Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@12:57:21 GMT

هنوز هم با همیم

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۳۹۱۲۱

به گزارش پارس نیوز، 

در همایش هنوز هم با همیم جمعی از دانش آموختگان پنج دهه فعالیت دانشگاه گیلان همراه خانواده هایشان حضور یافتند، آنها آمدند و خاطرات یکی از بهترین دوران زندگی شان را مرور کردند.

در این برنامه شاد و پرشور قاری قرآن، مجری و سخنرانان همگی از دانش آموختگان دانشگاه گیلان بودند؛ ایجاد همدلی و همراهی میان دانش آموختگان پیشین و استفاده از ظرفیت آنان در ارتقاء کمی و کیفی شاخص های آموزشی و پژوهشی از اهداف برگزای گردهمایی بزرگ دانش آموختگان دانشگاه گیلان عنوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دانش آموختگان دانشگاه گیلان در دهه 50 با ابزار خرسندی از شرکت در این گردهمایی با بیان این که هنوز هم با همیم بیان داشت: دانشگاه گیلان نسبت به دورانی که ما در آن تحصیل می کردیم ، به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاه گیلان در رشته های مختلف و برخورداری این دانشگاه از اساتید برجسته و نام آور اظهار داشت: دانشجویان مشغول به تحصیل بایستی قدر این موقعیت خود را بدانند و با بهره گیری از آموخته های ارزشمند اساتید برای رسیدن به مدارج بالاتر تلاش کنند.

رضا شریعت مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دانش آموختگان دانشگاه گیلان یکی از دعوت شدگان به این همایش بود که در سخنانی گفت: دانشجوی ورودی سال 65 دانشگاه گیلان هستیم که در سال 69 فارغ التحصیل شدم.

وی با بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود در دانشگاه گیلان بیان داشت: علاوه بر فراگیری علم و دانش در این دانشگاه در کنار دوستان و همکلاسی ها، تجربه های بسیار زیاد اجتماعی کسب کردم.

وی برگزاری گردهمایی دانش آموختگان دوره های مختلف دانشگاه گیلان را کار ارزشمندی دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری این گردهمایی ها با هدف ایجاد هم افزایی در ارتقاء این دانشگاه می تواند موثر باشد.

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و یکی از دانش آموختگان دانشگاه گیلان نیز با بیان خاطراتی از دوران تحصیلش در این دانشگاه خطاب به شرکت کنندکان در این همایش گفت: دانشگاه گیلان بزرگانی مانند شما تحویل جامعه داده است.

وی اظهار داشت: دانشگاه ها مدیرانی را تربیت کرده که نقشه های دشمنان را خنثی می کنند و کشور را تا به امروز به خوبی اداره کرده اند، به کوری چشم دشمن 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و سالیان بعد را هم جشن می گیریم.

احمد رضی رییس دانشگاه گیلان و از دانش آموختگان این دانشگاه در سخنانی ضمن خوش آمدگویی به دانش آموختگان ادوار مختلف این دانشگاه گفت: طی سال های 62 تا 66 در دانشگاه گیلان تحصیل کردم.

وی اظهار داشت: دانشگاه گیلان ریشه در دهه 40 دارد، منشا آن مدارس عالی دوران قبل از انقلاب، مدرسه بازرگانی رشت و مدیریت لاهیجان است، این دانشگاه در این دوران ها فراز و نشیب های زیادی را پشت سرگذاشته و امروز یکی از دانشگاه های مطرح کشور است.

وی با بیان این که دانشجویانی از سایر کشورها نیز در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: هر ساله بیش از دو هزار نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه در آزمون سنجش در مقاطع ارشد و دکتری تنها در دانشگاه های دولتی قبول می شوند.

رضی خاطر نشان کرد: دانشگاه گیلان در فهرست یک درصد دانشگاه های خوب دنیاست و در نظام رتبه بندی بین المللی رتبه قابل قبولی دارد.

وی فارغ التحصیلان دانشگاه گیلان را یکی از افتخارات این دانشگاه عنوان و تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، تاکنون حدود 65 هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و در توسعه کشور در دهه های گذشته و هم اکنون، نقش داشته و دارند.

