Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نشریه روسی گزارش داد که علاوه بر روسیه که با برگزاری نشست مسکو در تلاش است نقش میانجی را برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی ایفا کند اتحادیه اروپا نیز از آمادگی خود برای برگزاری چنین نشست‌هایی خبر داد. ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، روزنامه «کامرسانت» چاپ روسیه در گزارشی نوشت که «سرگئی لاوروف» در نشست ژنو تاکید کرد که نشست صلح مسکو چهارچوبی ایده‌آل برای برگزاری گفت‌وگوهای بین‌الافغانی با مشارکت جناح‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه اعلام نقشه راه رئیس جمهور افغانستان برای آغاز گفت‌وگوهای صلح با طالبان و ایجاد یک تیم 12 نفره برای مذاکرات با این گروه را از مهم‌ترین خبرهای کنفرانس دو روزه ژنو دانست.

لاوروف نیز در این کنفرانس با اشاره به اقدام «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان برای تشکیل یک گروه ویژه برای گفت‌وگو با طالبان نیز گفت، این نشان دهنده آن است که رویکرد روسیه و آنچه مسکو در حال پیشبرد آن بوده در حال نتیجه دادن است.

به گزارش کامرسانت، روسیه تنها کشوری نیست که در پی ایفای نقش میانجی در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی است و «فدریکا موگرینی» مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا نیز ضمن استقبال از طرح غنی برای صلح با طالبان اعلام کرد که بروکسل نیز آماده است تا به عنوان ضامن این گفت‌وگوها ایفای نقش کند.

اعلام زمان مطلوب آمریکا برای صلح با طالبانکشتار غیرنظامیان توسط نیروهای آمریکایی به روند صلح افغانستان آسیب می‌زندپاسخ صریح طالبان به طرح صلح اشرف‌غنیشروط اشرف غنی برای توافق صلح با طالبان

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36447/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار افغانستان طالبان اخبار روسیه اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۲۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حزب التحریر به طالبان

دفتر مطبوعاتی «حزب التحریر» در افغانستان در بیانیه‌ای ضمن تأیید بازداشت اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف توسط طالبان نوشت: چنین فشارهایی حزب التحریر و اعضای آن را از ادامه دعوت و تلاش برای اقامه خلافت منصرف نمی‌کند.

این گروه در ادامه نیز از طالبان انتقاد کرد که اعضایش شامل عفو و آزادسازی زندانیان به‌مناسبت عید فطر قرار نگرفتند.

اواخر فروردین گذشته نیز حزب التحریر در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگو و شماری از اعضای این گروه طی دو ماه گذشته به‌جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی خبر داده بود.

اداره اطلاعات طالبان دو سال قبل نیز فعالیت حزب ‌التحریر، جمعیت اصلاح و نهاد النجم را در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

حزب ‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هر یک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان