Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاعدتا در روزهایی که نیاز است آرامش اجتماعی حفظ شود تا با تمرکز بیشتری بر مشکلات غلبه کنیم دستگاه‌های موثر در ایجاد محیطی شاد و مفرح در جامعه بایستی تدبیر ویژه داشته باشند و در واقع شادی‌سازی اجتماعی در حوزه‌های مختلف باید در سرفصل تمهیدات و تصمیم‌های مسئولین ذی‌ربط  فرهنگی به خصوص قرار گیرد.

تلویزیون، سینما، تئاتر، موسیقی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از عناصر مهمی هستند که می‌توانند لحظاتی هر چند  کوتاه را برای مردم به شیرینی تبدیل کنند.  و در راس آنها رسانه ملی با عنوان در دسترس‌ترین رسانه موجود می‌تواند در دقایقی که مخاطب را همراه خودش دارد او را از فضای سخت و زمخت روز جدا کند و به تفکرات روزمره مخاطبش دقایقی استراحت دهد. لازمه این اتفاق به تدبر و تخصص رسانه ایی نیازمند است نه وادار کردن به شادی های های سطحی و...

بی شک رسیدن به موقعیتی مفرح در جامعه ایی مثل ایران نیازمند تدابیر ویژه فنی  است. برای مردمی که کمدی در ذاتشان نهفته است و اصولا یک خط از هنرمندان در این عرصه پیشرو هستند  بی شک کار راحتی نیست و نمی‌شود با یک اتفاق دم دستی فضای شادی را ایجاد کرد، در حقیقت ما به توانایی‌های تکنیکی در این راستا نیازمندیم و برای این مساله باید به صاحبان فکر وایده اعتماد کرد و البته به جوانتر ها فرصت قد علم کردن داد.

اگر گذری بر جدول‌های آثار سینمایی ، تلویزیونی و نمایشی، روی  پرده ، روی آنتن و  روی صحنه داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که این روز ها درصد پایینی از آثار تولیدی و ارائه شده در این مدیوم ها ، فضایی کمدی و طنز دارد. 

حال این سوال پیش می‌آید که آیا مخاطبان تولیدات طنز  و کمدی کمتر هستند یا سازندگان علاقه ندارند در این باره فعالیتی کنند؟

 نکته‌ای که اینجا مد نظر بسیاری از منتقدان و جامعه‌شناسان اجتماعی در حوزه رسانه است برمی‌گردد به این آسیب‌شناسی که آیا تولیدات کمدی گران‌تر است؟

آیا بازگشت سرمایه در آثار کمدی کمتر است؟

آیا ساخت سریال‌های تلویزیونی با ژانر طنز با مشکل روبرو می‌شود؟

 ممیزی و ...؟

آیا نمایش‌های طنز مخاطب ندارند؟

آیا  هنرمندان طناز کم داریم؟

در روزگاری که بسیاری از  کمدی‌های سخیف سینمایی اتفاقا خوب فروش می‌کند و ناجی سینمای امروز هستند  قطعا سرمایه‌گذاران، کارگردانان و بازیگران نیز علاقه‌مند به کار در این ژانر هستند و سینما بی شک بازگشت سرمایه‌اش را مدیون این ژانر است. پس چرا این فرمول به تلویزیون نمی‌آید؟ چرا نویسندگان و کارگردانان تئاتر علاقه ندارند آثار طنز را روی صحنه ببرند؟

با یک نگاه سرانگشتی خیلی زود به این نتیجه خواهیم رسید که اگر تولیدکنندگان سینما و تئاتر منحصرا به سمت این ژانر قدم بردارند بی‌شک با موفقیت اقتصادی چند برابری مواجه خواهند بود و بی‌تردید در اوضاع فعلی، اقتصاد هنر نیز با حال و احوال بهتری مواجه خواهد شد.

نکند نخندیدن و نخنداندن  یک جور پوز روشنفکری است!

تلویزیون هم در مناسبت‌های پیش رو می‌تواند با  تدبیر  بیشتری به سمت تولیداتی حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر در حوزه طنز برود که این مسئله می‌تواند به بازگشت مخاطب تلویزیون نیز کمک دو چندان کند.

جای سریال های طنزهر شبی در این تلویزیون خالی است!

جای رضا عطاران، مهران مدیری و همه ساعت خوشی ها....

جای پاورچین ها و زیر آسمان شهر ها....

تلویزیون به شب های برره نیازمند است!

آنقدر رسانه ملی برای خندیدن مردم کم گذاشته که هر اتفاق سخیفی در سینما سر وصدا به پا می کند و....

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد تئاتر رسانه شادی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین، مراسم تشییع مسعود اسکویی امروز -۱۶ اردیبهشت ماه با حضور اهالی رسانه و ورزش دقایقی دیگر آغاز می شود.

مجید ندیری، محمد جهانی، جهانگیر کوثری، مریم نشیبا، مهدی تاج، علیرضا جاوید نیا، محمدرضا منصوریان، حمید استیلی، مهدی شاکری، داورزنی، مناف هاشمی، از جمله افراد در حوزه رسانه و ورزش هستند که دقایقی پیش از آغاز مراسم در مقابل مسجد بلال حضور یافتند.

مجری و گوینده قدیمی درگذشت + عکس

مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش که چندی پیش به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بیمارستان بستری بود، صبح روز چهارشنبه(١٢ اردیبهشت ماه) در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

دوستداران ورزش از نسل قدیم گزارش‌های مسعود اسکویی پیشکسوت رسانه‌های ورزشی را در برنامه «ورزش از نگاه دو» تلویزیون از جمله فوتبال به یاد دارند. وی از سال ۶۰ به بعد به رادیو رفت و مسابقات ورزشی را گزارش می‌کرد. مسعود اسکویی قدیمی‌ترین مجری کارشناس و گوینده ورزشی صداوسیما بود که دوره تهیه‌کنندگی برنامه‌های تلویزیونی را در تلویزیون آلمان گذراند و یک سال در شهرهای زونه گورگ و ماینس با تلویزیون همکاری کرد.

یکی از شاخصه‌های او در اجرا، ارائه گزارش مسابقات ورزشی بدون داشتن نگاه جانبدارانه بود. او همیشه در مصاحبه‌هایش با اهالی رسانه به ریشه‌اش در ایران و عشق به کارش تاکید می‌کرد و همین عشق به مردم باعث شد با اینکه حال مساعدی نداشت اما سال تحویل پشت میکروفن رادیو نشست تا شنوندگان رادیو ورزش بخش‌هایی از برنامه سال تحویل را با اجرای او بشنوند.

کد خبر 849281 منبع: ایسنا برچسب‌ها رسانه - رادیو تلویزیون مجری ویژه ورزشی ورزش

دیگر خبرها

  • وقتی «محرمانه لس‌آنجلس» بالاتر از «پدرخوانده» قرار می ‌گیرد
  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • یورش پلیس اسرائیل به دفاتر الجزیره پس از تعطیلی این شبکه
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو + فیلم
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی
  • (عکس) تصاویری خاص و متفاوت از میلاد کی‌مرام سوژه رسانه‌ها شد