Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگر جوان هرمزگانى با تاکید بر تقویت روحیه پژوهش در بین دانش آموزان گفت: تشکیل بنیاد بعنوان رابط بین پژوهشگران جوان و صنعت از نیازهای جامعه کنونی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ افراد بسیاری از سطوح مختلف علمی و با تحصیلات متفاوت همواره در پیشبرد علمی یک جامعه در حال فعالیت هستند اما زمانی که از پژوهشگر نام می بریم، نخست به سراغ دانشجویان می رویم و کمتر به حوزه دانش آموزی می پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جای جای استان نخبه پرور هرمزگان افراد بسیاری در گمنامی فعالیت های بیشماری را انجام می دهند که علاوه بر پاسخگویی به اساسی ترین نیازهای دنیای اطرافمان  در پزشکی و سایر حوزه ها کاربردهای فراوانی دارند.

علیرضاصالحى، پژوهشگر جوان هرمزگانى در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر تقویت روحیه پژوهش در بین دانش آموزان اظهار کرد: فرهنگیان به ویژه معلمان باید با رویکرد پژوهشگری با دانش آموزان رفتار کنند.

پژوهشگر جوان هرمزگانى با بیان اینکه در آموزه های قرآنی و دینی، همواره بر تدبر، تفکر و پرداختن به کارهای علمی توصیه شده است؛ تصریح کرد: خدمات و تلاش های بزرگانی چون ابن سینا، فارابی و ابوریحان بیرونی در ایران اسلامی مبنای علمی و پژوهشی داشته اند.

صالحی با تاکید بر پیشرفت های قابل توجه علوم و فنون دو سه دهه اخیر در ایران بیان کرد: پیشرفت های هر دوره ای با فرصت ها و تهدید هایی همراه بوده که پیشرفت صلح آمیز هسته ای و فضایی نمونه ای از این فرصت ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه کارهای پژوهشی در آموزش و پرورش از سال 67 شروع شده است؛ تصریح کرد: از سال 76 موضوع اقدام پژوهی و پرداختن به فعالیت های پژوهشی مرتبط با درس و مدرسه مطرح و معلمان وارد میدان عمل شده و موضوعات و مسائل مرتبط با کلاس درس را مطرح می کنند.

پژوهشگر جوان هرمزگانى با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به دنبال سوق دادن دانش آموزان به سمت کارهای پژوهشی است؛گفت: اگر بتوانیم دانش آموزانی خلاق و پژوهشگر تربیت کنیم؛ به پیشرفت کشور کمک شایانی خواهیم کرد.

صالحی با اشاره به اینکه پژوهشگران جوان نیازمند حمایت های مالی بیشتری هستند، اظهار کرد: تشکیل بنیاد بعنوان رابط بین پژوهشگران جوان و صنعت از نیازهای جامعه کنونی است.

وی افزود: آشنایی با افراد مجرب زمینه تجاری سازی طرح های تحقیقی دانش آموزان و افراد کم تجربه جامعه را به آسانی فراهم می کند.

پژوهشگر جوان هرمزگانى برگزاری جشنواره جابربن حیان در دوره ابتدایی، جشنواره نوجوان خوارزمی دوره اول متوسطه و جشنواره نوجوان خوارزمی در دوره متوسطه را بهترین بستر برنامه های پژوهشی و تحقیقی در آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: دانش آموزان با شرکت در این برنامه ها، وارد عرصه های پژوهشی شده و در عمل تمرین می کنند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۴۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم

سیل در خراسان جنوبی خرابی زیادی به بار آورد. نکته تلخ اینکه دانش آموزان خطه محروم «زیر کوه» یکسال زحمت کشیدند اما درست در روز کنکور سیل جاده‌ها را تخریب کرد و آنها نتوانستند به جلسه امتحان برسانند. می‌گویند صدایمان به گوش کسی نمی‌رسد. منبع: viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • ویدیو/ وقف دانش‌بنیان به دنبال پیشرفت علم و رفاه مردم است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی