Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@13:42:50 GMT

روش ها و درمان های طبیعی برای افزایش میل جنسی

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۳۶۲۵۹

به گزارش پارس نیوز، 

اگر با میل جنسی کم مواجه هستید بدانید که در جهان تنها نیستید.خبر خوب این است که روش ها و درمان های طبیعی بسیاری وجود دارند که می توانند به بهبود این شرایط کمک کنند. یکی از عوامل تاثیرگذار در کمک به افزایش میل جنسی رژیم غذایی است. در ادامه با برخی از ویتامین ها و گیاهان دارویی که به بهبود این میل کمک می کنند، بیشتر آشنا می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش مصرف ویتامین B

کاهش میل جنسی می تواند با کمبود ویتامین B مرتبط باشد، که به طور کلی این ماده مغذی بر سطوح انرژی اثرگذار است. مواد غذایی سرشار از ویتامین B از جمله گوشت ماکیان، گوشت گاو، تخم مرغ، و سبزیجات سبز برگ را هرچه بیشتر در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید تا از دریافت این ماده مغذی به میزان کافی اطمینان حاصل شود.

افزایش مصرف آنتی اکسیدان ها

بهترین مکمل ها برای افزایش میل جنسی آنهایی هستند که از تولید طبیعی انرژی و هورمون ها در بدن شما پشتیبانی می کنند. در همین راستا، مصرف ویتامین های E و A - آنتی اکسیدان هایی که می توانند به تقویت انرژی، گردش خون، و رشد سلولی کمک کنند - توصیه شده است. مواد غذایی سالمی مانند میوه ها، سبزیجات، مغزهای خوراکی، و غلات حاوی این مواد مغذی هستند. همچنین، شما می توانید از مکمل های ویتامین برای تقویت میل جنسی خود استفاده کنید.

افزایش مصرف روی

نتایج برخی پژوهش ها پیوند بین کمبود روی و میل جنسی کم را نشان داده اند. صدف های چروک یکی از بهترین منابع غذایی برای این ماده معدنی مهم هستند و از این رو می توانند به تقویت میل جنسی نیز کمک کنند.

افزایش مصرف سلنیم

سلنیم به طور طبیعی در مغزهای خوراکی، گوشت گاو، ماهی تن، و غلات یافت می شود. اما باید نسبت به مصرف آن محتاط باشید، زیرا در سطوح بالای (بیش از ۴۰۰ میکروگرم) این ماده مغذی می تواند موجب برخی عوارض جانبی، از جمله مشکلات قلبی، کلیوی، و کبدی شود و با خطر بیشتر ابتلا به سرطان پروستات در مردان نیز پیوند خورده است.

مصرف ال-آرژنین

برخی مطالعات اولیه نشان داده اند که مکمل های ال-آرژنین می توانند به افزایش میل جنسی در زنان کمک کنند. این مکمل می تواند جریان خون به ناحیه واژن را افزایش دهد.

افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا-۳

اسیدهای چرب امگا-۳ در ماهی های چرب، مانند سالمون و تن، به وفور یافت می شوند. این مواد مغذی می توانند گردش خون را بهبود ببخشند و علائم افسردگی را کاهش دهند، که در هر دو مورد از اجزا کلیدی سلامت جنسی محسوب می شوند.

استفاده از ادویه ها

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، نشان داد که مصرف جوز هندی عملکرد جنسی را حداقل در موش ها بهبود می بخشد. از سوی دیگر، رایحه دارچین نیز می تواند خلق و خوی شما را بهبود ببخشد. برخی مطالعات نشان داده اند که روایح مشکبار مانند دارچین، ترنج، چوب سدر، و پاتچولی می توانند میل جنسی را تقویت می کنند.

مصرف جینسنگ

دیر زمانی است که جینسنگ در طب سنتی چینی به عنوان یکی از مواد تقویت کننده میل جنسی مورد استفاده قرار می گیرد و برخی مطالعات نشان داده اند که این ماده می تواند به بهبود اختلالات نعوظ و تقویت میل جنسی کمک کند.

