Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@20:44:53 GMT

دلار‌های عربستان؛ اصلی‌ترین عامل بقای اسرائیل

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۴۴۵۴۷

دلار‌های عربستان؛ اصلی‌ترین عامل بقای اسرائیل

به گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل، امروز، نهم آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص عربستان اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا این هفته اعلام کرد که حمایت از بن سلمان نه به خاطر محبت شخصی به وی یا به کشور عربستان است بلکه به این خاطر است که اگر بن سلمان و دولت عربستان نباشد اسرائیل ساقط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه اردبیل افزود: با این سخن اولاً اسرائیل را تباه ساخت و ثابت کرد که سرائیل یک قدرت پوشالی است که بدون دلار‌ها و حمایت‌های عربستان پابرجا نیست؛ ثانیاً بر خیانت بزرگ آل سعود و وهابیت صحه گذاشت و معلوم شد که خنجر بزرگ و خیانت اصلی به مسلمان‌ها از طرف حکومت عربستان و سکوت آخوند‌های وهابی است و به همین جهت آن‌ها در عالم اسلام با سخن ترامپ، به شدت خوار شدند.
عاملی بیان کرد: ثالثاً آشکار ساخت که حمله به سوریه، عراق، یمن و نسل کشی در آنجا بخاطر اسرائیل است و اگر ایران تحریم می‌شود باز به خاطر اسرائیل است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حکومت عربستان یک نمونه است، تمام حکومت‌های کشور‌های اسلامی دل در گرو اسرائیل دارند و محال است قدمی علیه اسرائیل بردارند و حکومت همسایه ما ۶۰ درصد سوخت اسرائیل را تأمین می‌کند.
وی افزود: از بن سلمان دو طایفه، تمام عیار دفاع می‌کند؛ اول ترامپ و تیم ترامپ و دوم علمای وهابی و مفتیان عربستان و این بسیار جالب و رسواکننده است.
خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: جناب سدیس، این آخوند درباری که امام مسجدالحرام است در مصاحبه مشهور خود در آمریکا در سال گذشته گفت که امنیت و آرامش دنیا به آمریکا و آل سعود بسته است، در نماز جمعه‌ای که در مسجدالحرام خواند، مدح بلیغی از بن سلمان کرد و از قتل خاشقچی حمایت کرد.
عاملی گفت: من به وهابی‌ها تبریک می‌گویم که آخوند‌های آن‌ها از قتل یک مسلمان بی گناه و قطعه قطعه کردن او و از مثله کردن او حمایت می‌کنند، معلوم می‌شود که این آخوند‌ها از محمد بن عبدالوهاب و از ابن تیمیه درس خوبی فرا گرفته‌اند و این آخوند‌ها هیچ آبرویی برای اسلام و رسول خدا و قرآن نگذاشته‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: هر آخوندی که از مثله کردن یک مسلمان و از قتل بدون وجه یک مسلمان حمایت کند، او از اسلام هیچ چیز نفهمیده است.
وی تصریح کرد: در انفجارات اخیر افغانستان ۸۰ عالم بزرگ اهل سنت که برای ولادت حضرت ختمی مرتبت جمع شده بود توسط وهابی‌های افغانستان قتل عام شدند، این مساله کاملاً نشان می‌دهد که وهابیت غیر از مذاهب اربعه و برای محو مذهب اهل سنت است و در این ماجرا قطعاً آمریکا دست دارد.
عاملی گفت: در داغستان در ساختمان وزیر دیانت، عکس ده‌ها عالم اهل سنت را دیدم که همه توسط سلفی‌های داغستان، قتل عام شده بودند و آنجا گفتند که در کل روسیه تا حال بیش از ۱۵۰ عالم اهل سنت توسط سلفی‌ها کشته شده است.
خطیب جمعه اردبیل افزود: این هفته ۲۰۰ گور دسته جمعی در عراق در مناطق تحت سیطره وهابی‌ها پیدا شد و در این گور‌ها جسد ۱۲ هزار نفر پیدا شد که اکثر این‌ها از اهل سنت هستند.
وی بیان کرد: عمران خان نخست وزیر پاکستان این هفته یک سوال بسیار نفیسی از آمریکا داشت، او پرسید " آمریکا باید این موضوع را به طور جدی ارزیابی کند که چرا با وجود استقرار ۱۴۰ هزار نیروی ناتو و ۲۵۰ هزار نیروی افغان و صرف بیش از یک تریلیون دلار در افغانستان، امروز طالبان قوی‌تر از گذشته در منطقه فعالیت دارد؟ "
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به مناسبت روز مجلس و سالروز شهادت شهید مدرس در سال ۱۳۱۶ به دست رضاخان اظهار کرد: زندگی این نوابغ، این پرورش یافتگان تربیت دینی و سیاسیون دین‌مدار و بزرگانی که سیاست و دیانت را یک حقیقت می‌دانستند برای امروز ما و نسل جدید درس بزرگی است.
وی افزود: مدرس یک نماینده آرمانی، الگو و در تراز نظام جمهوری اسلامی است، حرّیت، اراده، ایمان، تقوا، بساطت، زهد، فاصله نگرفتن از مردم، تیزبینی، صراحت لهجه، شجاعت، جرأت، جسارت و بیگانه ستیزی او همه درس‌های بزرگ است و او جمال دولت و سیاست را در عدالت می‌دانست و حریت خود را نفیس‌ترین سرمایه برای خود می‌دانست و حاضر نبود بر روی آن با کسی معامله بکند، مجلس زمانی در راس امور است که نمایندگانی مدرس گونه در آن حضور داشته باشند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فرهنگی اردبیل نمازجمعه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.

به گزارش فارس؛ لیندسی گراهام که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است در گفتگو با پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» گفت که سعودی‌ها هیچ رفتاری که حاکی از تمایل آن‌ها برای توافق با آمریکا بدون سازش با اسرائیل باشد نشان نداده‌اند. 

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از مدت‌ها پیش به دنبال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان ادامه توافقاتی است که در دولت دونالد ترامپ به «توافقات ابراهیم» معروف شد. 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. ریاض علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل خواستار متعهد شدن اسرائیل به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • امام جمعه اردبیل به سفیر اسرائیل در آذربایجان /ظاهرا آذری‌ها را موجودات نادانی فرض کرده که می‌تواند دروغ هایش را به ما بفروشد
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • مدیریت دوگانه آب بزرگترین ضربه به کشاورزان کشور
  • فطرت بیدار عامل اعتراض دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی است
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!