Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- برخی از اعضای خانواده های قربانیان پرواز گمشده ام اچ 370 مالزی ،سه ماه پس از بسته شدن پرونده تحقیق در موردعلت این سانحه هوایی، 5 قطعه را که مدعی هستند متعلق به لاشه این هواپیما بوده، به عنوان مستندات جدید به وزارت حمل و نقل مالزی تحویل دادند.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، پرواز ام اچ 370 به مقصد کوالالامپور- پکن در روز 8 مارس 2014 (17اسفند 92) ، کمی بعد از خروج از پایتخت مالزی ، با 239 نفر مسافر که 2 نفر از آنها تبعه ایران بودند، ناپدید شد تا یکی از بزرگترین رازهای تاریخ هوانوردی را درجهان رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت مالزی در روز هشتم مردادماه امسال پرونده تحقیق در مورد علت سرنگونی هواپیمای ام اچ 370 مالزی با 239 سرنشین و دو تبعه ایرانی را رسما بست.
این درحالی است که تعدادی از نمایندگان اعضای خانواده های قربانیان پرواز گمشده ام اچ 370 مالزی امروز جمعه پنج قطعه را که به گفته آنها بقایایی از این هواپیماست،با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف به وزیر حمل و نقل مالزی تحویل دادند.
'آنتونی لوک سیوفوک ' وزیر حمل و نقل مالزی روز جمعه پس از دریافت این قطعات از سوی نمایندگان خانواده های قربانیان این سانحه هوایی گفت که دولت برای ازسرگیری پرونده هواپیمای گمشده پرواز MH370 نیاز به شواهد و مستندات جدید و تایید شده ای دارد.
پرونده جستجو در مورد این سانحه هوایی درحالی پس از 4 سال رسما در هشتم مرداد ماه امسال بسته شد که نتیجه تحقیقات سازمان هوانوردی بین المللی ایکائو نیز نتوانست از این بزرگترین راز تاریخ هوانوردی جهان رمزگشایی کند.
وزیرحمل و نقل مالزی تاکید کرد: این پرونده برای دریافت هر نوع مدرک جدید بسته نیست و اگر متخصصان این مدارک را قبول کنند پرونده تحقیق در مورد این سانحه هوایی درصورت تایید مسئولان می تواند دوباره بازگشایی شود.
'گریس ناتان' یک وکیل که مادرش از سرنشینان این هواپیما بود، به نمایندگی از خانواده قربانیان به همراه تعدادی دیگر این قطعات را به وزیر حمل ونقل مالزی تحویل داد.
وی گفت: این 5 قطعه متعلق به لاشه هواپیمای مذکور از دسامبر 2016 تا آگوست (شهریور) سال جاری در سواحل ماداگاسکار یافته شده و شاید این قطعات بتواند سرنخی در مورد علت سقوط این هواپیما ارائه کند.
ناتان افزود: پنج قطعه یافته شده که برای ساخت بدنه هواپیما استفاده می شود،احتمالا از یک قطعه بزرگتر بخشی از پنل کف بوئینگ 777 است که همان مدل هواپیمای گمشده است.
طبق آخرین گزارش بازرسان و محققان ایکائو، متخصصان ارشد تحقیق در پرونده مفقودشدن هواپیمای ام اچ 370 مالزی با 239 سرنشین که دو تبعه ایران نیزهمراه آنها بودند، خلبان این هواپیما را در سقوط ومفقود شدن آن مقصر نمی دانند.
محققان این پرونده با انتشار آخرین نتایج تحقیق خود در ابتدای سال جاری درمورد این هواپیما اعلام کردند که تحقیقات آنها نتوانست به این سوال که علت سقوط هواپیما چه بوده ، پاسخ دهد.
حدود 2 سال پیش استرالیا، چین و مالزی پس از اقدامات گسترده اما ناموفق و صرف حدود بیش از 180میلیون دلار هزینه اعلام کردند که به عملیات جستجوی این هواپیما پایان دادند.
یک گروه مشترک جستجو از این سه کشور حدود 120 هزار کیلومتر مربع از اعماق اقیانوس هند را در ژانویه 2017 میلادی مورد جستجو قرار دادند و صرفا قطعاتی کوچک از هواپیما را در اقیانوس پیدا کردند.
این گروه اکتشاف از دولت مالزی خواست تا عملیات جستجو به 25 هزار کیلومتر مربع در آبهای این اقیانوس گسترش یابد.
اما این گروه نیز نتوانست جعبه سیاه این هواپیما را پیدا کند.
شبک**آساق**1599**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مالزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۴۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد

به نوشته روزنامه پر مخاطب رژیم صهیونیستی، رستوران‌های اسرائیلی و مرتبط با اسرائیل در سرتاسر جهان با موج گسترده‌ای از تحریم مواجه هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت: رستوران‌های اسرائیلی از زمان آغاز جنگ غزه، با موج گسترده‌ای از تحریم مواجه شده‌اند.

این رسانه عبری زبان نوشت، در هفتمین ماه از آغاز جنگ غزه که در اکتبر گذشته آغاز شد، می‌توان اعلام کرد که رستوران‌های اسرائیلی و مرتبط با اسرائیل با موج گسترده‌ای از تحریم در سرتاسر جهان مواجه هستند.

نویسنده گزارش آورده است، همزمان با ادامه حملات اسرائیل علیه نوار غزه، امروز شاهد آن هستیم که سر آشپزهای مشهور فعال در این رستوران‌ها هویت خود را از مردم پنهان می‌کنند، زیرا مردم جهان رستوران‌های اسرائیلی را در حال حاضر تحریم کرده‌اند، این در حالی است که این رستوران‌ها طی یک دهه گذشته یکی از پر مشتری‌‌ترین رستوران‌های جهانی محسوب می‌شدند.

هاآرتص همچنین خبر داد، رستوران داران در اسرائیل هم از 15 اکتبر گذشته اعلام کردند به دلیل جنگ دیگر مالیات پرداخت نخواهند کرد.

اتحادیه رستوران داران اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم دولت در رابطه با معاف کردن شرکت‌‌هایی که در شعاع 40 کیلومتری مناطق درگیری قرار دارند از پرداخت مالیات ما را شوکه کرد زیرا این رستوران‌ها هستند که از آن زمان به بعد به طور کامل تعطیل شده‌اند.

در بعد بین المللی نیز چندی پیش شرکت فست فود کنتاکی مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از یکصد شعبه خود را در این کشور به شکل موقت تعطیل می‌کند تا بتواند پاسخگوی شرایط اقتصادی دشواری که دچار آن شده است، گردد.

گفتنی است رسانه‌های محلی مالزی اعلام کرده بودند که این تصمیم کنتاکی به دلیل تحریم گسترده رستوران‌های آمریکایی حامی اسرائیل توسط مردم مالزی صورت گرفته است.

به نوشته این رسانه‌ها، از زمان آغاز جنگ غزه، مردم مالزی برخی از کالاها و خدمات شرکت‌های جهانی به ویژه رستوران‌ها و برخی از مارک‌های پوشاک آمریکایی را به دلیل روابط و حمایتی که آنها از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مردم غزه دارند، تحریم کرده و زیان‌های هنگفتی به آنها وارد کرده‌اند.

در همین راستا روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در گزارشی خبر داده بود که 900 نفر از صاحبان رستوران‌ها و شخصیت‌های بارز صنایع غذایی آمریکایی شمالی با امضای طوماری خواهان تحریم غذاهای اسرائیل در اعتراض به نسل کشی صورت گرفته در غزه شدند.

یدیعوت آحارانوت به نقل از این طومار آورده است، اسرئیل با سرقت هویت غذاهای فلسطینی سعی در محو آنها در جهان آشپزی دارد همان طور که برای محو ملت فلسطین تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد
  • پشت پرده ماجرای مفقود شدن یسنا دختر گمشده
  • پشت پرده ماجرای یسنا دختر گمشده
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر شد
  • مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر شد+ تصاویر
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت