Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - نخستین پیش‌دبستانی کارآفرینی اجتماعی با شرکت 40 کودک پیش‌دبستانی و با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌ها فعالیت خود را در بافت تاریخی شهر یزد آغاز کرد.

به گزارش روز جمعه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مهد «رضویه» با همکاری یک فعال اجتماعی و اتاق فکر و نیز کارگاه اجتماعی ایجاد شد.
هدف اصلی این پیش‌دبستانی، آموزش چهاراصل همدلی، خلاقیت، کار گروهی و قدرت رهبری تعاملی است که همۀ این موارد به زبان هنر به کودکان آموزش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از قالب‌های آموزشی در این پیش‌دبستانی، داستان‌سرایی و تفکر آفرینی است و تلاش می‌شود کودکان تعامل، حل معما، تولید محصول، ایجاد زنجیره تأمین و ارزش‌آفرینی کارآفرینی را بیاموزند.
اهداف خاص مدارس کارآفرینی در دنیا، تربیت نیروی انسانی خلاق، متخصص، کارآفرین، مسئولیت‌پذیر، آینده‌نگر، فعال و نوآور است.
در نخستین روز مهرماه 97، حدود 251 هزار دانش‌آموز استان یزد، سال تحصیلی را در یک هزار و 981 واحد آموزشی با 10 هزار و 148 کلاس درس آغاز کردند.
از مجموع دانش‌آموزان استان، 26 هزار و 211 نفر در پایه اول تحصیلی و 18 هزار و 630 تن نیز نوآموز پیش‌دبستانی هستند.
در سال تحصیلی جدید در مقطع ابتدایی 136 هزار و 70 دانش‌آموز در پنج هزار و 248 کلاس درس و 794 مدرسه ، در دوره متوسطه اول 51 هزار و 830 دانش‌آموز در یک هزار و 883 کلاس درس و 341 مدرسه و متوسطه دوم 42 هزار و 873 دانش‌آموز در یک هزار و 746 کلاس درس و در 278 مدرسه مشغول به تحصیل شدند.
همچنین از مجموع دانش‌آموزان استان یک هزار و 291 نفر در مدارس استثنایی سال تحصیلی را آغاز کردند.
تعداد دانش‌آموزان شهروند خارجی استان 14 هزار و 944 نفر اعلام شد که بیشترین آن‌ها مربوط به مقطع ابتدایی است.
یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.
7536/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي پيش دبستاني كارآفريني يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۰۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • شکرگزاری در کلاس ریاضی
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز قشمی در طرح قرآنی مسطورا
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی