Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: نخستین دوره لیگ ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به شکل جدید آن اواخر آذر ماه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، «مجتبی جوهری» رییس فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای اظهار کرد: لیگ ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با حضور هفت تیم و در دو گروه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نارین یزد، بسیج کردستان، کفش ملی تهران، البرز، شهرداری اردبیل، مرزبانی ناجا و استان فارس تیم‌های حاضر در این مسابقات هستند. پیش از این قرار بود تیم‌های نیرو‌های هوایی و اصناف تهران نیز در لیگ ورزش‌های زورخانه‌ای حضور داشته باشند که در مراسم قرعه کشی حضور نیافتند و حذف شدند. چنانچه هر یک از این دو تیم بتوانند پنج روز قبل از مسابقه خود را برسانند به جمع تیم‌ها اضافه می‌شود.


جوهری یادآور شد: در گروه نخست، نارین میبد یزد ۲۹ آذر میزبان هیئت البرز خواهد بود و شهرداری اردبیل در ششمین روز از دی ماه ۹۷ به مصاف هیئت فارس می‌رود. در گروه دوم نیز تیم کفش ملی ۱۴ دی میزبان مرزبانی ناجا خواهد بود و تیم بسیج کردستان استراحت خواهد داشت. لیگ رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان نیز به صورت رفت و برگشت و با حضور تیم‌های منتخب کشوری برگزار می‌شود.


رییس فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای در خصوص تعداد کم تیم‌های حاضر در لیگ بزرگسالان گفت: بنا داریم لیگ با شرایط ویژه، استاندارد و براساس آیین نامه برگزار شود. بر همین اساس تیم‌ها و قهرمانان تعهداتی را باید بدهند تا کیفیت مسابقات افزایش یابد و انتظار داریم که حامیان مالی نیز در این زمینه حضور پیدا کنند. این ورزش دارای جذابیت‌های فراوانی است که می‌بایست با برگزاری رقابت‌های لیگ که ویترین معرفی جذابیت‌های این ورزش است، به رسالت اصلی خود در توسعه همگانی این رشته عمل کنیم.


وی هدف از راه اندازی لیگ را توسعه این ورزش اصیل و ایرانی دانست و بیان داشت: باید با استاندارد کردن همه موارد مربوط به رقابت‌های جذاب لیگ که در سه رشته تیمی، مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی برگزار می‌شود، بخش خصوصی را ترغیب به حضور فعال در این مسابقات کنیم تا سرانجام در آینده‌ای نزدیک شاهد فراگیر شدن این ورزش ملی باشیم.

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زورخانه کشتی پهلوانی مسابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج

در این مراسم در پارک «روجیار» شهر سنندج، ورزشکاران و پیشکسوتان هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آیین بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان