Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش ایسکانیوز، صالح اسکندری ضمن بازدید از مدرسه برادران شهید اسماعیلی منطقه تورقوز آباد، در جمع دانش‌آموزان و معلمان آن مدرسه نیز حاضر شد. در این مراسم که صبح امروز به مناسبت گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) برگزار شد، رئیس سازمان انتشارات، چاپ و امور رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با استقبال دانش‌آموزان و معلمان مدرسه شهید اسماعیلی به سخنرانی در خصوص اهمیت تعلیم و تربیت پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندری با حضور در میان دانش‌آموزان، با اشاره به چشم‌انداز دانشگاه در سال ۱۴۰۴ ، مبنی بر الویت اول داوطلبان اظهار کرد: بلاشک تعداد کثیری از دانش‌آموزان حاضر، در سالیان آتی جزو دانشجویان نخبه دانشگاه آزاد اسلامی خواهند بود.

رئیس سازمان انتشارات، چاپ و امور رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از دستورکارهای دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید حل مسائل و مشکلات کشور از طریق پژوهش‌ها و رساله‌های دانشجویان است، گفت: باید با پرورش دانش‌آموزانی نقاد و خلاق، زمینه حل مسائل و مشکلات کشور را در ذهن آن‌ها فراهم کنیم که پیش‌نیاز همه این‌ها ایجاد اعتماد‌به‌نفس و خودباوری در دانش‌آموزان است. به‌عنوان مثال از همین دوران باید مسائل مدرسه به‌دست خود دانش‌آموزان حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه رشد تفکر نقاد و خلاق در گروه تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان است، اذعان کرد: فرزندان این کشور با خودباوری مرزهای محرومیت را در می‌‌نوردند.

اسکندری افزود: یکی از سیاست‌های آموزشی در مسیر رشد تفکر نقاد و خلاق در بین دانش‌آموزان باید آموزش فلسفه برای کودکان باشد که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مدارس سما و رشته‌های علوم تربیتی خود موضوع آموزش فلسفه برای کودکان و دانش آموزان را در دستور کار قرار خواهد داد، گفت: رشد تفکر نقاد و خلاق در بین دانش‌آموزان اهتمام آنها را برای حل مسائل کشور در دوران آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی افزایش خواهد داد.

در اختتامیه این مراسم رئیس سازمان انتشارات، چاپ و امور رسانه دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدردانی از زحمات مدیر و معلمان مدرسه هدایایی از طرف دانشگاه آزاد اسلامی به‌رسم یادبود به تمامی دانش‌آموزان مدرسه اهدا کرد.

در حاشیه این مراسم نیز صالح اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: به همت همکاران اداره چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی بسته‌های اهدایی بین دانش‌آموزان منطقه تورقوزآباد و مهدی‌آباد در مدرسه برادران شهید اسماعیلی توزیع شد که حاوی لوازم تحریر و دفاتر مشقی است که در اداره چاپ و انتشارات با مدیریت منابع و اموال دانشگاه تولید شده است.

وی افزود: یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ماه‌های گذشته طی نامه‌ای رسمی به سازمان انتشارات، چاپ و امور رسانه درخواست امحای بخش قابل‌توجهی از اوراق امتحانی را داشتند که همکاران ما در اداره چاپ و انتشارات با در نظر گرفتن شرایط واردات کاغذ و جلوگیری از امحای این اوراق، ۸۰۰ جلد دفتر مشق تولید و بین دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار توزیع کرده‌اند.

رئیس سازمان انتشارات، چاپ و امور رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نوسانات و شرایط واردات کاغذ گفت: از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی درخواست می‌کنم نهایت دقت و صرفه‌جویی را در مصرف کاغذ داشته و حدالامکان مکاتبات و امورات جاری را در بسترهای الکترونیکی و مجازی انجام دهند تا در منابع دانشگاه صرفه‌جویی شود.

اسکندری در پایان افزود: اگر دلسوزی و همت همکاران اداره چاپ و انتشارات واقع نمی‌شد چه بسا کاغذهای مرجوعی از واحد دانشگاهی مورد اسراف قرار می‌گرفت و چنان‌چه از این پس مورد مشابهی رویت شود، مراتب را متذکر خواهم بود.

انتهای پیام/

31 / 31

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سعادتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح با هدف تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و مرور آموخته‌ها در حال برگزاری است، افزود: ۱۵ مدرسه دخترانه و ۹ مدرسه پسرانه در ۱۳ ناحیه و منطقه استان میزبان دانش آموزان هستند و این طرح تا ۱۳ فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طرح اعتکاف علمی، بیشتر شامل دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه است، اظهار کرد: این اعتکاف علمی در نواحی یک، دو و چهار تبریز و مناطق اسکو، ایلخچی، خسروشهر، بناب، مراغه، مرند، سراب، جلفا، شبستر و هشترود در حال برگزاری است.

سعادتی افزود: دانش‌آموزان مدارس سایر نواحی و مناطق نیز با معرفی مدرسه مبدا و با هماهنگی اداره مربوطه می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی ادامه داد: اعتکاف علمی، فرصتی تکرار نشدنی برای تمرین و مرور دروس به ویژه برای دانش‌آموزان کنکوری است که باید مغتنم شمرده شود و تجارب چند سال گذشته، نشانگر اثربخشی این تجربه و ایجاد پویایی در محیط یادگیری است.

این مقام مسئول متذکر شد: با توجه به تغییر رویکردها و افزایش تأثیر سوابق تحصیلی و نمرات نهایی در آزمون سراسری، اعتکاف علمی در تعطیلات نوروز یکی از بهترین راه‌ها و زمان‌ها برای جمع‌بندی و رفع اشکال به شمار می‌رود.

سعادتی ادامه داد: با توجه به برگزاری امتحانات پایه‌های متوسطه نظری در خرداد ماه به صورت نهایی و پیش رو بودن کنکور دانش‌آموزان پایه دوازدهم و در راستای استفاده بهینه از فرصت‌های یادگیری و نظر به فراهم نبودن ایجاد محیط آرام و فرصت مطالعه در تعطیلات نوروزی در برخی خانه‌ها بدلیل دید و بازدیدهای عید، طرح اعتکاف علمی برای ایجاد فرصت و محیطی آرام در مدرسه برای مطالعه دانش آموزان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در تعدادی از مناطق و مدارس بدلیل عدم استقبال از حضور فیزیکی در مدارس به صورت مجازی و در قالب پیگیری مشاوران و دبیران با ارائه برنامه مطالعه و رصد آن و ارائه تکالیف اجرا می‌شود.

سعادتی خاطرنشان کرد: اعتکاف علمی ویژه داوطلبان آزمون سراسری بوده و تعدادی از دانش‌آموزان و همکاران در برخی مدارس نیز به رفع اشکال و تبادل نظر و گفت‌وگو حول محور مسائل علمی و مباحث کتاب‌های درسی می‌پردازند.

کد خبر 6063588

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رقص پرشور دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی
  • افکار عمومی به سمت جهش تولید هدایت شود/ راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان
  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