Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

دکتر مریم حضرتی با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ مرکز قانونی مشاوره و خدمت پرستاری در منزل در کشور فعالیت دارند که این ۷۰۴ مرکز در ۳۰ استان کشور فعال هستند؛ بیشترین تعداد این مراکز به ترتیب مربوط به استانهای تهران، خراسان رضوی و کرمان است.

به گفته معاون پرستاری وزارت بهداشت مردم می توانند با مراجعه به سایت معاونت پرستاری وزارت بهداشت و بخش مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل، لیست و اطلاعات این مراکز را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات پرستاری در منزل را اقدامی مهم و موثر دانست و افزود: بسیاری از بیماران نیازی به بستری شدن طولانی مدت در بیمارستان ندارند و فقط نیازمند دریافت برخی خدمات مراقبتی در منزل هستند. این بیماران به علت بستری طولانی مدت باعث اشغال تخت‌ های بیمارستانی می شوند و احتمال ابتلا به عفونت‌ های بیمارستانی نیز در این بیماران افزایش پیدا می‌کند.

 

معاون پرستاری وزارت بهداشت یادآور شد: با مجوز وزارت بهداشت، بیش از ۷۰۰ مرکز پرستاری در منزل در کشور فعال هستند و ۳۰۰ مرکز دیگر نیز موافقت اصولی دریافت کرده‌اند. خدمات این واحدها تاکنون تحت پوشش بیمه نبود اما اکنون و با مصوبه اخیر شورای عالی بیمه سلامت، تعرفه این خدمات تحت پوشش بیمه قرار گرفت. البته شاید در آغاز راه فشاری به بیمه‌ ها وارد شود، اما می‌توان اطمینان داشت که با اجرای این طرح، مراجعان به بیمارستان‌ ها، آزمایش‌ های القایی و مشاوره‌ های اضافی کاهش یابد.

 

دکتر حضرتی اضافه کرد: این طرح آزمایشی به مدت ۶ ماه با همکاری بیمه های سلامت و تامین اجتماعی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور اجرا می شود البته تعرفه‌ های اعمال شده در این طرح آزمایشی بر اساس مصوبه تیر ۹۶ هیات وزیران خواهد بود اما این تعرفه ‌ها بازنگری شده و کمی تغییر هم در آنها ایجاد شده است.

بر اساس گزارش سایت وبدا، وی در خصوص تعداد خدماتی که در طرح «مراقبت در منزل» ارائه می شود، گفت: خدمات در این طرح به صورت بسته خدمتی خواهد بود. به طور مثال بیماری که به سکته مغزی مبتلاست، بسته خدمتی مخصوص به خود را دریافت خواهد کرد و در این طرح چهار بسته خدمتی برای بیماری‌ های سکته ‌های مغزی، نارسایی ‌های قلبی، سرطان ‌ها و بیماران ICU تنفسی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: مراقبت در منزل وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند