Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: به نظر می‌رسد برخی از نمایندگان تلاش می‌کنند با دستکاری کردن قانون انتخابات تضمین بیشتری برای حضورشان در دوره بعدی مجلس ایجاد کنند.

احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: کمیسیون شورا‌ها این طرح را تصویب کرده و در نوبت صحن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه لایحه جامع انتخابی دولت نیز که از حدود ۳ سال پیش دولت وعده آمدنش به مجلس را داده بود در راه است افزود: بهتر است این لایحه با طرح مجلس تلفیق شوند و یک مطلب جامعی از آن‌ها درآید.

بیگی با تاکیدبراینکه مطرح کردن طرح استانی شدن انتخابات این شائبه را به وجود آورده که هر بار به انتخابات نزدیک می‌شویم دستکاری‌های در قانون انتخابات صورت می‌گیرد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد برخی از نمایندگان تلاش می‌کنند با دستکاری کردن قانون انتخابات تضمین بیشتری برای حضورشان در دوره بعدی مجلس ایجاد کنند.

نماینده مردم تبریز در ادامه یادآور شد: یکی از آسیب‌هایی که برای این طرح می‌توان بیان کرد این است که تعدادی از نمایندگان تصور می‌کنند از آنجایی که افراد معروفی هستند نسبت به رقبای خود از اقبال بیشتری از سوی مردم برای رای آوری در سطح استان برخودار خواهند بود. فارغ از اینکه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات آنچه که مورد تاکید ایشان قرار گرفته این است که مردم هر جغرافیایی در کشور بدانند که آن‌ها نماینده‌ای در مجلس دارند.

بیگی با تاکید بر اینکه اکنون با وضعیت مدیریتی در کشور نقش نمایندگان که پناهگاه مردم و در دسترس‌ترین افراد هستند، را بهتر درک می‌کنیم یادآور شد: اگر موضوع استانی شدن انتخابات به نتیجه برسد، انتخابات به سمت لیستی و حزبی شدن پیش می‌رود و مرکز نشین‌ها بیشتر از آن منتفع خواهند شد و کسانی که به جریان ثروت دسترسی دارند به مراتب بهتر از گذشته می‌توانند زمینه را برای حضور خود در مجلس فراهم کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علیرضا بیگی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس طرح استانی شدن انتخابات حزبی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی

امام جمعه سمیرم گفت: دو کاندید از طریق مر قانونی اقدام کنند تا بعد از انتخابات حواشی نداشته باشیم و از مردم خواست همانطور که در مرحله اول افتخار آفریدند و بیشترین میزان مشارکت را داشتند در این مرحله نیز با حضور پرشور خود در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین دیانی ظهر امروز _جمعه، چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه سمیرم ضمن عرض تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: فرزندان شما مردم عزیز در دو عملیات وعده صادق و طوفان الاقصی سیلی محکمی به اسرائیل زدند و امروز اسرائیل در شوکی قرار گرفته که نمی‌داند جواب این سیلی‌ها را چگونه بدهد و قطعاً نمی‌تواند از طریق نظامی اقدام کند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود دشمن از چند طریق ورود کند که یکی از آن‌ها فرهنگی و حجاب در تابستان است لذا مردم و مسئولان امر باید آگاه باشند که دشمن از طریق حجاب و عفت‌ها ما را مورد هدف قرار ندهند.

امام جمعه سمیرم تصریح کرد: اسرائیل وقتی سیلی خورده است به مسئله بعدی یعنی آبرو خواهد پرداخت و مثل اتفاقاتی که در افغانستان، ارمنستان، پاکستان، ترکیه و عراق افتاده است حوالی کشور ما را طوری رقم می‌زند که به مشکل اجتماعی در درون جامعه اسلامی تبدیل کند.

وی عنوان کرد: در زاینده‌رود اصفهان سال‌ها قبل نشانه آن را دیدیم که مردم و مؤمنان را به جان هم انداختند و چون از بیرون نمی‌تواند حمله کند از طریق آب اقدام می‌کند.

حجت‌الاسلام دیانی اضافه کرد: مسئله آب مسئله راحتی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت دشمن برای آن برنامه دارد و چهارمحال و بختیاری را به جان اصفهان، خوزستان را به جان لرستان، لرستان را به جان اصفهان می‌اندازد؛ در حالی که کل آب مورد نیاز اصفهان در همه زمینه‌ها ۸۶۰ میلیون متر مکعب است و این در حالی است که سه میلیارد متر مکعب آب شیرین از طریق اهواز به دریا می‌ریزد.

وی خاطرنشان کرد: آب طرح ملی است و دست من و شما نیست اما دشمن ما را به جان هم می‌اندازد؛ باید حق‌آبه کشاورزان داده شود و طرح انتقال آب اجرا شود.

امام جمعه سمیرم در پایان با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات تأکید کرد: دو کاندید از طریق مر قانونی اقدام کنند تا بعد از انتخابات حواشی نداشته باشیم و از مردم خواست همانطور که در مرحله اول افتخار آفریدند و بیشترین میزان مشارکت را داشتند در این مرحله نیز با حضور پرشور خود در انتخابات شرکت کنند.

کد خبر 750336

دیگر خبرها

  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • اعلام اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات