Web Analytics Made Easy - Statcounter

سونی گزارش داده است که در تلاش برای تولید سنسور فول فریم 60 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 8K است.به گزارش بلاغ،این شرکت در بازه زمانی نسبتا طولانی در زمینه تولید دوربین های عکاسی رقیب نداشت و به تکامل در زمینه دوربین های بدون آینه رسید. در حالی که هنوز دوربین های DSLR فول فریم زیادی وجود دارند، سونی کمابیش روی بازار دوربین های بدون آینه تمرکز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که شرکت هایی مانند نیکون و کانن نیز دوربین های فول فریم خاص خود را طراحی کرده و در این زمینه با سونی رقابت می کنند. اما اکنون به نظر می رسد که دیگر وقت آن رسیده تا شرکت های فعال در این حوزه به سمت تکنولوژی 8K حرکت کنند.
سنسور های فول فریم سونی

 گزارشی از سونی آلفا نشان می دهد که سونی در حال کار روی یک سنسور فول فریم 60 مگاپیکسل جدید است که یکی از ویژگی های ان توانایی ضبط ویدئو با وضوح 8K است. با توجه به اینکه رزولوشن 4K تاکنون برای این دوربین ها مورد استفاده قرار می گرفت، به نظر می رسد که کیفیت 8K در این زمینه بسیار پیشرفته باشد و دستگاه های دوربین در آینده از این حرکت سونی تقلید کرده و انها نیز دوربین هایی با کیفیت 8k تولید کنند.

اولین دوربین فیلمبرداری با کیفیت 8k برای کدام شرکت خواهد بود؟

البته این اولین شرکتی نیست که کیفیت فیلمبرداری 8K را در طراحی دوربین های خود لحاظ کرده است. پیش از این شرکت های NHK و شارپ دوربین هایی با همین کیفیت تولید کرده بودند. همچنین شبکه جهانی NHK ژاپن قصد دارد تصاویر زنده 8K را قبل از امواج رادیویی در طول المپیک 2020 پخش نماید. بنابراین دو پیش بینی در خصوص اولین معرفی رسمی و همگانی این تلویزیون ها وجود دارد. همچنین دو شرکت پاناسونیک و فوجی فیلم ژاپن با همکاری یکدیگر در حال ساخت اولین دوربین فیلمبرداری دنیا با کیفیت 8k با سنسور یا حسگر ارگانیک هستند. این دوربین فیلمبرداری 8K به عنوان اولین دوربین مجهز به حسگر ارگانیک تا اواخر سال ۲۰۱۹ ساخته و وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

تکنولوژی 8k چیست؟

کیفیت 8k رزولوشن استاندارد بالاتری نسبت به کیفیت 4k دارد و تعداد پیکسل ها چهار برابر آن است. کیفیت 8k دارای رزولوشن 4320 در 7680 با تقریبا 8000 پیکسل افقی است. سنسورهای سونی در این زمینه می توانند کیفیت 8K را در 60 فریم بر ثانیه در 10 بیت ضبط کنند. اوایل سال جاری، سونی اعلام کرده بود که برنامه ای برای پاسخ به محصولات بدون آینه رقبایی مانند نیکون و کانن دارد و ساخت این دوربین می تواند پاسخی بالقوه برای آنها باشد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا وحیدی، عصر چهارشنبه با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی در کرمان به خبرنگاران گفت: این آزمون، صبح روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در ۵۷ حوزه امتحانی معرفی شده استان کرمان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان افزود: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی در حوزه‌های امتحانی ۷ شهرستان کرمان، بم، جیرفت، رودبار جنوب، زرند، سیرجان و کهنوج برگزار خواهد شد.

وحیدی تصریح کرد: در این آزمون که توسط سازمان جهاد دانشگاهی و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار خواهد شد در مجموع ۲۱ هزار و ۱۶۹ نفر نام نویسی کرده و به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 6094557

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۱ هزار گلستانی / امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش
  • رقابت ۱۱ هزار گلستانی ؛ امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • ناراحتی ستاره بایرن: خیلی بهتر از رئال بودیم
  • «خالد» ‌جلوی‌ دوربین رفت
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون