Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعضی مسائل هیچ وقت در ایران تغییر نمی کند. یعنی به این شکل که مثلا شما انتظار دارید هر لحظه نسل دایناسورها دوباره به وجود بیاید اما انتظار تغییر در بعضی مسائل را امری بیهوده تلقی می کنید. یکی از این مسائل گزارش های یک طرفه گزارشگران مرکز آذربایجان شرقی است.

طرفداری - تقریبا پنج سال پیش در این یادداشت با عنوان "خسته کننده، کسالت آور و تکراری" به نقد عملکرد گزارشگر دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی در تبریز پرداختم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی پنج سال پیش به قدری این مسئله نهادینه شده بود که از عنوان "تکراری" برای یادداشت استفاده کردم. پنج سال از آن ماجرا می گذرد و بسیاری از استان های کشور از این حیث پیشرفت کرده اند. یعنی سعی می کنند، حداقل "سعی" می کنند که گزارش منصفانه تری را در مصاف با تیم های پرسپولیس و استقلال از خود ارائه دهند. اصفهان که رقیب جدی برای تبریز محسوب می شد، پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته، همین طور شمال کشور و استان خوزستان نیز اگر شاهکار آخر بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان را کنار بگذاریم، به پیشرفت های خوبی در منصفانه گزارش کردن دیدارهای نمایندگان خود با دو تیم تهرانی رسیده است. در اما برای گزارشگران تبریز همچنان روی یک پاشنه می چرخد. آن ها همچنان اعتقاد دارند دیدارهای نمایندگانشان مقابل دو تیم تهرانی فرصتی برای ایجاد جنگ لفظی در تریبون عمومی و رسانه ملی(!) است.

گزارش امروز بعد از ظهر بازی پرسپولیس و ماشین سازی احتمالا با اختلاف هر چه تمام تر، یک طرفه ترین گزارشی بود که در تاریخ فوتبال ایران در بازی های داخلی مشاهده کرده ایم. یعنی حتی گزارشگر قصد نداشت یک ثانیه را هم جهت حمایت از ماشین سازی(بخوانید تراکتورسازی) و زدن پرسپولیس از دست دهد. کار از همان دقایق نخست آغاز شد. ماشین سازی در یک صحنه با کار گروهی زیبا روی دروازه پرسپولیس خطرساز می شود و مدافعان پرسپولیس در دو نوبت به زیبایی ضربات حریف را دفع می کنند(دفع توپ دوم سید جلال به گونه ای بود که هر طرفدار متعصب تراکتورسازی نیز می توانست آن را ستایش کند) اما گزارشگر صرفا ناراحتی اش را از گل نشدن توپ ابراز می کند. بلافاصله پرسپولیس روی یک ضد حمله تر و تمیز توسط عالیشاه می توانست دروازه را باز کند اما ضربه بد او باعث شد تا دخسوس با هوشیاری توپ را دفع کند و فرصت حماسه سرایی از این دفع برای گزارشگر فراهم شود. دو صحنه کاملا یکسان، با گزارشی یک طرفه.

در ادامه نیمه اول پیمان بابایی روی اشتباه سید جلال و تکل ناقص او پس از برخورد شانسی توپ به پایش توانست با بیرانوند در مصافی تقریبا تک به تک قرار گیرد که البته ضربه اش به بیرون رفت. در صحنه آهسته، گزارشگر چنان از لفظ "محو می کنه سید جلال رو" استفاده می کند که گویی بازیکن ماشین سازی با انواع اقسام دریبل های هنرمندانه توانسته از سید جلال عبور کند و توپ هم به هیچ عنوان شانسی جلوی پایش قرار نگرفته است!

از همه این مسائل هم که عبور کنیم، نیمه دوم مرزهای جدیدی از گزارش های یک طرفه را ایجاد کرد. جایی که گزارشگر، بازی ماشین سازی و پرسپولیس را فراموش کرد تا در اقدامی محیرالعقول به گزارش بازی تراکتورسازی و پرسپولیس بپردازد، بازی که یک هفته از سوت پایانش می گذشت. نخست او در صحنه ای کاملا بی ربط به گل آفساید تراکتورسازی در بازی هفته گذشته اشاره کرد!! مثل این است که آرسنال گل آفسایدی را مقابل منچستریونایتد به ثمر برساند و هفته بعد در بازی منچستریونایتد و وستهام، جان چمپیون ناگهان وسط نیمه دوم از آن گل آفساید که "بعدا مشخص شد صحیح بود" صحبت به میان آورد! شاهکار نهایی آقای گزارشگر نیز روی ضربه عالیشاه بود. جایی که او در اقدامی پلیسی - دادگاهی از این گفت که "خب حالا باید ببینیم مثل قبل چه کسی شروع کننده این درگیری ها بوده که باز هم پرسپولیسی ها آغاز کننده بودند." گزارشگر خیلی ریز(!) به اتفاقات بازی هفته گذشته اشاره کرد و مدعی شد در آن بازی هم هواداران پرسپولیس آغازکننده درگیری ها بوده اند(فارغ از اینکه بوده اند یا نبوده اند، جای این جمله در تریبون عمومی نیست).

این ها تازه حسابی سرانگشتی از گزارش پر کینه و بغض گزارشگر تبریزی بود که بعد از ظهری زشت و نفرت انگیز خلق کرد. در روزهایی که همه از صلح میان هواداران پرسپولیس و تراکتورسازی صحبت می کنند و اتفاقا هفته گذشته نیز قدم های کوچک اما خوبی برداشته شد، این گزارش یک طرفه بار دیگر موجی از عصبانیت و نفرت را میان هواداران پرسپولیس به وجود آورد. کافی است سری به فضای مجازی بزنید و جو ایجاد شده را مشاهده کنید. واقعا درک اینکه چگونه یک تریبون عمومی در اختیار چنین فردی قرار می گیرد، غیرممکن است. استان های مختلف گام های خوبی در ایجاد تعادل در این زمینه برداشته اند اما گویا گزارشگران مرکز آذربایجان شرقی، برنامه خاصی برای رسیدن به این تعادل ندارند که هیچ، می خواهند درهای جدیدی را نیز در این خصوص بازگشایی کنند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا فرهاد مجیدی سرمربی‌گری تراکتورسازی را نپذیرفت؟

تیم تراکتور بعد از جدایی خمس برای انتخاب سرمربی این بار به سراغ گزینه‌های داخلی رفت و در نهایت با گل‌محمدی به توافق رسید که البته هنوز حضور یحیی در تیم تراکتور قطعی نشده است.

این مربی در تلاش برای رفع مشکلات شخصی خود است تا با حضور در تبریز بار دیگر سرمربیگری در لیگ برتر را از سر بگیرد. در حال حاضر هدایت تراکتور به صورت موقت به حمید مطهری سپرده شده است.

باشگاه تراکتور در تلاش برای انتخاب سرمربی مذاکراتی هم با فرهاد مجیدی داشت، اما با پاسخ منفی این مربی مواجه شد.

چرا فرهاد مجیدی به پاسخ باشگاه تراکتور برای سرمربیگری نه گفت؟

پرس و جوی ما منجر به این نتیجه شد که فرهاد علاقه‌مند است مربیگری‌اش را در فوتبال امارات دنبال کند. او به دنبال حضور در یک تیم لیگ برتری دیگر از فوتبال امارات است و گفته می‌شود همه چیز اگر خوب پیش رود او در آینده‌ای نزدیک سرمربی شارجه خواهد شد.

زمزمه‌هایی نیز مبنی بر حضور فرهاد مجیدی در تیم ملی امید امارات وجود داشت که این امر هنوز محقق نشده است.

tags # فرهاد مجیدی ، تراکتورسازی تبریز سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران
  • فیلم پربیننده؛ صحبت‌های ضداسرائیلی گزارشگر فوتبال صداوسیما در شروع بازی
  • صحبت‌های گزارشگر تلویزیون درباره اسرائیل وسط بازی فوتبال
  • ببینید | حشاشین، کینه صهیونیستی به روایت مصری‌
  • دو غایب بزرگ سپاهان در بازی حساس با پرسپولیس
  • یک سپاهانی دیگر به بازی با پرسپولیس نمی رسد
  • کسانی که کینه‌ای هستند، بخوانند
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • چرا فرهاد مجیدی سرمربی‌گری تراکتورسازی را نپذیرفت؟
  • سوتی وحشتناک گزارشگر بازی آلومینیوم - پرسپولیس