Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@08:37:02 GMT

سومین روز نهمین نمایش هوایی کیش

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۳۷۷۱۹

سومین روز نهمین نمایش هوایی کیش

نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران در کیش تا۸آذر ماه درحال برگزاری است.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه تیمهای آکروبات از کشورهای روسیه و لتونی و تیزپروازان نیروی هوایی ارتش و سپاه نمایشهای هوایی خود را در این جزیره انجام میدهند.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبورد‌های پایتخت

همزمان با پنجم اردیبهشت‌ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس در سال ۱۳۵۹، پویش ۲ زبانه «شن‌ها را فراموش نکنید» به همت سازمان زیباسازی در فضای شهری پایتخت اکران شد.

عملیات پنجهٔ عقاب در ایران، معروف به عملیات طبس؛ نام عملیاتی نظامی بود که توسط نیروی دلتای نیروی زمینی ایالات متحده در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته‌شده در سفارت ایالات متحده در تهران انجام شد. این عملیات، نخستین تجربهٔ عملیاتی نیروی دلتا بود.

در پی ناکامی دولت ایالات متحده آمریکا در اعمال فشار سیاسی و اقتصادی برای آزادی گروگان‌های آمریکایی در تهران که توسط گروهی به نام دانشجویان پیرو خط امام گروگان گرفته شده بودند، جیمی کارتر، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، دستور انجام عملیات آزادسازی را صادر کرد.

طی این عملیات، ۶ هواپیما و ۸ بالگرد نیرو‌های مسلح آمریکا برای آزادی ۵۳ گروگان در تهران، وارد حریم هوایی ایران شدند. در حین این عملیات، ۳ بالگرد دچار نقص فنی شده و در نهایت، عملیات با کشته شدن ۸ نفر در نزدیکی طبس و برخورد یک هواپیمای سی-۱۳۰ و یک بالگرد سی‌اچ-۵۳ و باقی‌ماندن ۵ بالگرد سی‌اچ-۵۳ در ایران به پایان رسید. نیرو‌های آمریکایی با ۵ هواپیمای باقی‌مانده، خود را به ناو هواپیمابر نیمیتز و جزیرهٔ مصیره در عمان، رساندند.

در ایران، پس از شکست عملیات نیرو‌های آمریکایی، گروگان‌های آمریکایی به مکان‌های مختلفی برده شدند تا امکان انجام عملیاتی از این دست در آینده دشوارتر شود. جیمی کارتر به‌دنبال شکست در حل بحران گروگان‌گیری، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۸۰ از رقیب خود رونالد ریگان شکست خورد. سرانجام، گروگان‌های آمریکایی تنها دقایقی بعد از سوگند ریاست‌جمهوری ریگان آزاد شدند.

نمایشگاه در ستایش سعدی میهمان موزه خوشنویسی ایران

همچنین نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی با محوریت سعدی با بیش از ۱۰۰ اثر جمعه هفت اردیبهشت‌ماه به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در موزه خوشنویسی ایران برپا خواهد شد.

در این نمایشگاه آثار برگزیده اساتید بنامی همچون میر عماد، آیدین آغداشلو، قباد شیوا، نورالدین زرین کلک، عباس اخوین و غلامحسین امیرخانی به نمایش در خواهد آمد.

افتتاحیه نمایشگاه جمعه هفت اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ به مدت دو ماه به آدرس خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شریعتی، بن بست فولادوند موزه خوشنویسی ایران برقرار خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • سومین «ماه دوم» به لاله رسید/ اختصاص فروش به کودکان غزه
  • سومین نمایشگاه «ماه دوم» در نگارخانه لاله برگزار می شود
  • نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبورد‌های پایتخت
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه