Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دومین همایش نکوداشت مرحوم آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی دردانشگاه مفید قم عنوان کرد:این عالم فقید دارای شخصیتی برجسته و ارزشمند و آگاه بود. آیت‌الله موسوی اردبیلی از شخصیت‌های برجسته در نظام قضائی بود که در ایجاد تحول در حوزه‌های علمیه نقش مهمی داشت و یکی از داعیه‌داران تحول در حوزه‌های علمیه به شمار می‌رفت و در همان اوایل مسئولیت ایشان در قوه قضائیه افتخار داشتم نزد ایشان می‌آمدم و یک بحث اقتصادی را به عنوان «اقتصاد اسلامی» مطرح می‌کردند که نشان از فکر باز و بینش فکری ایشان نسبت به مسائل داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان از استوانه‌های نظام اجرایی و قضائی کشور بود و به بسیاری از سوالات در خصوص فقه قضائی پاسخ داد. مرحوم موسوی اردبیلی بر این باور بود که در باب قضاوت همین متون قضایی موجود در فقه کافی نیست و امروز باید ماهیت قضایی بین‌المللی، ارتباط بین دُوَل، قرارداد‌های بین‌المللی، قوانین بین‌المللی، دادگاه‌های بین‌المللی و ... بررسی شود.

آیت‌الله فاضل لنکرانی عنوان کرد:مرحوم موسوی اردبیلی نظریات مهمی در خصوص عدالت قاضی و تحقق عدالت در روند قضاوت و بیت‌المال و جایگزین کردن مجازات‌هایی به جای زندان داشت که می‌تواند در عصر حاضر نیز راهگشا باشد و فقه قضائی نیازمند خلاقیت، ابتکار و نوآوری است تا بتواند پاسخگوی نیاز‌ها باشد. فقه جوابگوی تمامی سئوالات جدید بشری است، ولی پاسخگویی به آن‌ها بر مبنای فقه شیعی نیازمند تدبیر، تفکر و خلاقیت و نوآوری است.

وی گفت:یکی از دغدغه‌های جدی تعداد بالای زندانیان است که برای نظام اسلامی مورد پسند نیست و باید بر اساس فقه اسلامی برای آن چاره اندیشی کرد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آیت الله فاضل لنکرانی فقه نظام موسوی اردبیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از ماجرای گم شدن یسنا / ربایندگان اقرار کردند

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پلیس انتظامی گلستان، سردار محمدسعید فاضل دادگر شامگاه شنبه در تشریح این خبر افزود: در کنار تلاش‌هایی که توسط گروه‌های مردمی، بسیج و هلال احمر برای پیدا کردن یسنا از بعدازظهر یکشنبه (۹ اردیبهشت ماه) و پس از اعلام خبر مفقودی این دختر بچه آغاز شده بود، پلیس این موضوع را بوسیله کارآگاهان زبده خود پیگیری می‌کرد.

وی به استفاده از بهترین سگ‌های زنده یاب از تهران برای پیدا کردن یسنا اشاره کرد و گفت: پلیس از روز سوم حادثه گم شدن این دختر بچه، سرنخ‌هایی توسط کارآگاهان خود مبنی بر ربایش یسنا بدست آورد اما به لحاظ نگرانی‌ها، حفظ جان کودک و سلامتی اش در اولویت قرار گرفت.

سردار فاضل دادگر ادامه داد: پلیس افزون بر ۵٠ نفر را به‌عنوان مطلع و سه نفر را هم به‌عنوان مظنون مورد تحقیق و بازجویی قرار داده و به این ترتیب دامنه اشراف اطلاعاتی خود را گسترش داد و در نهایت یکی از سه مظنون بازداشت شد.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: پس از پیدایش کودک در عصر روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت ماه)، تحقیقات از مظنونین اصلی با شدت و جدیت ادامه یافت تا این که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس ۲ نفر از عاملان ربایش که یکی در روستاهای کلاله و دیگری در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بودند را دستگیر و آنها در بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.

وی یادآور شد: ربایندگان پس از این که متوجه قرار گرفتن در تور اطلاعاتی پلیس شده و عرصه را بر خود تنگ دیدند، برای رد گم کنی و فرار از چنگ قانون با توجه به آشنایی به منطقه در فرصتی مناسب، کودک را در مزارع محل رها کردند.

سردار فاضل دادگر همچنین بابیان اینکه تحقیقات پلیس برای یافتن جزییات بیشتر موضوع ربایش یسنا ادامه دارد از همکاری نزدیک اداره کل اطلاعات گلستان در این پرونده قدردانی و گفت: این حادثه بار دیگر اتحاد و همدلی مردم این استان را اثبات کرد.

«یسنا» کودک کلاله‌ای یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه جاری مفقود و پس از چند روز جستجو، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • چه کسانی «یسنا» کوچولو را ربودند؟!
  • ربایندگان یسنا به جرم خود اقرار کردند
  • جزئیات جدید از ماجرای گم شدن یسنا / ربایندگان اقرار کردند
  • آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»
  • توصیه مهم آیت‌الله جوادی‌آملی به روحانیون کاروان‌های حج
  • حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است