Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته مواضعی را در جنوب سوریه بمباران کرد این درحالی است که سوریه اعلام کرده که توانسته این حمله را ناکام بگذارد و یک جنگنده اسرائیلی را ساقط کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شب گذشته مواضعی را در جنوب سوریه بمباران کردند که گفته می‌شود هدف آن انهدام سلاح‌هایی بوده که مقصد آن حزب الله لبنان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع سوریه نیز با اذعان به وقوع این حمله هوایی از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که توانسته "حمله هدف متخاصم" را در آسمان منطقه الکسوه در حومه دمشق را ناکام بگذارد و یک جنگنده مهاجم را نیز سرنگون کند.

یک منبع نظامی در ارتش سوریه نیز اعلام کرد که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه توانسته موشک‌های پرتاب شده از سوی جنگنده‌های مهاجم را قبل از رسیدن به اهدافشان سرنگون کند.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از این حوادث سرنگونی جنگنده خود توسط پدافند هوایی سوریه را تکذیب کرد اما انجام این حمله را نیز همانند گذشته نه تأیید و نه تکذیب کرده است.

تصاویری نیز از بقایای یک موشک زمین به هوای پدافند هوایی ارتش سوریه نیز منتشر شده است که ظاهرا در بلندی‌های جولان به زمین افتاده است. حمله شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به سوریه را می‌توان اولین حمله تأیید شده از سوی اسرائیل به سوریه دانست که پس از استقرار سامانه‌های اس300 روسیه در خاک سوریه انجام شده است.

پیشتر تحلیل‌های زیادی در این باره نوشته شده بود که با استقرار این سامانه‌ها هرگونه تحرک اسرائیلی در خاک سوریه با دشواری فراوان همراه خواهد بود اما ظاهرا تعلل طرف روسی باعث شده که اسرائیل همچنان بتواند به اقدامات خارج از قانون خود ادامه دهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر و در دیدار با مسئولان روس تأکید کرده بود که حتی پس از استقرار سامانه‌های اس300 در سوریه به حملات خود به خاک این کشور ادامه خواهد داد که به نظر می‌رسد با مخالفت روس‌ها مواجه نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده های رژیم صهیونیستی طی ساعت های گذشته محله الصبره در جنوب شهر غزه را بمباران کردند.

اطراف دانشگاه اسلامی واقع در منطقه معن در خان یونس در جنوب نوار غزه نیز شاهد حمله های هوایی رژیم صهیونیستی بوده است.

نیروهای دفاع شهری نوار غزه نیز اعلام کردند که پیکرهای شش شهید فلسطینی را از زیر آوار منطقه الامل در غرب استان خان یونس بیرون کشیدند.

حمله های هوایی رژیم صهیونیستی اطراف اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را نیز در برگرفت. این جنگنده های متجاوز خانه های مسکونی را در محله الزیتون واقع در شهر غزه بمباران کردند.

در همین حین توپخانه رژیم صهیونیستی نیز حمله های خود را علیه نوار غزه از سر گرفت و اردوگاه النصیرات واقع در مرکز این باریکه را هدف قرار داد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز گذشته اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته سه کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی ها در این باریکه مرتکب شد.

این وزارت خانه افزود که در این حمله ها ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هشت هزار نفر مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار زخمی ها نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و زخمی ها در نوار غزه زن و کودک هستند.

کد خبر 6092697

دیگر خبرها

  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • خط و نشان وزیر اسرائیلی برای نتانیاهو
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد