Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@16:44:40 GMT

ویژگی‌های یک زوج خوشبخت چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۳۶۵۹۶

ویژگی‌های یک زوج خوشبخت چیست؟

به گزارش ایکنا، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وحید اکبری متخصص و کارشناس ارشد روانشناسی بالینی  در خصوص ویژگی زوج‌های خوشبخت اظهار کرد: گاهی برای ما این سوال ایجاد می‌شود که چطور فلان زوج انقدر احساس شادی و خوشبختی می‌کنند درحالی‌ که ما با داشتن امکانات و بعضاً رفاه بیشتر این‌طور نیستیم.

وی افزود: تحقیقات گسترده نشان داده شده است که زوج‌های شاد و خوشحال دارای ویژگی هایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس گفت: بسیاری از مشکلات زوجین در صورتی که توجه خود را از روی مشکل همسرشان بردارند، حل می‌شود.برای مثال به جای اینکه دائما روی عیوب همسرشان دست بگذارند و بگویند این رفتارش آزارم می‌دهد به چیزهایی که از جانب او باعث شادی و لذت شما می شود تمرکز کنند.

اکبری با اشاره به اینکه زوجین باید بنای زندگی را بر اعتماد بگذارند، گفت: همه‌ی زوج‌ها اختلافاتی دارند، اما این‌که چطور  از پس اختلافات بر بیایند به رابطه‌ی آنها معنا می‌بخشد.

وی ادامه داد: بیشتر اختلافات به خاطر مسائل کوچک است که به راحتی قابل حل می‌باشد. پس قبل از اینکه عصبانی شوید، کمی به عقب برگردید و وسیع‌تر به قضیه نگاه کنید. به جای سوء‌ظن و خشم، به همسرتان اعتماد بیشتری داشته باشید و تا جایی که امکان دارد، او را ببخشید.

این روانشناس با بیان اینکه زوج های خوشبخت خودشان را هم به طور مجزا دوست دارند، اظهار کرد: افراد در یک رابطه همدیگر را دوست دارند اما برای این‌که واقعاً شاد باشند لازم است که اول خودشان را دوست داشته باشند.

اکبری با اشاره به اینکه زوجین نباید برای تغییر یکدیگر تلاش کنند، افزود: هر کسی دوست دارد به خاطر چیزی که هست از او قدردانی شود، بنابراین یک رابطه‌ی شاد شامل دو نفری است که همدیگر را به خاطر همان چیزی که هستند دوست دارند.

وی تشریح کرد: زوج های شاد و خوشبخت افرادی  هستند که  یکدیگر بودن را دوست دارند و همه باید از اینکه در کنار شریک زندگی خود قرار می گیرند، افتخار کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داورزنی: وطن پرستی ویژگی اصلی استاد اسکویی بود

محمدرضا داورزنی رئیس سابق فدراسیون والیبال در مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی گوینده رادیو و تلویزیون در مسجد بلال سازمان صداوسیما گفت: نزدیک به ۳ دهه در فدراسیون سوارکاری و والیبال حضور داشتم و با استاد اسکویی ارتباط نزدیکی داشتم. او  هیچگاه نقد تخریبی نداشت و همیشه در برنامه ها تبسم داشتند و فکر می کنم الگو بسیار خوبی برای اهالی رسانه می است و بسیاری از شاگردان ایشان نیز خصوصیات خوب استادشان را یاد گرفته اند.

او ادامه داد: روحبه مردم داری استاد اسکویی برای همه ما الگو بود و وطن پرستی یکی از ویژگی های اصلی ایشان بود.

داورزنی خاطرنشان کرد: من فقدان این مرحوم استاد اسکویی را به جامعه ورزش و همکاران و خانواده ایشان تسلیت می گویم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • استاد مسعود اسکویی نقش الگوسازی داشت
  • قابلیت‌های جدید استوری اینستاگرام کاربران را شگفت‌زده کرد
  • هوش مصنوعی در دستان iOS 18!
  • بررسی ویژگی های انواع گیت کنترل تردد
  • داورزنی: وطن پرستی ویژگی اصلی استاد اسکویی بود
  • هوش مصنوعی اخبار ایکس را خلاصه می‌کند
  • چت‌بات Grok اخبار ایکس را خلاصه می‌کند
  • ویژگی‌های معلم خوب در مدرسه شهید کاظمی اردبیل
  • بردباری ویژگی مکتب امام صادق(ع) است
  • جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!