Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ کورینا هاوکس، مدیر مرکز سیاست تغذیه ای دانشگاه لندن در حاشیه کنفرانس جهانی که روز گذشته با هدف به صفر رساندن گرسنگی در جهان در بانکوک برگزار شد، در یک ویدئو کنفرانس اعلام کرد: "در حالی که گرسنگی از بیش از دو سال پیش تا کنون در حال افزایش است، این موضوع بیانگر "وضعیتی هشدار دهنده" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورها چه غنی چه فقیر، مواردی از اشکال سوء تغذیه را تجربه می کنند. این موارد می تواند شامل اختلال در رشد، کمبود عناصر ضروری مورد نیاز بدن انسان، راشیتیسم، اضافه وزن یا چاقی باشد.
در طول برگزاری این کنفرانس، گزارش سالانه سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نیز ارائه شد.
گزارش سالانه سازمان ملل تحت عنوان "گزارش جامع تغذیه"، همه داده های بین المللی درباره حدود 200 کشور را بررسی می کند. این داده ها از سازمان ملل متحد، فائو، برنامه جهانی غذا ( PAM)، یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و نیز سازمان های مردم نهاد، بنیادها و دانشگاه ها به دست آمده است.
بر اساس این گزارش، در مجموع 141 کشور دست کم سه مورد از اشکال سوء تغذیه شامل اختلال در رشد برای کودکان، -کم خونی و اضافه وزن برای زنان را تجربه خواهند کرد. 41 کشور این مشکلات را در سطحی بسیار بالا تجربه خواهند کرد. از جمله این کشورها، کشورهای خاورمیانه از جمله لبنان است که بیشترین جمعیت پناهندگان را به خود اختصاص داده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سوء تغذيه کشور فقير نگراني گرسنگي غني خاورميانه بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو