Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: معرفی آرمان‌های امام راحل وظیفه جهاد دانشگاهی است.

به گزارش ایسنا، عیسی علیزاده در اختتامیه اردوی منطقه‌ای طریق جاوید جهاد دانشگاهی اظهار کرد: باید با یک کار جامع اندیشه‌های امام را به همگان معرفی کرد، چراکه خیلی از همین اندیشه‌ها درحال حاضر راهگشای مسائل و مشکلات روز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معرفی آرمان‌های امام راحل وظیفه جهاد دانشگاهی است، افزود: پیروی از تفکر امام یعنی جلوگیری از فقر، شکاف طبقاتی، آسیب‌های اجتماعی و سیاسی ‌کاری و این وظیفه ماست که آرمان‌ها و اندیشه‌های امام راحل را به همگان معرفی کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: وظیقه ما تبیین اندیشه‌های آسمانی و والای حضرت امام است که شخصیتش در مکتب فقه و فقاهت شکل گرفته و از او فقیهی فرزانه، عارفی آگاه، فیلسوفی شجاع، ادیبی عمیق، مفسری بینا و سیاستمداری دانا ساخته که کلامی جذاب و تفکری پویا داشت.

سید محمد هاشمی تروجنی، رئیس مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی نیز هدف از برگزاری اردوی طریق جاوید در چابهار را ترویج و تبیین اندیشه‌های آسمانی حضرت امام به نسل جوان دانشجو و جلوگیری از گسست فکری دانشجویان و ایجاد پیوند فکری دانشجویان با آرمان‌ها و آموزه‌های فکری حضرت امام دانست.

هاشمی تروجنی ادامه داد: شخصیتی که ذهن و زندگی‌اش جامع علم و عمل بود، اعتقادش چون صخره‌های سخت و همتش به بلندای قله‌ها بود و اندیشه‌اش از آبشخور فرهنگ قرآنی سیراب می‌شد.

بر اساس این گزارش، اردوی فرهنگی - آموزشی منطقه‌ای طریق جاوید که به همت مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی با محوریت اندیشه‌های امام راحل به مدت سه‌روز درچابهار برگزار شد و میزبان مهمانان و اساتید و دانشجویان کشوری، استانی و منطقه‌ای بود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آرمان های امام ره جهاد دانشگاهي منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی گفت: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در نشست صمیمی با اساتید مدارس علمیه ارومیه ضمن تاکید بر تبیین شخصیت شهید مطهری اظهار کرد: آن چیزی که شهید مطهری را متمایز کرده بود، وظیفه‌شناسی و تواضع آن شهید والامقام بود و در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

وی با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی افزود: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد و از سویی با ورود به مسائل فلسفی شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده بود، از سوی دیگر به تفسیر قرآن هم پرداخته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: امروز باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند.

قریشی تصریح کرد: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌ها توسط ایشان است و اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، این معنای ایمان واقعی است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون در جامعه، خاطرنشان کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

کد خبر 749738

دیگر خبرها

  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • معلمان و اساتید، سفیران روشنی‌بخشِ هدایت و پیام‌آوران آگاهی هستند
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل