Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه شهر چوار، گفت: نشانه‌های ناکامی آمریکا در شکست آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران با نزدیک شدن به آبان ماه و موعد بازگشت رسمی تحریم‌ها، بروز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام شهاب‌الدین میهن‌پرست، امام‌جمعه شهر چوار، ظهر امروز (9 آذر) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر، با اشاره به خطبه 17 کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی (ع) در این خطبه می‌فرماید که درست است افراد عالم نما، از خواب برمی‌خیزند اما کاری جز انباشتن چیزهایی که اندکش بهتر از بسیار است، ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، تصریح کرد: این تعبیر ممکن است اشاره به امکانات مادی و دنیوی باشد که فزونی آن باعث غفلت، تکبر و اشتغال دائم به مادیات و دور ماندن از معنویات است و همواره مقدار کم آن از مقدار زیادش بهتر است و مصداق کفاف و عفاف از تکاثر و تفاخر به‌سلامت و سعادت نزدیک‌تر است.

 

امام‌جمعه شهر چوار، یادآور شد: حضرت امام علی (ع) می‌فرمایند این وضع همچنان ادامه دارد تا از این آب‌های گندیده (زشتی‌های و پلیدی‌ها) سیراب می‌شوند و انبوهی از مسائل بیهوده را در مغز و فکر خود جمع می‌کنند، آنگاه بر مسند قضا و داوری در میان مردم می‌نشیند و این بینوای نالایق تضمین می‌کند حقایقی را که بر دیگران مشتبه شده است، روشن و خالص سازد.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، بیان کرد: این افراد عالم نما که سرمایه علمی او یک‌مشت اشتباهات یا مسائل بیهوده است و مغز و روح او انباشته از آب‌های گندیده حب دنیا و علاقه به زرق‌وبرق عالم ماده است تکیه‌بر جایی می‌زند که انبیاء و معصومین (ع) بر آنجا نشسته‌اند، از این بدتر این‌که او ادعاهایی بزرگ دارد که من می‌خواهم حقایقی را که از دیگران مکتوم مانده است آشکار کنم.

 

وی، تصریح کرد: بعد حضرت در مورد این افراد عالم نما می‌فرمایند که در این هنگام هرگاه با مسئله مبهمی روبرو گردد برای روشن ساختن آن افکار بیهوده و حرفه‌ای پوچ و توخالی را پیش خود آماده می‌سازد و از این مقدمات نادرست نتیجه می‌گیرد و به نتیجه نادرست آن حکم می‌کند.

 

امام‌جمعه شهر چوار، یادآور شد: این اشاره به این دارد که او نه اهل ابتکار است و نه ذهن و روشنی دارد و نه می‌تواند دلایل مفیدی برای رسیدن به مقصود خویش گردآوری کند، سرمایه او تنها یک‌مشت افکار زیادی و بی‌ارزش، کهنه و پوسیده است که دائماً بر آن تکیه دارد و همین‌هاست که وسیله اظهار، قطع، یقین و رای دادن اوست، بدیهی است این‌گونه مقدمات باطل و فاسد، هرگز یقین او نیست و او مردم را فریب می‌دهد و اظهار یقین می‌کند.

 

وی، در ادامه با اشاره به دیدار چندساعته مقام معظم رهبری با 15 نفر از تهیه‌کنندگان و کارگردانان و بازیگران سریال‌های نمایشی، اظهار کرد: نظرات مقام معظم رهبری در قالب پیامی برای آن‌ها ارسال شد که از طریق رسانه ملی نیز به اطلاع عموم رسید.

 

امام‌جمعه شهر چوار، گفت: معظم له در این پیام فرمودند که جنگ نرم همه‌جانبه دشمن امروز قابل‌انکار نیست بااین‌حال، برخی آنرا انکار می‌کنند و این خود نیز بخشی از جنگ نرم است در این جنگ هنرمندان و اهالی فکر و نظر، در حکم نیروهای مسلح در جنگ سخت‌اند.

 

وی، بیان کرد: برخی بی‌تفاوت از برابر این حادثه ملی می‌گذرند، برخی هم با دشمن همراهی و به او کمک می‌کنند، آن‌ها مسئولیت‌ناپذیر و دشمن شیفته‌اند، در مقایسه با نیروهای مسلح در جنگ سخت، می‌توان گناه این دودسته را تشخیص داد.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، تصریح کرد: رهبر انقلاب در این پیام فرمودند که امروز در کشور بحمدالله کم نیستند کسانی که دارای موضع مسئولانه و تلاش شایسته‌اند، این باید روزبه‌روز افزایش یابد، دفاع از عظمت ایران، از فرهنگ ایران، از خانواده ایرانی، از حرکت باشکوه ملت ایران، فقط با سخنرانی و نگارش نیست، هنر باید میدان‌دار باشد.

 

وی، افزود: رهبر معظم انقلاب در این پیام اشاره کردند که جایگاه فیلم و سریال در این میان بسیار برجسته است، در سریال‌ها به مسائل ملی بپردازید از شهدای عزیز، از دفاع مقدس، از انقلاب، از سبک زندگی اسلامی، از انگیزه‌های ایمانی ملت و مظاهر آن، از ایستادگی‌شان در برابر ابر جنایت‌کاران و مفسدان عالم، از راهپیمایی اربعین بگویید.

 

میهن‌پرست، با اشاره به راهکارهای تحقق وحدت از منظر مقام معظم رهبری، گفت: حفظ احترام مسلمانان و عدم اهانت به مقدسات و اعتقادات مذاهب اسلامی و تحریک عواطف پیروان آن‌ها، تهیه منشور و سند وحدت مذاهب اسلامی که مورد تائید همه علما و روشنفکران دنیای اسلام باشد، نقد و بررسی موارد اختلاف میان مذاهب اسلامی در مجامع علمی و عدم انتشار و بروز اختلافات به سطح جوامع اسلامی به‌منظور جلوگیری از تبدیل آن‌ها به عامل دشمن مذاهب اسلامی از راه‌هایی وحدت اسلامی در گفتمان مقام معظم رهبری است.

 

امام‌جمعه شهر چوار، یادآور شد: استفاده عالمان و روشنفکران مسلمان از نفوذ خود در جامعه اسلامی به‌منظور وحدت و یکپارچگی امت اسلامی، عدم پیروی مذاهب اسلامی از عداوت و دشمنی‌های گذشته و پرهیز از تعصبات نژادی، قومیتی و ملی‌گرایی، افزایش آگاهی و بصیرت بین جامعه اسلامی از پیامدهای تفرقه و اختلاف و اهداف دشمنان اسلامی از آن، آشکارسازی راهبردها، اهداف و اقدامات دشمنان اسلام در جهت ایجاد تفرقه و عدم وحدت امت اسلامی از دیگر موضوعات مدنظر ایشان در ایجاد وحدت اسلامی است.

 

وی، بابیان اینکه اهانت ترامپ به ملت ایران نشانه ناکامی آمریکاست، گفت: تروریست خواندن ملت ایران برای توجیه حمایت از تروریست است، شکست آمریکا در جنگ اقتصاد و تسلیم ایران با نزدیک شدن به آبان ماه و موعد بازگشت رسمی تحریم‌ها، نشانه‌های ناکامی آمریکا بروز کرد.

 

امام‌جمعه شهر چوار، گفت: اولین ناکامی آمریکا در به صفر رساندن فروش نفت ایران خود را نشان داد که ناشی از عدم تمایل خریداران نفت برای همراهی با آمریکا و ابتکار ایران در زمینه فروش نفت در بورس انرژی بود، ناکامی دوم در بازار ارز رخ داد که آمریکا نتوانست تلاطمات بازار ارز را به نام خود تمام کند و همه فهمیدند که متغیرهای داخلی اقتصاد نقش اصلی را دارد.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، با اشاره به دهم آذر، سالروز شهادت شهید سید حسن مدرس، خاطرنشان کرد: اگرچه مدرس در مجلس همفکر و همراهی جندانی نداشت و در اقلیت محض بود، اما ویژگی‌های فردی خاص این شهید والامقام و مجموعه فعالیت‌های برجسته وی، به نحوی بود که در تاریخ معاصر ایران ماندگار شد و به همین دلیل روز دهم آذرماه به‌روز مجلس نام‌گذاری شده است.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه زلزله بسیج مشهد اردبیل هفته بسیج دزفول ارتش شهردار تهران بیرجند ناکامی دشمن هنرمندان اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در "همایش خدا قوت کارگر" در چهارمحال و بختیاری با گرامی‌داشت  "هفته ملی کار و کارگر" توجه به باید‌های اخلاقی و ایمانی کارگران را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: البته مشکلات جامعه کارگری در نشست‌های مختلف بیان و ارائه شده است و باید عرصه کارگری و کارفرمایی مجاهدانه تلاش و با جهاد و مجاهدت، آخرت خود را آباد کنند.

نکونام اظهار داشت: جامعه کار و کارگر در روزگار کنونی همان جهاد در راه خداوند است که کشور را به سمت‌وسوی ظهور نزدیک می‌کند.

بیشتر بخوانید

تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان

امام جمعه شهرکرد به حرکت اخیر دانشجویان جهان در محکومیت جنایات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی اشاره کرد و گفت: حوادث اخیر دانشگاه‌های اروپا و آمریکا نشان‌دهنده حاکم شدن نگاه سیاسی در این مجموعه‌ها است، دانشجویان دانشگاه‌های اروپا و آمریکا سیاسی نبودند، اما امروز معارف اسلام و انقلاب اسلامی ایران در این دانشگاه‌ها نفوذ کرده است.

وی با اشاره به پایه‌گذاری انقلاب اسلامی ایران در ۴۵ سال قبل از سوی امام خمینی (ره) افزود: اکنون صدور انقلاب اسلامی ایران به درون آمریکا از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا نشانه بیداری جهانی است
  • اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • آیت الله نورمفیدی: اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • خیزش دانشگاهیان اروپا و آمریکا نشانه بیداری اسلامی است
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند