Web Analytics Made Easy - Statcounter

تازه ترین خبرها از تحولات میدانی غرب یمن حاکیست، رزمندگان یمنی عملیات جدیدی را در غرب استان الحدیده علیه نیروهای تحت حمایت ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی آغاز کردند.

به گزارش مشرق، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی غرب یمن حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله عملیات جدیدی را در غرب استان الحدیده علیه نیروهای تحت حمایت ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای یمنی با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای مواضع نیروهای ائتلاف را در محور مرکزی و غربی منطقه «الجاح الاسفل» هدف قرار دادند و پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند بخش های مهمی از این منطقه را به کنترل دربیاورند.

بیشتر بخوانید:

تحولات میدانی یمن/ از شکار نیروهای مزدور سعودی در استان مآرب تا دفع حملات در استان الجوف + نقشه میدانی

مقادیر قابل توجهی از تجهیزات نظامی در این عملیات به غنیمت نیروهای یمنی درآمد و تعدادی از خودروهای نظامی و تجهیزات نیروهای ائتلاف منهدم شد؛ ۶۰ تن از نیروهای مزدور ائتلاف در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.

عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله برای بازپس گیری کامل منطقه «الجاح الاسفل» در نوار ساحلی غرب استان الحدیده همچنان ادامه دارد تا تلاش نیروهای ائتلاف برای بازشدن مسیر انتقال نیرو و تجهیزات از استان تعز به سمت جنوب شهر الحدیده ناکام بماند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی عملیات محدودی را در محور غربی شهر «الدریهمی» در غرب استان الحدیده انجام دادند و موفق شدند نیروهای ائتلاف را در یک کمین گرفتار کنند و خسارت های سنگینی را به آنان وارد کنند.

از غرب شهر «تحیتا» در غرب استان الحدیده خبر می رسد، نیروهای یمنی در یک عملیات دقیق موفق شدند کاروان نظامی نیروهای ائتلاف را غافلگیر کنند و ضربات مهلکی را به آنان وارد کنند؛ تعدادی از خودروهای نظامی نیروهای ائتلاف در این عملیات منهدم شدند و سرنشینانش به هلاکت رسیدند.

همزمان، یگان موشکی نیروهای یمنی به شدت مواضع نیروهای ائتلاف را در محور غربی شهر «تحیتا» هدف قرار دادند؛ تعدادی از خودروهای نظامی و تجهیزات نیروهای ائتلاف در جریان این حملات منهدم شدند؛ دهها تن از نیروهای ائتلاف کشته و زخمی شدند.

خبرها از محور شرقی فرودگاه الحدیده حاکیست، نیروهای ائتلاف عملیات دیگری را با پشتیبانی هوایی برای اشغال منطقه راهبردی «کیلومتر ۱۶» انجام دادند اما نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از درگیری های سنگین موفق به دفع حملات در این محور شدند.

به گزارش مشرق، حدود ۴۰ تن از نیروهای ائتلاف در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند؛ از شهر الحدیده خبر می رسد، حملات توپخانه ای نیروهای ائتلاف به محله های مختلف از جمله « ۷ جولای» شدت گرفته است.

برخی منابع میدانی از تلاش نیروهای تحت حمایت ائتلاف برای انجام عملیات جدید در شهر الحدیده خبر می دهند؛ درگیری های پراکنده در محورشرقی، شمال شرقی و جنوب غربی شهر الحدیده ادامه دارد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف زلزله کرمانشاه ائتلاف سعودی ارتش یمن الحدیده انصارالله یمن تحولات یمن جنگ یمن نیروهای یمنی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز

به گزارش خبرآنلاین مقاومت فلسطین در مقابله با نیروهای اشغالگر در بیت حانون و اردوگاه البریج، سربازان و خودروهای نظامی دشمن صهیونیست را با خمپاره و «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داد.

خبرنگار آناتولی اعلام کرد مناطق شمال غزه به یک میدان جنگ واقعی تبدیل شده است.

این درگیری‌ها شامل تبادل آتش میان ۲ طرف و حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق بیت لاهیا، بیت حانون و اطراف گذرگاه بیت حانون(ایرز) بود.

به نقل از ایسنا حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی منجر به موج جدید آوارگان فلسطینی شد و این آوارگان از شهرک بیت لاهیا به سمت اردوگاه جبالیا در شمال غزه رفتند.

همزمان با این درگیری‌های شدید گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد تک تیراندازهای این گردان‌ها یک سرباز صهیونیست را به هلاکت رساندند و یک لودر نظامی رژیم را با راکت هدف قرار دادند. آن‌ها همچنین تجمع نیروهای اشغالگر را با خمپاره هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی با انتقادات داخلی زیادی به خاطر شکست در تحقق اهداف جنگ غزه مواجه است. حملات مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین و تلفات در ارتش صهیونیستی ادامه دارد و تل‌آویو قادر نیست اسرایش در غزه را آزاد کند.

دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن هشت سرباز در درگیری‌های ۲۴ ساعت اخیر در غزه خبر داد.

ارتش این رژیم اعلام کرد: تعداد سربازان مجروح از آغاز جنگ غزه در هفت اکتبر به ۳۲۹۴ نفر رسید که ۱۵۸۳ نفر از آغاز عملیات زمینی مجروح شدند. تعداد کشته شدگان نیز به ۶۰۵ تن رسید که ۲۶۰ تن از آن‌ها از آغاز عملیات زمینی کشته شدند.

این درگیری‌ها همزمان با اعلام شروع عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در گذرگاهی است که در مرکز غزه ایجاد کرده و شمال آن را از جنوب جدا می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد لشگر۱۶۲ ارتش عملیات منطقه گذرگاه مرکز نوار غزه را آغاز کرد.

از سوی دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملاتی را به مناطقی در مرکز غزه و شهر رفح در جنوب غزه انجام دادند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد عملیات زمینی را در شهر رفح آغاز کند. این درحالی است که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی از شمال غزه به این شهر پناه آورده‌اند و هرگونه عملیات نظامی منجر به کشتار آن‌ها و یک فاجعه بزرگ خواهد شد.

مذاکرات برای توقف جنگ نیز از زمان پاسخ اخیر حماس به پیشنهاد آمریکا متوقف شده است.

در این راستا منابع از یک آتش سوزی بزرگ در محله الزیتون در جنوب غزه در پی حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین توپخانه ارتش صهیونیستی مناطق شرق خان یونس در جنوب غزه را هدف قرار داد.

یک دختربچه فلسطینی نیز در حمله رژیم اشغالگر به منزل خانواده‌اش در دیرالبلح در مرکز غزه به شهادت رسید.

همچنین دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نسبت به افزایش خطر شیوع بیماری‌های مسری و کشنده در غزه به ویژه بین کودکان، مجروحان و بیماران در سایه فاجعه بهداشتی در غزه هشدار داد.

در بیانیه این دیده بان آمده است: به خاطر شیوع وبا و بیماری‌های مسری به خاطر آب آلوده، ازدحام، افزایش دمای هوا، فروپاشی سیستم بهداشتی و محدودیت خدمات مرگ در کمین ساکنان غزه است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898549

دیگر خبرها

  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • قطعی گاز؛ فردا در ارومیه
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • ارتش یمن عملیات‌های خود علیه اسرائیل را افزایش می دهد
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • آماده باش نیروهای امداد و نجات به دنبال صدور هشدار نارنجی
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • نیروهای مسلح زینت ولایت، عزت دین و ضامن امنیت کشور هستند
  • امدادرسانی‌ نیروهای عملیاتی هلال احمر به ۲۸ هزار و ۵۰۴ نفر در جنوب سیستان و بلوچستان