Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ابتدای این جلسه، دکتر جعفری ضمن معرفی موزه به این نکته اشاره کرد که موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که مدرن ترین موزه غرب آسیا است، در ابتدا به عنوان موزه دفاع مقدس شکل گرفت اما در اسفند 1395 با موافقت مقام معظم رهبری(مدضله العالی) عنوان و حوزه ماموریتی مجموعه به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ارتقا یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: هم اکنون مشغول ایجاد 5 بخش موزه جدید هستیم و امیدواریم بتوانیم دستاوردهای عظیم و گسترده انقلاب اسلامی را با بهره گیری از شیوه ای جذاب و هنری به مخاطبان داخلی و خارجی به ویژه نسل جوان معرفی کنیم. خصوصا امروز، یکی از حوزه های موفقیت و عزت ملت ایران، تلاشهای ارزشمند و رو به رشد و مقتدرانه هوا و فضا است که با همت، مدیریت و تلاش شهید عزیز سردار تهرانی مقدم شکل گرفت و امروز یکی از حوزه های راهبردی و بخش مهمی از قدرت بازدارندگی نظامی جمهوری اسلامی ایران است. لذا ارائه توانمندیها، توفیقات و ظرفیت های راهبردی هوا و فضا به نسل جوان از جمله وظایف موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.
سردار موسوی جانشین فرمانده نیروی هوا و فضا سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی نیز در این دیدار با اعلام اینکه در این مجموعه کارهای بزرگی صورت گرفته و حضور و بازدید از آن باعث می شود دوستان عظمت و بزرگی کاری که در چند سال گذشه صورت گرفته را ببینند، اعلام داشت:در مقاطع گذشته هروقت دوستان احساس نیاز و کمک کرده اند سعی کرده ایم وارد عمل بشویم. اما تعریف روشنی برای کمک وجود نداشت و حد انتظار موزه معطوف به سخت افزارهایی بود که در بیرون موزه وجود دارند نه مفاهیم داخل تالارها، به همین دلیل درباره نقش هوا و فضا در دوران دفاع مقدس تعریف دقیقی در موزه وجود نداشت.همکاران ما در مجموعه هوا فضا بنابر فرمایش مقام معظم رهبری (مدضله العالی) در پی این هستند که در حوزه مرتبط با هوا و فضا این موزه را آنگونه که شایسته انقلاب اسلامی و دفاع مقس است، توسعه دهند.
معاون فرهنگی هوافضا نیز یادآور شدند: چون این موزه در مرکز تهران قرار دارد ظرفیت خوبی برای بازدید دارد و همه اقشار مردم از آن استفاده می کنند.
هدف از تشکیل این جلسات آگاهی از ظرفیت های و کمبودها و کمک به رفع نیازها تا حد ممکن است.
دهشیری افزود نباید از نشان دادن چهل سالگی انقلاب و نشان دادن دستاوردهای آن به مردم غافل شد.
در ادامه گلچین مدیر برنامه ریزی موزه گفت: ما در پی آن هستیم که تعاملات خود را با دیگر مجموعه ها افزایش دهیم به طور مثال طی تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش در تابستان، تحت عنوان طعم جبهه داشتیم، مجموعه موزه میزبان 11000 هزار دانش آموز از تهران و شهرستانهای استان تهران بود.
وی اظهار داشت دوستان ما در روابط عمومی تمام تلاش خود را برای شناسایی موزه به مردم و تبلیغ آن نجام می دهند و اساس کار ما این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را که توفیقات بزرگ حوزه هوا و فضا یکی از آنهاست ، به مردم بشناسانیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: موزه دفاع انقلاب هنري خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری را گرامی داشت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَ‌بَ اللَّـهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَ‌ةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْ‌عُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَ‌بِّهَا ۗ وَیَضْرِ‌بُ اللَّـهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُ‌ونَ.» 
ترجمه: آیا ندیدی که خداوند چگونه مثلی زد و سخن نیک را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرد که ریشه‌اش ثابت و شاخه آن در آسمان است؟ میوه‌اش را هر دم به اذن پروردگارش مى‌دهد؛ و خدا مَثَلها را براى مردم مى‌زند، شاید که آنان پند گیرند.

بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشّان بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه، سازندگی و... به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد که فرمودند: «این کارِ اردو‌های هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان عزیز بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح
سرلشکر پاسدار محمّد باقری

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود