Web Analytics Made Easy - Statcounter



گروهی از محققان انگلیسی دریافتند زنان سحرخیز، ۴۰ تا ۴۸ درصد کمتر از سایرین به سرطان پستان مبتلا می‌شوند.

محققان دانشگاه بریستول در انگلستان داده‌های ۱۸۰ هزار و ۲۱۵ زن شرکت کننده در پروژه مطالعاتی بیوبانک (بانک اطلاعاتی ملی و بین المللی در انگلیس با هدف تشخیص و درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌های سخت درمان) و ۲۲۸ هزار و ۹۵۱ بانوی حاضر در مطالعه ژنومیک انجمن سرطان پستان را تحلیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یافته‌های این تحلیل که در همایش کنفرانس موسسه ملی تحقیقات سرطان در گلاسکو ارائه شد، نشان می‌دهد زنانی که سحرخیز هستند ۴۰ تا ۴۸ درصد کمتر با احتمال ابتلا به سرطان روبرو می‌شوند، همچنین محققان بیان کردند زنانی که بیش از ۷ تا ۸ ساعت می‌خوابند برای هر ساعت خواب بیشتر ۲۰ درصد بیشتر با خطر ابتلا به این بیماری مواجه می‌شوند.

ربکا ریچ موند/Rebeca Richmond یکی از محققان این طرح و استاد دانشگاه بریستول می‌گوید: یافته‌ها می‌توانند نتایج و توصیه‌هایی برای زنانی داشته باشند که در شیفت‌های شب کار می‌کنند، اما هنوز مطالعات بیشتری باید برای درک ارتباط بین سحرخیزی و شب بیداری یا صبح خوابی و ابتلا به سرطان پستان انجام شود.
ریچموند می‌افزاید: البته این مطالعات به آن معنا نیست که فقط با تغییر عادات خواب و بیداری می‌توان احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش داد، موضوع از این پیچیده‌تر است.

همچنین یافته‌های این مطالعه به دستاورد‌های دیگر مطالعاتی می‌افزاید که در زمینه الگو‌های خواب افراد تحقیق می‌کنند؛ به ویژه کسانی که درشیفت‌های شب کار می‌کنند یا در محیط‌های روشن‌تر می‌خوابند.   منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرطان سینه سرطان بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند

محققان معتقدند ورزش با شدت بالا باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی و در نتیجه کاهش در دسترس بودن انرژی مورد نیاز برای رشد تومور‌ها می‌شود.

به گزارش مهر، با استفاده از داده‌های یک مطالعه، محققان ۷۲ درصد سرطان متاستاتیک کمتری را در شرکت کنندگانی که به طور منظم در فعالیت‌های هوازی با شدت بالا شرکت می‌کردند، یافتند.

در مطالعه دیگری که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که فعالیت هوازی باعث کاهش ایجاد تومور‌های متاستاتیک در غدد لنفاوی، ریه‌ها و کبد حیوانات می‌شود.

سرطان متاستاز شده، سرطانی است که از جایی که شروع شده به قسمت دیگری از بدن گسترش یافته است.

محققان با تحقیق خود مکانیسم پشت اثر پیشگیرانه ورزش را شناسایی کردند. آن‌ها دریافتند که فعالیت بدنی باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی می‌شود که به معنای انرژی کمتر در دسترس تومور است.

به عبارت ساده‌تر، ورزش اندام‌های ما را برنامه ریزی مجدد می‌کند تا به مواد مغذی بیشتری نیاز داشته باشند که باعث می‌شود مواد مغذی کمتری برای رشد تومور در دسترس باشد.

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی