Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج اظهار کرد: مسئولان قوا بر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تمرکز کنند. مشکلات اقتصادی اگر فشار بیاورد دشمن از این موضوع استفاده کرده و بر این موج‌سوار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان در گوشه و کنار کشور از اعتراض مردم نسبت مطالبات خود سوءاستفاده می‌کنند، گفت: مقابله همه‌جانبه قوا با مفاسد اقتصادی، مقابله دولت، قوه قضاییه، قوه مقننه و نیروهای مسلح با فساد اقتصادی ضرورتی انکارناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خطیب جمعه کرج در ادامه اشراف کامل و به‌روز نسبت به فضای مجازی با تمرکز بر تقویت پیام‌رسان‌های داخلی را ضروری دانست و گفت: مأیوس‌کننده و ناراحت‌کننده است که دستگاه اجرایی کشور ورود نمی‌کند تا لااقل دستور رهبری نسبت به این مهم عملیاتی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خطاب به متولیان، گفت: می‌بینید که این فضا قتلگاه جوانان ما شده است، چرا نسبت به این موضوع بی‌غیرتی می‌شود؟ مقابله هدفمند و مؤثر با تهدیدات نرم ضرورتی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

شنیدم و در خبرها آمده بود که به مادران و خانواده‌های شهدا در اصفهان توهین شده است، امیدواریم این خبر کذب باشدآیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مردم در بسیاری از حوزه‌ها خود به میدان آمده و مشکلات را حل می‌کنند، گفت: هرجایی مردم ورود کردند پیروزی حاصل شد.

وی با تأکید بر اینکه باید جنگ نرم جدی گرفته شود، گفت: شما آموزش و پرورش و یا برخی دیگر از دستگاه‌ها را ببینید، جنگ نرم با کمک داخلی‌ها انجام می‌شود.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری گفت: شنیدم و در خبرها آمده بود که به مادران و خانواده‌های شهدا در اصفهان توهین شده است، امیدواریم این خبر کذب باشد، اما اگر دروغ نیست که ظاهراً دروغ نیست باید مسببان این مسئله به‌شدت تنبیه شوند تا کسی جرات تکرار این قبیل مسائل را به خود ندهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: تجلیل از خانواده‌های شهدا به‌ویژه تجلیل از مادران شهدا، تجلیل از فرهنگ ایثار است که همه مردم به‌ویژه مسئولان باید به آن توجه کنند و اگر کوتاهی وجود دارد باید جبران شود زیرا آرامشی که در حال حاضر داریم مدیون دستان پاک و احساس ناب و محبت مادرانه مادران شهدا است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری گفت: سالگشت شهادت دو عنصر انقلابی و استکبارستیز و از چهره‌ای ماندگار دوران معاصر را گرامی می‌داریم، دهم آذر سالگشت شهادت سید حسن مدرس توسط عمال رضاخان پلید است.

لابی‌گری‌ها و سیاسی‌کاری‌هایی که انجام می‌شود تا بر مسند خود باقی بمانند یا در جهت تقویت حزب و جناح خود گام برمی‌دارند همه مخالف شان نمایندگی و وکالت مردم استوی در ادامه با تأکید بر اینکه امیدواریم مجلسیان ما نیز مدرس وار باشند و مشی و روش مدرس برای وکلای ملت الگو باشد، گفت: نمایندگان مردم آن‌هم مردم انقلابی باید شجاع، انقلابی، دشمن‌شناس و استکبارستیز باشد، نماینده‌ای که از تهدیدهای رسانه‌ها و فشارهای مخالفان بترسد و از مواضع حق و الهی عقب‌نشینی کند، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به‌درستی و به‌موقع انجام دهد. البته همه نمی‌تواند مثل مدرس باشند اما مجلسیان باید بصیرت خودشان را بالا ببرند و از نقشه‌های دشمن مطلع باشند.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه مجلسیان باید همیشه به دشمن بدبین باشند، گفت: بعضی وقت‌ها مصوباتی می‌بینیم که خیلی ساده اندیشانه است. مجلسیان نباید اهل‌معامله با دشمن باشند، آن‌ها باید برای اعتلای ارزش‌های اسلام و انقلاب قانون‌گذاری کنند. نماینده انقلابی چه در نطق و چه در رأی و چه در تصمیم‌گیری هرگز نباید منافع شخصی و جناحی را مقدم بر منافع نظام و مردم و اسلام بداند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: لابی‌گری‌ها و سیاسی‌کاری‌هایی که انجام می‌شود تا بر مسند خود باقی بمانند یا در جهت تقویت حزب و جناح خود گام برمی‌دارند همه مخالف شان نمایندگی و وکالت مردم است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه نماینده مردم باید خودش را وکیل مردم بداند، گفت: مردم رأی می‌دهند تا نمایندگان وکیل آن‌ها در مجلس باشند، نمایندگان باید نسبت به مردم اِرق داشته باشد، نمی‌تواند بگوید من وکیل شما هستم اما کارهای من مربوط به شما نیست، شفافیت در موضع نمایندگی و وکالت یکی از اصول اولیه است.

شنیده‌شده و گفته‌اند که برخی از مدارس دولتی استان به اسم کمک به مدرسه به‌زور از اولیا پول می‌گیرندوی با اشاره به اینکه یازدهم آذرماه سالگشت شهادت میرزا کوچک خان جنگلی است، گفت: میرزا یکی از مردان بزرگ و استکبارستیز دوران معاصر ما است.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری به میز خدمتی که در مصلی برپاشده اشاره کرد و گفت: مردم این میز را جدی بگیرند زیرا مطالبه جدی ما است و مدتی بود که بنا بود انجام شود که اکنون آماده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: مسئولان پیش از اینکه ما اعلام کنیم خود داوطلبانه بیایند و به مردم پاسخگو باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری اضافه کرد: شنیده‌شده و گفته‌اند که برخی از مدارس دولتی استان به اسم کمک به مدرسه به‌زور از اولیا پول می‌گیرند، طبق قانون حق ندارند چنین پولی را از مردم بگیرند. مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان ورود کرده و این مشکل را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: حتی شنیده‌شده برخی از مدارس استان سیستم‌های گرمایشی خود را روشن نکرده‌اند که هم معلمان و هم دانش آموزان سرماخورده و برخی از مدیران مدعی شده‌اند که باید هزینه پرداخت شود. این موضوع نیز پیگیری می‌شود.

امام جمعه کرج: آیا درست است عکس تنها دانشجوی شهید دانشگاه را بردارید و نگذارید که در دانشگاه نصب شود بعد عکس سران فتنه را بر درودیوار بچسبانید؟خطیب جمعه کرج در ادامه به وجود برخی مشکلات در دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: درست است که مدیریت برخی دانشگاه‌ها از سوی تهران تعیین و معرفی می‌شود، مدیران دانشگاه‌ها مواظب باشند که حق ندارند به دانشجوها القای ناامیدی کنند. زیرا یکی از ترفندهای دشمنان در جنگ نرم القای ناامیدی است و مدیری که این عمل را انجام دهد و دانشجویان را به مهاجرت تشویق می‌کند، این مسئله خلاف است.

وی ادامه داد: دانشگاه نباید جولانگاه فتنه گران شود، همایش برگزار کنند و دانشجویان را تشویق کنند که در همایش شرکت کنند تا تشویق به مهاجرت شوند. اسم نمی‌برم ولی آیا این موضوعات نگران‌کننده نیست؟

خطیب جمعه کرج اضافه کرد: دریکی از دانشگاه‌های استان به دختران اجازه دوچرخه‌سواری داده شد. با ورزش و دوچرخه‌سواری برای بانوان مخالف نیستیم ولی نحوه برگزاری و مکان برگزاری چنین رویدادهایی مهم است که باید موردتوجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با طرح این سؤال که آیا درست است عکس تنها دانشجوی شهید دانشگاه را بردارید و نگذارید که در دانشگاه نصب شود بعد عکس سران فتنه را بر درودیوار بچسبانید؟

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به دیدار رهبری با مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، گفت: ایشان در این دیدار بر ضرورت مقاومت و آثار این مهم برجهان اسلام تأکید کردند.

برخی از روی غفلت سعی در انکار جنگ نرم دارند

وی همچنین به دیدار رهبری با جمعی از تهیه‌کنندگان، کارگردانان و بازیگران سینما، گفت: ایشان در این دیدار نیز بر تقویت بیداری اسلام تأکید کردند و این مهم را در ۱۰ بند بازگو کردند.

خطیب جمعه کرج در ادامه با اشاره به اهمیت مقابله با جنگ نرم که تبدیل به جنگی خانگی شده است، گفت: برخی از روی غفلت سعی در انکار جنگ نرم دارند درحالی‌که بر کسی پوشیده نیست جنگ نرم باعث تزلزل و بی‌ثباتی و تضعیف بنیان‌های فرهنگی و اعتقادی مردم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه ملت ایران اسلامی طی ۴۰ سال گذشته ایستادی کرده‌اند، گفت: امروزه صف‌بندی استکبار علیه نظام اسلامی خصمانه‌تر شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه ایران توانسته نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کند، گفت: بی‌ثباتی و ناامن سازی از اهداف دشمن است آن‌ها به دنبال تضعیف سرمایه‌های ملی ما هستند درحالی‌که حضور همه‌جانبه مردم باعث شده که آن‌ها به بسیاری از اهداف خود نرسند.

وی با اشاره به اینکه هدف دشمن ترویج مفاسد اخلاقی در جامعه اسلامی است، گفت: همه باید برای ناکامی دشمنان تلاش کنیم.

انتهای پیام

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از مصوبات شورای شهر، شفاف‌سازی حقوق و مزایای دریافتی مدیران شهرداری بود چراکه باور داریم مردم باید در جریان این موضوع و مطلع باشند و واهمه‌ای نباید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی موسی‌الرضا حاجی‌بگلو شامگاه چهارشنبه _دوازدهم اردیبهشت_ در برنامه تلویزیونی گفت‌وگو اظهار کرد: با پیروزی انقلاب، امام راحل (ره) بر اساس احکام اسلامی، تصمیم‌گرفتند اداره امور شهر و روستا را به مردم واگذار کنند؛ چند اصل در قانون اساسی پیرامون شوراها و نقش پررنگ مردمی آمده که نشان از اهمیت شوراها دارد.

وی با بیان اینکه تشکیل این شوراها سال ۵۸ به تصویب رسید ولی جنگ‌تحمیلی مانع از تحقق آن شد و سرانجام سال ۱۳۷۸ با فرمان مقام معظم رهبری اولین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل شد، افزود: نگاه شوراها این بوده که امورات شهر و روستا را نمایندگان مردم عهده‌دار شوند و موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، آموزشی و… تأمین کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه شوراها باید نگاه عدالت‌محور داشته باشند و با حضور و نقش‌آفرینی مردمی به دنبال تحقق این مهم باید باشند، گفت: در عرصه شوراهای شهر و روستا، پیوسته به‌دنبال فتح قله مشارکت مردمی هستیم ولی همچنان تا رسیدن به قله فاصله داریم؛ آنچه مسلم بوده این است که مدیران در سطوح مختلف باید شورا باور باشند.

حاجی بگلو ادامه داد: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در شهر مشهد بوده و سعی کردیم با تعریف پروژه‌های زودبازده، نقش مردمی را در این پهنه‌ها پررنگ کنیم.

وی افزود: با همین نگاه، حدود نیمی از اعتبارات شهرداری را طی سنوات اخیر به مناطق حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار بردیم و با روند کنونی، در آینده نه‌چندان دور مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر در مشهد نخواهیم داشت و شاهد توزیع عادلانه ثروت شهر می‌شویم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون مصوبات شورا گفت: یکی از مصوبات شورای شهر، شفاف‌سازی حقوق و مزایای دریافتی مدیران شهرداری بود چراکه باور داریم مردم باید در جریان این موضوع و مطلع باشند و واهمه‌ای نباید داشته باشیم.

وی افزود: همه ما برای مردم آمده‌ایم و پرداختی‌ها هم که بر اساس قوانین و مقررات و احکام است؛ اگر شفاف نشود مردم سو ظن خواهند داشت و امیدواریم شهرداری نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشد.

کد خبر 749895

دیگر خبرها

  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است