Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@17:31:41 GMT

کاهش ۳۰۰ واحد آموزش عالی با مصوبه دولت

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۳۳۷۱۵

معاون حقوقی وزارت علوم گفت: ۲۸۰۰ واحد دانشگاهی در ایران وجود داشت که با مصوبه دولت حدود ۳۰۰ واحد کاهش‌یافته است.

به گزارش مهر، به نقل از معاونت حقوقی وزارت علوم، آیین معارفه ریاست دانشگاه اردکان با حضور حسین سیمایی صراف، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

حسین سیمایی صراف در این مراسم، گفت: دانشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد آموزش در کشور ما با یک تأخیر طولانی نسبت به سایر کشورهای دنیا تأسیس شد و از ابتدای شکل‌گیری تاکنون که دوره توسعه دانشگاه است با فراز و نشیب‌های فراوانی روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از دلایل این فراز و نشیب‌ها این بوده است که دانشگاه در کشور ما توسط دولت‌ها تأسیس‌شده‌اند و مجبور هستند که در چارچوب سیاست‌های دولت حرکت کنند درحالی‌که نهاد دانشگاه در کشورهای دیگر از دل دولت بیرون نیامده است. دانشگاه باید مستقل و خودکفا شود تا بتواند قوی‌تر و مؤثرتر به کشور و جامعه خدمت کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دانشگاه سه مأموریت آموزش، پژوهش و پرورش را بر عهده دارد. دانشگاه‌های ما در بعد آموزش سابقه خوبی دارند. دانشگاه‌ها در دو دهه اخیر با رشد نا گسیخته و ناموزونی روبرو بوده‌اند که نیاز به ساماندهی دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: در سال ۱۳۸۴ تعداد ۷۵ مؤسسه غیردولتی آموزشی وجود داشت که در سال ۱۳۹۲ علیرغم فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم با رشد پنج برابری به ۳۵۲ مؤسسه افزایش یافت.

سیمایی صراف افزود: کشور ایران هم‌اکنون در مقایسه با کشور چین با آن وسعت و جمعیت فراوان ازنظر تعداد دانشگاه برابری می‌کند. ۲۸۰۰ واحد دانشگاهی در ایران وجود داشت که با مصوبه دولت حدود ۳۰۰ واحد کاهش‌یافته است. ما در انجام مأموریت اول به لحاظ کمی رشد کافی داشته‌ایم و باید به مرحله کیفیت وارد شویم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با برشمردن پتانسیل های عظیم منطقه یزد و اردکان اظهار امیدواری کرد: مجموعه آموزش عالی استان در حل چالش ها و برآورده کردن موانع توسعه الگویی برای سایر دانشگاه های کشور باشد.

سیمایی صراف، در پایان از خدمات دکتر علی نصیری طوسی رئیس سابق دانشگاه اردکان تشکر و قدردانی کرد و برای رئیس جدید خانم فاطمه بهجتی اردکانی آرزوی موفقیت کرد و پیام وزیر علوم را به رئیس جدید دانشگاه اردکان تقدیم کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

بر اساس این گزارش، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر روز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه روز گذشته این شورا تصویب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه