Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ لاریجانی که برای حضور در یازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی به شهر استانبول ترکیه سفر کرده است، در جمع رسانه ها با تاکید بر ضرورت تلاش برای تحقق این هدف اظهار کرد: این مدل سریع محقق نمی شود، اما به عنوان مدل همکاری موفق در حال پیشرفت است.

وی نتایج همکاری این چهار کشور را نسبتاً قابل توجه و موفق خواند و افزود: این مدل را می توان هم در مسائل اقتصادی و هم در مسائل امنیتی و سیاسی در منطقه بسط داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همکاری های منطقه ای در بلوک های مختلف برای آسیا بسیار مفید است که به مرور می توان آن را گسترش داد و امیدواریم این تحرکات موفق باشد.

لاریجانی درباره اجلاس بین المجالس کشورهای آسیایی در استانبول نیز گفت: پایه گذار اصلی این اجلاس ایران بود که آرام آرام کشورهای مختلف به آن پیوستند، در حال حاضر بسیاری از پارلمان های کشورهای آسیایی عضو این اجلاس هستند.

وی با بیان اینکه آسیا موضوع مهمی برای آینده است، اظهار کرد: استعدادهای بسیاری اعم از منابع انرژی غنی، امکانات طبیعی متنوع و نیروی انسانی گسترده در آسیا وجود دارد و زمینه جهش در این منطقه جدی است.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به وجود چالش ها و مشکلات امنیتی و سیاسی در قاره آسیا بیان کرد: این چالش ها را در درون تئوری های توسعه اقتصادی چند جانبه می توان هضم و رفع کرد.

وی با اشاره به وجود چنین تفکری در این اجلاس ادامه داد: کمیته های مختلفی در امور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در این اجلاس برای بررسی این مسائل شکل گرفته و دبیرخانه این اجلاس به طور پیوسته فعال است که گزارشی از عملکرد آن در اجلاس ارائه خواهد شد و مسئولان هیات ها نظرات خود را در این اجلاس مطرح خواهند کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری مجمع مجالس کشورهای آسیایی در ایران در سال آینده گفت: دبیرخانه این اجلاس در ایران به صورت مستمر در حال فعالیت است و در این اجلاس نتایج کارها را به اطلاع هیات ها می رساند.

وی همچنین از برگزاری اجلاس مجالس ایران، چین، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان در ایران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: مسائل تروریسم در منطقه و راه های حل آن، همکاری در مقابله با ناامنی های منطقه، مبارزه با مواد مخدر و همکاری های اقتصادی از جمله محورهای این اجلاس خواهد بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیشب به منظور شرکت در یازدهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی(APA) در رأس هیاتی پارلمانی به شهر استانبول ترکیه سفر کرد.

وی به دعوت رسمی بینالی یلدریم رئیس مجلس ترکیه در یازدهمین نشست مجمع مجالس آسیایی(APA) که با شعار افزایش رونق اقتصادی آسیا در استانبول برگزار می شود، حضور یافته است.

جلیل رحیمی جهان آبادی، علی کاظمی باباحیدری، محسن کوهکن و هاجر چنارانی، لاریجانی را در این سفر همراهی می کنند.

یازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی به مدت سه روز با مشارکت 23 کشور آسیایی در شهر استانبول آغاز شده است.

مهمترین هدف مجمع مجالس آسیایی، تشکیل پارلمان آسیایی است که تاکنون 10 نشست مجمع عمومی آن به منظور ایجاد زمینه همکاری و هم افزایی در بین کشورهای آسیایی برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران ترکیه روسیه مجلس شورای اسلامی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، نماینده‌ی مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی اکبر احمدیان، بنا بر دعوت دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، نیکولای پاتروشف، در رأس یک هیات بلندپایه‌ی امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین «نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه ی مسئول در امور امنیتی» و «نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه خواهند شد.

در این سفر، بر اساس راهبرد سیاست چند جانبه گرایی و در تداوم دیپلماسی فعال و پویای سیاسی امنیتی جمهوری اسلامی ایران، به‌ ویژه در دولت سیزدهم و به منظور ارتقاء و توسعه‌ی روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، احمدیان با همتایان خود از کشورهای روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز دیدارهای جداگانه ای خواهند داشت.

اجلاس امنیتی سن پترزبورگ، با سابقه ای بیش از یک دهه، از معدود رویدادهای امنیتی بزرگ سالانه در سطح بین‌المللی است که به ابتکار کشور روسیه تشکیل و به‌طور مستمر برگزار شده است. از جمله ویژگی های مهم این اجلاس مقابله با یکجانبه گرایی غرب، بویژه امریکا در عرصه‌ی امنیت بین‌الملل و نهادینه کردن روایت گری و روایت سازی مستقل در این ساحت می باشد.

اهمیت و رویکرد این اجلاس به مقوله امنیت بین الملل موجب شده تا جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از آن، از ابتدا حضوری فعال در آن داشته باشد.

در نشست سال گذشته‌ی این اجلاس، مقامات ارشد امنیتی از بیش از یکصد کشور جهان در آن شرکت داشتند که حکایت از اهمیت و اقبال بین المللی به این رویداد امنیتی دارد. اطلاعات بدست آمده از نشست دوازدهم که از روز سه شنبه (۴ اردیبهشت) در سن پترزبورگ آغاز بکار می کند، حاکی از این است که رویداد امسال نیز در سطحی گسترده مورد توجه دولت ها، مسئولین امنیتی و رسانه‌های منطقه ای و جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • بانوان هاکی سالنی با مربی خارجی به آسیا می‌روند
  • تاکید بر نقش مجالس ایران و پاکستان در تسریع ارتقای روابط فیمابین
  • تأکید رئیسی بر نقش مجالس ایران و پاکستان در ارتقای روابط
  • برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی
  • دعوت AFC از قلعه نویی و جلالی برای حضور در اجلاس مربیان آسیا
  • شوک دوم به جودو/ شانس حضور در قهرمانی جهان هم از دست رفت