مراقب مکمل های خاص باشید

مراقب مکمل هایی باشید که ادعاهای شگفت انگیز درباره تقویت میل جنسی را ارائه می کنند، زیرا به گفته برخی کارشناسان قرصی جادویی برای این کار وجود ندارد. بهترین توصیه برای تقویت میل جنسی سالم غذا خوردن، ورزش به اندازه، مدیتیشن، انجام حرکات کششی، کسب آرامش، خندیدن، بازی کردن و هر نسخه ای است که به شما در پاکسازی ذهن و پردازش احساسات کمک می کند.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جهان درمان رژیم غذایی ویتامین انرژی مواد غذایی گوشت سبزیجات رشد مشکلات ابتلا به سرطان مردان زنان افسردگی سلامت جنسی موش طب سنتی بازی ذهن ابتلا به سرطان جنسیت درمان ذهن مشکلات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر

فرارو- مصرف برخی از مواد به قدری بر مدار‌های پاداش مغز تاثیر شدید برجای می‌گذارند که می‌توانند سبب شوند تا فرد احساس گرسنگی و تشنگی را فراموش کند. این نتیجه‌ای است که به راحتی پس از مشاهده فردی که از اعتیاد رنج می‌برد به دست می‌آید، اما هفته جاری تیمی از دانشمندان از چندین انستیتوی امریکایی مقاله‌ای را در نشریه "ساینس" منتشر کردند که بخشی از سازوکار مسئول چنین رفتاری را به تصویر کشیده و امکان راه حل‌های جدید برای معتادان را پیشنهاد کرده است.

به گزارش فرارو به نقل از ال پائیس، مواد مخدری مانند کوکائین و هروئین می‌توانند افراد را به دام بیاندازند، زیرا باعث ایجاد تغییراتی در مغز می‌شود و کنترل سیستم‌هایی را در دست می‌گیرند که باعث هوش کردن آب و غذا می‌شوند و در واقع سازوکار اولیه برای بقا محسوب می‌شوند. این مواد میل به مصرف بیش‌تر را تشدید می‌کنند و لذت حاصل از سایر پاداش‌ها را کاهش می‌دهند پاداش‌هایی که می‌توانند به ما در داشتن یک زندگی سالم کمک کنند.

چندین مطالعه پیش‌تر انجام شده این سازوکار‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند، اما نویسندگان مقاله تازه منتشر شده به دنبال این بودند که تازه‌ترین فناوری با استفاده از سوژه‌های حیوانی را ترکیب کنند تا مبنای بیولوژیکی (زیست شناختی) قدرت مواد مخدر برای تاثیرگذاری بر اولویت‌های مصرف کنندگان را درک کنند.

برای شناسایی مکانی در مغز که توسط مواد مخدر فعال می‌شود محققان از موش‌هایی استفاده کردند که به آنان کوکائین و مورفین داده شد. سپس موش‌ها با تکنیک‌هایی بررسی شدند که مغز آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌داد. محققان مشاهده کردند که چگونه هر دو ماده مخدر (کوکائین و هروئین) باعث افزایش فعالیت در هسته آکومبنس یا گروهی از نورون‌های مرتبط با فعالیت‌های اساسی بقا مانند میل جنسی و گرسنگی در موش‌ها می‌شوند.

هنگامی که آنان از تکنیک‌هایی مانند اپتوژنتیک استفاده کردند که از نور برای فعال کردن نورون‌های هسته اکومبنس استفاده می‌کند تا آن‌ها طوری واکنش نشان دهند که گویی موش ماده مخدری دریافت کرده دانشمندان مشاهده کردند که موش‌ها اشتهای شان را از دست دادند گویی که مواد اعتیاداور را بلعیده بودند. محققان با استفاده از ابزار‌های دیگری که فعالیت تک تک سلول‌های عصبی را دنبال می‌کردند دریافتند که در اغلب موارد بین پاسخ به لذت خوردن و نوشیدن و مصرف مواد مخدر همپوشانی وجود دارد.

