Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب و پنجمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال مشهد پس از یک هفته فعالیت، شب گذشته به کار خود پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب و پنجمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال مشهد پس از یک هفته فعالیت، شب گذشته به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره از نمایشگاه کتاب، بیش از ۷۰۰ ناشر داخلی و خارجی در ۸۰۰ غرفه حضور داشتند که در این میان ۱۵۰ هزار عنوان کتاب توسط ناشران داخلی و ۲۹ هزار عنوان کتاب توسط ناشران خارجی به علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی عرضه شد. در کنار ناشران، شاهد حضور پررنگ رسانه‌های دیجیتال هم بودیم.

به‌همین مناسبت مشهدپیام علاوه بر گنجاندن این موضوع در نظرسنجی این هفته خود، با حضور در میان بازدیدکنندگان، نظرات آنان را در خصوص این دوره از نمایشگاه جویا شده است.

عاطفه رمضانی، که به همراه دوستان دانشجوی خود در نمایشگاه کتاب حاضر شده، می‌گوید: نمایشگاه کتاب مشهد خوب بود ولی ازدحام محل دریافت بن کتاب زیاد بود، چند ساعت انتظار در این شلوغی، دشوار است، بار اولی بود که به نمایشگاه می‌آمدم اما روی‌هم‌رفته کتاب‌های مورد نیاز را به راحتی پیدا کردم.

اما م ـ قره‌داشی، یکی دیگر از بازدیدکنندگان بیان می‌کند: با توجه به اینکه نمایشگاه بین‌المللی است اما در مقایسه با نمایشگاه‌های سایر استان‌ها مثل تهران در حد بین‌المللی نیست، در واقع اصلا قابل قیاس نیست، بهترین ناشران هم غرفه خلوتی داشتند و هیچ چیزی برای جذب مخاطب نداشتند.

قره‌داشی که یک فعال رسانه‌ای است، اظهار می‌کند: باید با ناشران به‌ویژه ناشران تازه‌کار صحبت می‌شد تا علاوه بر اینکه کتابشان شناخته می‌شد، رونقی برای کتابخوانی و نمایشگاه کتاب به همراه داشت.

وی با بیان اینکه مخاطب خوبی به نمایشگاه آمده اما هیچکدام از غرفه‌ها خرید کتاب ندارند، اضافه می‌کند: تخفیف‌ها محدود است و با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها این موضوع را می‌طلبید که در نمایشگاه بین‌المللی شاهد تخفیف بهتری باشیم اما اینطور نبود و همه غرفه‌ها کتاب را با قیمت جدید عرضه کردند، در صورتی‌که اگر بخواهم از سایت‌ها خرید کنم حتی با محاسبه هزینه ارسال، قیمت خیلی کمتر می‌شود بنابراین ترجیح می‌دهم که از نمایشگاه خرید نکنم.

یکی دیگر از بازدیدکنندگان هم می‌گوید: فقط به‌دنبال کتاب درسی بودم و نمی‌توانم در مورد همه بخش‌ها نظر بدهم اما معتقدم نمایشگاه کتاب مشهد مثل همیشه است و همان کتاب‌های رمان، آشپزی، دینی و غیره همیشگی به‌علاوه کتاب‌های کمک درسی عرضه می‌شود و چیز جدیدی به آن‌ها اضافه نشده است.

امیرحسین یک دانش‌آموز دوره دوم متوسطه است که به همراه دو نفر از دوستانش به نمایشگاه مراجعه کرده و درباره کیفیت آن می‌گوید: نمایشگاه خوب بود اما برخی از کتاب‌های کمک درسی وجود نداشت، در حالی‌که انتشارات آن کتاب در این نمایشگاه دارای غرفه بود.

زهرا صفری هم با اشاره به اینکه بخش کتاب‌های تخصصی خیلی به‌روز بود، اظهار می‌کند: به‌دنبال کتاب‌های طراحی بودم که در نمایشگاه بسیار غنی و پرمحتوا بود، کتاب‌های ارائه‌شده در بخش زبان و رمان‌ها هم خیلی خوب بود.

وی یادآور می‌شود: در سالن فردوسی برخی از ناشران یک کتاب مشابه را عرضه می‌کنند و وقتی به غرفه‌ها مراجعه می‌کنیم شاید ۸ یا ۹ غرفه در نزدیکی هم کتاب‌های مشترکی را ارائه کرده باشند، بنابراین باید کتا‌ب‌ها متنوع‌تر و جدیدتر بود و کتب با موضوعات مختلف عرضه شود.

صفری با بیان اینکه در حال حاضر بدون موضوعات مختلف اصلا نمی‌توان حرکت رو به جلو داشت، اظهار می‌کند: بنابراین باید موضوعات متنوع‌تر و جذاب‌تری در نمایشگاه ارائه شود.

این دانشجوی بازدیدکننده ادامه می‌دهد: نمایشگاه از نظر محتوایی خیلی خوب بود و در بخش‌های اطلاع‌رسانی و راهنمای مراجعه‌کنندگان هم اقدامات خوبی صورت گرفته بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه بین‌المللی صادراتی «اکسپو» فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان است که در این راستا غرفه سیستان و بلوچستان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، داوود شهرکی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه بین‌ المللی اکسپو از تاریخ هشتم الی دوازدهم اردیبهشت سال‌جاری با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور ایران اکسپو ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه، استان‌ها غرفه‌هایی برپا کردند که توانمندی‌های اقتصادی هر منطقه را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار گفت: غرفه سیستان و بلوچستان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز می‌کند که البته در این سه محور اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بخش معدن بیش از هفت کارخانه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در حال احداث است.

شهرکی با اشاره به اهمیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ اذعان کرد: امیدواریم با مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بتوانیم ظرفیت‌های موجود در استان را به خوبی به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

کد خبر 748318

دیگر خبرها

  • قم در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور یافت
  • بازدید وزیر کشور از غرفه هرمزگان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس