسل کشی» در غزه
  • واکنش کنعانی به گزارش خبرنگار سازمان ملل در خصوص نسل‌کشی در غزه
  • واکنش کنعانی به گزارش گزارشگر سازمان ملل در خصوص نسل‌کشی در غزه
  • کنعانی: گزارشگر سازمان ملل جنایات اسرائیل را تایید کرد
  • افتتاح مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • اسرائیل گزارشگر سازمان ملل را تهدید کرد
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی