Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه‌های سطح کشور هرساله سالروز ۱۶ آذر که به عنوان روز دانشجو و مبارزه با استکبار نام گرفته است را با برگزاری برنامه‌های مختلف گرامی می‌دارند.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز از برگزاری اینگونه برنامه‌ها غافل نمانده و در همین راستا معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و منسجم توسط واحدهای دانشگاهی، بخشنامه‌ای به دبیران هیأت‌های امنای استان‌ها و همچنین مجموعه سازمان سما ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این بخشنامه آمده است: واقعه خونین ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران، تبلوری است از جوهره بیداری، رشادت، فداکاری و انجام وظیفه الهی از سوی دانشجویان غیرایرانی دربرابر ظلم دستگاه خودکامه ستم‌شاهی و استکبار شیطانی آمریکا و پیام روشن آن، برای دانشجویان در تمام دوران‌ها، تأسی به سرور و سالار شهیدان کربلا امام حسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت، آزادگی، ایستادگی، و دفاع از ارزش‌هاست.

در ادامه عنوان شده است: جنبش اصیل دانشجویی در تمام صحنه‌های مبارزاتی از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گرفته تا دوران هشت سال دفاع مقدس و بازسازی میهن اسلامی و امروز در صحنه‌های علمی و فرهنگی و فتح مرزهای دانش و حضور در صحنه‌های فکری و معرفتی، همیشه پشت سر ولایت فقیه، همگام با مردم رشید و سلحشور ایران بوده است. بی‌تردید ۱۶ آذر سال جاری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی است برای تبیین محور استکبارستیزی برای جامعه دانشگاهی، خصوصاً دانشجویان و نسل جوان به‌ویژه آن که دشمنی شیطان بزرگ با مردم مسلمان ایران، این روزها در نهایت خباثت و خصومت نیز قرار دارد. لذا انتظار می‌رود مدیران واحدها، تشکل‌های اسلامی- سیاسی دانشجویی و مسئولان فرهنگی برای ارتقای سطح معرفتی و فرهنگی دانشجویان برنامه‌های مناسب و ارزشمند طراحی و اجرا کنند.

در ادامه این بخشنامه برنامه‌های پیشنهادی به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شده است که در بند یک این بخشنامه آمده است: تشکیل منظم شورای فرهنگی و هیأت نظارت بر تشکل‌ها و ارائه مجوز به فعالان دانشجویی برای برگزاری مراسم مرتبط با ۱۶ آذر با ماهیت ضداستکباری و دعوت از استادان صاحب‌نظر و دارای سوابق مثبت در مسائل مربوط به انقلاب اسلامی.

همچنین در ادامه پیشنهاد گردیده است: فضاسازی و تبلیغات محیطی با استفاده از بیانات و رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر شخصیت‌های انقلابی و شهدا صورت گیرد. نمایشگاه کتاب و عکس، استفاده از فیلم‌های سینمایی و مستند در افشای ظلم و جنایات امریکا و نظام سلطه در حق مردم ایران ، انقلاب اسلامی و جامعه بشری برگزار شود. میزگر‌دهای تخصصی و تریبون آزاد، نشست‌هم‌اندیشی و کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع استکبارشناسی، و نقش امام خمینی(ره) در تاریخ معاصر ایران و جهان، بیداری اسلامی، تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه با آمریکا و... انجام شود.

همچنین در بندهای بعدی این بخشنامه عنوان شده است: برگزاری اردوها و راه‌اندازی کاروان‌های روایی معرفتی با موضوع دشمن‌شناسی، آمریکاشناسی، امام شناسی به صورت مشخص با همکاری واحدهای خمین و قم و اردوهای (از خمین تا جماران) و بازدید از بیت امام خمینی(ره) در شهر خمین و ... اهتمام ورزیده شود. مسابقات کتابخوانی با ماهیت استکبارشناسی و امام‌شناسی به‌صورت پرشور برگزار شود.

در بندهای هفتم و هشتم این بخشنامه نیز پیشنهاد شده است: از فضای مساجد و نمازخانه‌ها و مزار شهدای گمنام دانشگاه‌ها به‌عنوان محورهای فعالیت دینی و انقلابی استفاده مطلوب شود. دعوت از خانواده معظم شهیدان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و همچنین مدافعان حرم به دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی یا انجام هماهنگی و همکاری‌های لازم برای حضور دانشجویان در محضر خانواده‌های شهیدان و قرائت وصیت‌نامه و سیره شهدا مورد توجه قرار گیرد.

در پایان این بخشنامه نیز تأکید شده است که تمام جلسات، مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و انقلابی باید مطابق با ماهیت ضداستکباری ۱۶ آذر و آرمان‌های شهدای انقلاب به ویژه سه شهید ۱۶ آذر سال ۳۲ باشد.

گفتنی است، روز دانشجو، در ایران به روز ۱۶ آذر اطلاق می‌شود. این روز، به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام/

188 / 167 معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کلانتری 16 آذر دفاع مقدس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کلانتری 16 آذر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۳۰ تیم نظارتی با ۳۸۰ بازرس در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی ۱۳۰ تیم نظارتی با ۳۸۰ بازرس در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۷۱ تیم نظارتی با ۲۳۰ بازرس در شهر مشهد فعال می کنند.

فرشید وفا با اشاره به مأموریت بازرسان حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر افزود: در شب‌های قدر برنامه‌های نظارتی ویژه‌ای در سطح شهر مشهد و سایر شهر‌های تابعه این دانشگاه به ویژه در حرم مطهر رضوی و مسیر‌های منتهی به این مکان مقدس انجام می‌شود.

وی با اشاره به برپایی سفره افطار ۱۲ هزار نفری در خیابان امام رضا (ع) همزمان با میلاد حضرت امام حسن (ع) گفت: در راستای نظارت‌های بهداشتی ناظران و بازرسان حوزه سلامت محیط در محدوده میدان بیت‌المقدس تا پایانه مسافربری و نظارت‌های ویژه در بحث تهیه، طبخ، توزیع افطاری به مهمانان انجام شد.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شب‌های قدر نیز تیم‌های نظارتی حوزه مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل‌های طبخ و عرضه نذورات سحری و همچنین محل‌های برگزاری مراسم احیاء حضور خواهند داشت، در حرم مطهر رضوی نیز هشت تیم ۲ نفره مستقر در صحن‌ها و رواق‌های این مکان مقدس نظارت‌های بهداشتی را عهده‌دار هستند.

طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • فعالیت درمانگاه خاتم الانبیاء (ص) مهاباد از سرگرفته می‌شود
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • فعالیت ۱۳۰ تیم نظارتی با ۳۸۰ بازرس در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد
  • زهرا شجاعی درگذشت+ سوابق
  • زهرا شجاعی درگذشت + سوابق
  • از رفع کاغذبازی تا توقف بخشنامه‌های خلق‌الساعه برای تحقق شعار سال
  • این زن به جای دو کلیه، ۴ کلیه دارد!