رضی خاطر نشان کرد: دانشگاه گیلان برای رسیدن به اهداف خود که در سند راهبردی دانشگاه آمده، نیازمند حمایت و همراهی انبوه فارغ التحصیلان است.

وی با بیان این که دانشگاه گیلان در دهه پنجم فعالیت خود درصدد تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم است، اظهار داشت: بین المللی شدن یکی از اندیشه های مهم این دانشگاه است، زیرا در نظام های رتبه بندی بین المللی جایگاه خود را ارتقاء دهد.

رضی زمینه سازی برای کارآفرینی دانشجویان دانشگاه گیلان، ارتباط دانشگاه با بخش های مختلف، توسعه فضاهای تحقیقاتی، به روز کردن آزمایشگاه ها، تولید دانش، تربیت نیروی متخصص ماهر و مشارکت در حل تخصصی مسایل جامعه را از دیگر برنامه های دانشگاه عنوان کرد.

خاطره گویی، موسیقی و رونمایی از سایت ثبت اطلاعات دانش آموختگان از دیگر برنامه های همایش همه با همیم در دانشگاه گیلان بود.

بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از 600 عضو هیات علمی است.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور دارای دانشکدهای ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: خانواده استفاده از ظرفیت شاخص کار و رفاه اجتماعی فارغ التحصیل علم و دانش نماینده مردم رشت در مجلس شورای جامعه پیروزی انقلاب مدرسه موسیقی دانشجو کارشناسی ارشد ادبیات ادبیات کارشناسی موسیقی نماینده مردم رشت در مجلس شورای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی وزیر علوم ضمن تشکر از زحمات مسعود میرزایی شهرابی، در حکمی ۴ ساله "علی اسماعیلی" را به سمت رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب کرد.

در حکم انتصاب محمدعلی زلفی‌گل خطاب به علی اسماعیلی آمده است:

پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جناب‌عالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم فناوری و نوآوری به موجب این حکم به مدت ۴ سال به عنوان رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب می‌شوید. امید است با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی، نقش شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نوآوری به ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان مستقر در پارک ایفا کنید.

در این حکم، بر محورهای زیر به عنوان ماموریت رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید شده است:

تعامل و تکامل هم‌افزا با استانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی.

ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی  خدمات مورد نیاز توسعه کسب‌وکار شرکت‌ها و واحدهای فناور

بسترسازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای ظهور و بروز نوآوری

مشارکت و ایفای نقش موثر در ارتقای زیست‌بوم نوآوری و فناوری منطقه

طراحی سازوکار لازم جهت تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه‌های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری

 توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجادطرح‌های اشغالزایی دانش‌بنیان و تغییر فرصت کارجویی به کارآفرینی

 تدوین سازوکار علمیاتی جهت تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری‌های نوظهور

 بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیردولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

تلاش در جهت اموریت‌گرایی پارک و ایجاد قطب‌های فناوری

سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و جذب فن‌آموز، دستیار و پسادکتری فناوری

مهندسی پروژه‌های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریزپروژه‌ها و واگذاری آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت اجرا.

امید است با استعانت از خدای سبحان، درایت جنابعالی و همکاری و همراهی با روسای دانشگاه‌ها پارک‌های علم و  فناوری، نقشی اساسی در  تحقق اهداف نظام علم و فناوری و ارتقای عملکرد این حوزه ایفا نمایید.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، علی اسماعیلی زاده آمل_ 1363 دانش‌آموخته مهندسی هوافضا و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با مرتبه استادیار است که پیش از این نیز معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی بود. وی همچنین حدود 10 سال تجربه کار در زیست‌بوم فناوری و استارتاپی در خارج از کشور را دارد و بیش از 90 مقاله علمی پژوهشی در نشریات علمی بین‌المللی منتشر کرده است.

از افتخارات کسب‌ شده اسماعیلی می‌توان به دانشجوی نمونه کشوری، پژوهشگر برتر دانشگاه فردوسی مشهد، دانش‌آموخته برتر بنیاد ملی نخبگان و جوان ایرانی برتر در حوزه فناوری‌های نوین در خارج از کشور اشاره کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی