Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@00:23:02 GMT

چه دارو‌هایی میل جنسی زنان را کم می‌کند

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۳۹۹۵۱

چه دارو‌هایی میل جنسی زنان را کم می‌کند


وقتی خانمی با شکایت اختلال جنسی به پزشک مراجعه می‌کند، باید بررسی شود. یکی از موارد بررسی، پرسش درباره مصرف داروهاست، چون برخی دارو‌ها روی میل جنسی زن یا مرد تاثیرگذارند. تنوع دارو‌هایی که باعث اختلال جنسی می‌شوند، زیاد است. دارویی که در زنان بعد از سنین ۶۰-۵۰ سالگی زیاد مصرف می‌شود، داروی ضد فشار خون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارو‌های ضد فشار خون مانند متیل دوپا، لازیکس، آتنالول و پروپرانولول میل جنسی را کاهش می‌دهند. دارو‌هایی مانند دیگوکسین که برای بیماران قلبی تجویز می‌شوند نیز باعث کاهش میل جنسی می‌شوند. بعضی از دارو‌های ضدافسردگی هم مثل ایمی‌پرامین، کلومیپیرامین و آمی‌تریپتیلین نیز اثری سوء روی میل جنسی و رابطه زناشویی دارند. داروی دیگری به نام لیتیوم نیز میل جنسی را کاهش می‌دهد.

دارو‌های ضدجنون که باعث بالارفتن سطح پرولاکتین خون می‌شوند، علاوه بر کاهش میل جنسی باعث اختلال در عادت ماهیانه می‌شوند و احتمال ناباروری در زن را بیشتر می‌کنند. بنزودیازپین‌ها مانند دیازپام هم که به‌عنوان آرامبخش و خواب‌آور به بیماران داده می‌شود، اگرچه خطر کمتری در اختلال جنسی زنان دارند، ولی اگر همین دارو‌ها با لیتیوم تجویز شوند، باعث بروز مشکل‌های جنسی خواهند شد.

دارویی به نام والپروات سدیم نیز وجود دارد که برای مبتلایان به اپی‌لپسی یا صرع تجویز می‌شود. این دارو تعادل هورمون‌های زنانه را بر هم می‌زند. البته این دارو نسبت به دارو‌های دیگر ضدتشنج کمتر باعث اختلال جنسی می‌شود.

نکته پایانی و مهمی که باید به آن اشاره کنم، این است که همه خانم‌ها باید بدانند دارو‌هایی که پزشک برای کنترل فشار خون و بیماری‌های قلبی-عروقی، اپی‌لپسی یا اختلال‌های افسردگی و… تجویز می‌کند، برای حفظ سلامت آنهاست و اگر بخواهند به هر دلیلی خودسرانه مصرف آن را قطع کنند، ممکن است تهدیدکننده حیات باشد بنابراین در صورت وجود اختلال یا کاهش میل جنسی تنها راه این است که با پزشک در این باره مشورت شود. شاید لازم باشد دارویی مشابه با داروی قبلی جایگزین شود.

دکتر محمدرضا صفری‌نژاد، متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری، عضو هیات‌علمی دانشگاه   منبع: نازوب

منبع: پارسینه

کلیدواژه: میل جنسی کاهش میل جنسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بازداشت یک مولوی هنگام تجاوز به دختر ۱۲ ساله‌ای که برای آموزش قرآن آمده بود!

هرات آنلاین نوشت:ملای مدرسه پاکستان «هنگام تعرض جنسی به شاگرد ۱۲ ساله‌اش» بازداشت شد

پلیس شهر فیصل آباد پاکستان می‌گوید که مولانا ابوبکر معاویه، امام مسجد و ملای مدرسه را «هنگام تعرض جنسی به یک دختر ۱۲ ساله» بازداشت کرده‌اند.

این دختر برای آموزش قرآن به مدرسه آمده بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # پاکستان سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری مدعی تجاوز جنسی به صهیونیست‌ها در هفت اکتبر
  • کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار
  • (ویدئو) بازداشت یک مولوی هنگام تجاوز به دختر ۱۲ ساله‌ای که برای آموزش قرآن آمده بود!
  • نظربازی و چشم چرانی بنیان خانواده را به باد می‌دهد
  • اختلال در عملکرد پیام رسان بله برطرف شد
  • ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!
  • هرکس چشم خود را از نگاه حرام نگه دارد به قلبش ایمنی داده است
  • ممنوعیت فعالیت‌های دریایی در مازندران
  • این روزها غزه بدترین جای جهان برای «زن بودن» است
  • اذعان مقام آمریکایی به سوء استفاده جنسی سیستماتیک از زنان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی