Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@13:23:09 GMT

ترامپ ملاقات با اردوغان را نیز لغو کرد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۴۴۱۸۳

ترامپ ملاقات با اردوغان را نیز لغو کرد

سخنگوی کاخ سفید بدون ارائه هیچ دلیلی اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا دیدار رسمی با همتایان ترکیه‌ای و کره جنوبی خود در حاشیه نشست گروه ۲۰ را لغو کرده است.

به گزارش حُریت، سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، دیدار رسمی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، و مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی نخواهد داشت و تنها در نشست گروه ۲۰ با آن‌ها به صورت غیررسمی گفتگو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش از این نیز رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه سفر به آرژانتین در پیامی توییتری دیدار برنامه‌ریزی‌شده با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را در حاشیه نشست گروه ۲۰ در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، به بهانه افزایش تنش‌ها میان مسکو و کی‌یف لغو کرد.

روز یکشنبه در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان را نیز بازداشت کرد. رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که در این حادثه تبادل آتش بین نیرو‌های دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته و چند ملوان اوکراینی نیز زخمی شده‌اند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه در واکنش به این اقدام دونالد ترامپ به کنایه اعلام کرد: ما به آرژانتین خواهیم رفت. آن پیام توئیتری را دیدیم، ولی پیامی رسمی دریافت نکرده ایم. اگر اینطور باشد، رئیس جمهور وقت بیشتری برای انجام دیدار‌های مفید در حاشیه این نشست خواهد داشت.

نشست کشور‌های موسوم به گروه ۲۰ از روز جمعه دربوئنوس آیرس آغاز به کار خواهد کرد و دو روز به طول می‌انجامد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترامپ اردوغان سخنگوی کاخ سفید کاخ سفید رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه امروز وارد سودان می‌شود تا با رئیس شورای حاکمیتی این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری تسنیم، « احمد ابراهیم مفضل» رئیس سرویس امنیت عمومی سودان هفته گذشته به روسیه رفت تا در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی شرکت کند. وی در حاشیه این نشست با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آفریقا دیدار و درباره تحولات سیاسی ونظامی در سودان با او گفت‌وگو کرد.

« میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در راس یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک امروز وارد سودان می‌شود تا با ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش درباره گسترش روابط دوجانبه و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، در این سفر دو روزه، بوگدانوف با «مالک عقار» معاون رئیس شورای حاکمیتی ، وزیران امور خارجه و معادن به همراه سایر مقامات سودانی دیدار و در خصوص  تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد

هدف از سفر هیئت بلندپایه روسیه به سودان، گسترش روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها از طریق فعال سازی ساختار رایزنی و هماهنگی است.

ژنرال برهان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در شهریور ماه گذشته در نیویورک برگزار شد با « سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و درباره فعال سازی روابط دوجانبه، تحولات سودان و نقش مسکو در کمک به سودان و حمایت از صلح و ثبات در آن گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • عملیات بمباران عقبه اوکراینی‌ها با بمب‌های نیم تنی
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه