Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه، ۸ آذرماه پس از بازگشت از سفر خود به استانبول ترکیه که به منظور حضور در یازدهمین مجمع عمومی اتحادیه مجالس آسیایی صورت گرفته بود در بدو ورود به فرودگاه تهران درباره دستاورد‌های این سفر گفت: این سفر که تنها ۲۴ ساعت به طول انجامید برای شرکت در مجمع بین المجالس آسیایی بود که متشکل از برخی کشور‌های آسیایی از جمله کشور‌های مهمی همچون روسیه، چین، پاکستان و هندوستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: پیش از این نیز جلساتی تحت عنوان کمیته‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی برگزار و بررسی‌های خوبی در این حوزه‌ها صورت گرفته بود.

وی در ادامه با بیان اینکه تمرکز کار بین المجالس آسیایی بر همکاری‌های اقتصادی است، عنوان کرد: پیشنهاد‌های خوبی در این حوزه مطرح شد که دولت‌ها باید به سمت اجرای آن بروند که پیمان‌های پولی و همکاری‌های بانکی یکی از مهم‌ترین این مسائل است.

لاریجانی ادامه داد: بعد از اجرای تحریم‌های آمریکا نسبت به کشور‌های مختلف در ذهن بسیاری از کشور‌ها این نکته به وجود آمده که باید راه‌های دیگری پیدا کنند لذا روی پیمان‌های پولی میان کشور‌های آسیا در حال بحث و بررسی جدی هستند تا به ضابطه جدیدی برسند.

وی در ادامه در خصوص همکاری‌ها در حوزه انرژی اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش زیادی از انرژی دنیا در منطقه آسیا است، همکاری‌ها در این حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار است همچنین در این نشست‌ها درباره استفاده از فناوری میان کشور‌ها و همکاری‌های محیط زیستی بحث‌های متنوعی صورت گرفت تا از ظرفیت کشور‌های آسیایی استفاده شود.

لاریجانی همچنین به گفتگو‌های دو جانبه خود با رؤسای مجالس ترکیه و روسیه اشاره و بیان کرد: در دیدار‌هایی که با هیأت‌های پارلمانی روسیه و ترکیه داشتیم در زمینه همکاری‌های اقتصادی و برخی سرمایه گذاری‌ها بحث شد که پیگیری‌های خوبی نیز صورت گرفته بود.

ارائه راهکار‌هایی برای افزایش همکاری‌ها و رفع موانع توسعه روابط در دیدار با هیأت‌های پارلمانی ترکیه و روسیه

رئیس قوه مقننه ادامه داد: جلسات مشترکی میان دو پارلمان ایران و روسیه برگزار می‌شود که بر این اساس گزارشی از پیگیری‌های نشست‌های دو سال گذشته در بلگراد ارائه شد که طی آن مشخص شده بود دو طرف در چه حوزه‌ای می‌توانند همکاری داشته و سرمایه گذاری کنند همچنین پیشنهادات جدیدی هم ارائه شد.

وی افزود: هیأت پارلمانی ترکیه نیز درباره فرصت‌هایی که می‌تواند باعث افزایش همکاری‌ها و رفع موانع توسعه روابط شود صحبت کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بین المجالس آسیایی ظرفیت کار‌های مهمی را خواهد داشت، خاطرنشان کرد: توقف ما در ترکیه کوتاه بود، اما هیأتی که از نمایندگان مجلس در این کشور حضور دارند تا ۲ روز آینده که این اجلاس ادامه دارد، در جلسات مختلف آن شرکت می‌کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علی لاریجانی دولت های آسیایی رئیس مجلس پیمان های پولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به سریلانکا، چند سند همکاری از سوی مقامات دو کشور و در حضور آیت‌الله رئیسی و «رانیل ویکرمسینگه» در بخش‌های مختلف به امضا رساندند.

آیت‌الله رئیسی صبح امروز با استقبال نخست وزیر، وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده بود، در کاخ ریاست جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی «رانیل ویکرماسینگه» همتای سریلانکایی خود قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در صدر هیأتی بلندپایه برای سفری یک روزه به سریلانکا رفته است. وزیر نیرو نیز رئیس جمهور را در این سفر همراهی کرده و در این سفر ۳ مگا پروژه حوزه انرژی این کشور شامل انتقال آب، سدسازی و نیروگاه سازی که به دست توانمند مهندسان ایرانی ساخته شده، به بهره‌برداری رسید.

ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در ۲۳۰ کیلومتری شرق پایتخت این کشور قرار دارد و آیت‌الله رئیسی با همراهی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا صبح امروز این پروژه را افتتاح کرد.

ابرپروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشورمان و شرکت‌های ایرانی است.

تلاش متخصصان کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات موردنیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.

در این بین رویکرد دولت سیزدهم مبتنی بر توسعه دیپلماسی منطقه‌ای، از مهم‌ترین راهبرد‌هایی است که به ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی کشور از جمله صنعت آب و برق کمک شایانی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • خشم ژاوی پس از ماندن در بارسا؛ پولی نمی‌خواستم!
  • آقای رئیسی! فقط ٥٠٠ میلیون دلار؟!
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • کواچ قهرمان شد و خداحافظی کرد
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد