Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-معاون وزیر کشور با اظهار نارضایتی از روند کند عملیات گمرکی و خروج کالا از کشور، خواستار ایجاد ساز و کاری مناسب برای تسریع در صدور کالا و جلوگیری از معطلی چند روزه کامیون داران در مرز کوهک در سیستان و بلوچستان شد.

 بابک دین پرست در بازدید از بازارچه مرزی کوهک در شرقی‌ترین نقطه کشور در مرز پاکستان از نزدیک با مشکلات صادرکنندگان، کامیون داران و تجار این منطقه آشنا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جلسه هم اندیشی اشتغال و توسعه شهرستان سیب و سوران تصریح کرد: پیش نویس توسعه منطقه بلوچستان، در سفر چند روز آینده وزیر کشور به سیستان و بلوچستان تهیه می‌شود.

دین پرست با اشاره به تصویب 15 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال زایی در این شهرستان افزود: تاکنون 2.5 میلیارد تومان از این اعتبارات جذب شده است که باید علت جذب نشدن بقیه اعتبارات و موانع آنها بررسی شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر کشور افزود: در این سفر در جلسات شورای اداری سایر شهرستانهای مناطق بلوچستان نیز شرکت و در بازدید از این مناطق گزارشی از کمبودها و نیازهای آنها تهیه خواهد کرد.

دین پرست به سفر چند ماه پیش وزیر کشور به منطقه سیستان نیز اشاره کرد و گفت: آن سفر 110 مصوبه برای منطقه سیستان داشت و ریاست جمهوری این مصوبات را به 18 نهاد و وزارت خانه ابلاغ کرده است.

عبدالصمد عیسی زاده، فرماندار سیب و سوران هم در این جلسه به طرح های انتقال آب از سد ماشکید علیا، بیمارستان 32 تختخوابی و طرح های آبرسانی در این شهرستان، اشاره کرد و گفت: تکمیل سریعتر این طرح ها، به توسعه این شهرستان کمک خواهد کرد.

وی به پروژه احداث راه هیدوج به کلوکی که شهرستان را به مرز متصل می‌کند، اشاره کرد و افزود: احداث این جاده به دلیل کمبود اعتبار تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است.

همچنین دین پرست معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور از سد ماشکید سفلی واقع در بخش بم پشت شهرستان سراوان نیز  بازدید کرد. این سد که به منظور تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی در حال ساخت است.

معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در ادامه برنامه سفر به مناطق جنوبی استان، امروز به روستای کلپورگان رفت. وی با حضور در کارگاه زنده ساخت سفال که ثبت جهانی شده با نحوه ساخت سفال که توسط بانوان روستایی انجام می‌شود آشنا شد.

به گزارش ایسنا،معاون وزیر کشور در پاسخ به درخواست بانوان سفال کار برای احداث واحدهای فروش سفال در محل کارگاه، از فرماندار شهرستان سراوان خواست احداث غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی در محوطه کارگاه را در دستور کار قرار دهد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان

رئیس جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از رویکردهای مهم سازمان برای تحقق شعار سال تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سید محمدرضا سیدحسینی ارتقای ضریب خوداتکایی به تأمین گوشت مرغ و تخم مرغ و توسعه واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخم‌گذار تا دستیابی رسیدن به مرز خودکفایی را از مهم‌ترین راهبردهای سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای تحقق شعار امسال برشمرد و اظهار کرد: توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده با توسعه گلخانه‌های پیشرفته، مدرن، سایه‌بان و گلخانه‌های خانگی، توسعه کشت‌های گیاهان دارویی و کم آب‌بر با نگاه به بازار و صادرات، توسعه کشت محصولات خارج از فصل، تکمیل زنجیره ارزش تولید خرما با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی، توسعه نخلستان‌ها با ارقام تجاری و بازار پسند جهانی، توسعه موزستان‌های جنوب استان برای تحقق خودکفایی کشور به تولید موز، توسعه پرورش شتر با توجه به ظرفیت خاص استان در پرورش شتر، ارتقای تولید گوشت قرمز و تأمین گوشت مورد نیاز کشور، توسعه پرورش و تولید میگو و مبادلات مرزی از رویکردهای دیگر این سازمان برای تحقق شعار سال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: برای تحقق برنامه‌های محوری فوق، بهره‌گیری حداکثری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ را در دستور کار بخش کشاورزی استان قرار داده‌ایم.

کد خبر 739756

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| واعظ آشتیانی
  • افزایش سرعت وزش باد در منطقه سیستان
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • راه اندازی پویش خانه دوست کجاست در شهرستان زارچ
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • معاون استاندار: سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در حوزه مشارکت مردمی دارد
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی
  • چرخ توسعه سیستان و بلوچستان ازمسیر احداث بزرگراهها می‌گذرد/ ساخت بزرگراه ها شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور
  • روزه‌داران با ۵ هزار پرس غذای گرم در مساجد اشکذر افطار می‌کنند
  • شهادت یک مرزبان در منطقه مرزی میرجاوه