دانشمندان مشاهده کردند که برخی از مدار‌ها با مصرف مقادیر زیادی غذا فعال می‌شوند و این فعال سازی باعث افزایش مصرف می‌شود که یک چرخه معیوب است. محققان دریافتند که سازوکار گرسنگی زمانی که نوبت به پاداش‌های طبیعی می‌رسد به خودی خود محدود شد و به همان سطوحی که افزایش میل همراه با مصرف مواد مخدر بود نرسید.

"اریک نستلر" یکی از نویسندگان مقاله مرتبط با این پژوهش توضیح می‌دهد که شناسایی روش‌های بیوشیمیایی در زمانی که مواد مخدر کنترل مدار‌های پاداش را به دست می‌گیرند به ما می‌آموزد که بر اساس نتایج مطالعه بر روی موش‌ها، دستکاری این مسیر‌های جدید جلوی اثرات مخرب دارو‌ها را می‌گیرد و به طور همزمان پاسخ به پاداش‌های طبیعی ترمیم می‌شود. نستلر که مدیر انستیتوی مغز فریدمن در نیویورک است می‌گوید: "این کشف مسیر‌های ملموسی را به منظور توسعه درمان‌های تازه برای اعتیاد به مواد مخدر ارائه می‌دهد".

با این وجود، نستلر اذعان می‌کند که همین همپوشانی دشواری یافتن راه‌های جدید برای درمان اعتیاد را نشان می‌دهد، زیرا هدف این درمان‌ها خنثی کردن اثر مواد مخدر بدون تاثیر بر واکنش فرد به پاداش‌های طبیعی است.

"النا مارتین" محقق دانشگاه پومپئو فابرا در بارسلونا و متخصص در زمینه اعتیاد می‌گوید که نتیجه مطالعه اخیر بر روی عواملی که پیش‌تر درک شده بودند دست گذاشته، اما از بسیاری از تکنیک‌های تازه برای افزایش دقت پژوهش استفاده کرده است. به نظر او این نتایج برای درک سایر اعتیاد‌ها مانند اعتیاد به غذا مهم هستند.

او در ادامه می‌افزاید:"محققانی هستند که تردید دارند غذا می‌تواند باعث اعتیاد شود، زیرا یک تقویت کننده طبیعی است، اما این همپوشانی در فعال شدن نورون‌هایی که بین کوکائین، مورفین و غذا مشاهده می‌کنیم ما را به این فکر وا می‌دارد که اعتیاد به غذا نیز همانند اعتیاد به مواد مخدر امکان پذیر است".

اعتیاد تا حدی به دلیل انعطاف پذیری مغز، توانایی آن برای انطباق با شرایط جدید و حتی سازماندهی مجدد اولویت‌های مان در صورت لزوم امکان پذیر است.

این تغییرات با افزایش شدید سطح دوپامین در هسته اکومبنس شروع می‌شود، اما در نهایت منجر به ایجاد تغییرات طولانی مدت در قشر جلویی مغز بخشی از مغز می‌شود که شخصیت و توانایی کنترل خود را تعیین می‌کند.

تا همین اواخر تصور می‌شد جدی‌ترین اثرات تغییرات مغزی ناشی از مواد مخدر غیر قابل برگشت است، اما پژوهش‌های صورت گرفته‌ای مانند کار "نورا ولکوو" این دیدگاه را تغییر داده است. در حال حاضر، درمان‌هایی مانند درمان شناختی - رفتاری که ابزار‌هایی برای بازیابی کنترل ارائه می‌دهد برای مبارزه با اعتیاد به مواد غذایی و مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرند. نتیجه پژوهش نستلر و همکاران اش مبانی بیولوژیکی‌ای را نشان می‌دهد که به چنین درمان‌هایی اعتبار می‌بخشند.

دیگر خبرها

  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • خواص آب هویج بستنی
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • این گیاه یک جایگزین سالم برای قند مصنوعی
  • خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران