Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد احسانفر کم بودن آگاهی مردم از شاخصه های سبک زندگی اسلامی را یکی از دلایل فاصله گرفتن فرهنگ ما از اسلام دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدسجاد احسان‌فر مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری البرز  در گفتگو با "تیتریک"؛عنوان کرد: مجموعه 10 قسمتی فیلم کوتاه با موضوع «سبک زندگی» به کارگردانی فرج اله آلادین و تهیه کنندگی حوزه هنری البرز برای پخش از شبکه البرز تولید گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسانفر افزود: این مجموعه که در قالب فیلم‌های کوتاه می باشد، بر اساس احادیث و روایات مربوط به سبک زندگی به ویژه با پرداخت به مسائل اخلاقی تولید شده است. ساخت این مجموعه در مهر ماه به پایان رسیده است و برای پخش از شبکه استانی سیمای البرز آماده می شود.

وی با اشاره به ارتقاء بهداشت روانی ابراز داشت: مهارت های سبک زندگی و اجرای راهکارهای مناسب جهت ارتقاء بهداشت روانی افراد در جامعه  به ویژه جوانان و نوجوانان بسیار مهم است.

مسئول واحدهای تصویری حوزه هنری گفت: در این فیلم به ارتباط صمیمی و دوستانه در بین اعضای خانواده و مشارکت فرزندان در برخی از مسائل خانوادگی و همچنین احترام و بها دادن به نظرات و پیشنهادات آنان  که یکی عوامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی است اشاره کردیم تا مخاطب بتواند با فیلم ارتباط برقرار کند.

احسانفر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد الگوی سبک زندگی اسلامی گفت: سخنان معظم له، نقشه راه ارزشمندی برای آسیب شناسی این موضوع مهم در جامعه است.

وی بیان کرد: مخاطبان ایده سبک زندگی اسلامی در ابتدا نخبگان جامعه هستند تا با تبیین آن و پس از بسترسازی های فرهنگی، به قشرهای دیگر جامعه منتقل کنند زیرا تا اینگونه نظرها فرهنگ سازی نشود و بسترهای لازم آن فراهم نگردد، عامه مردم قادر به درک درست آن نیستند و برداشت های متفاوتی خواهند داشت .

این مسئول کم بودن آگاهی مردم از شاخصه های سبک زندگی اسلامی را یکی از دلایل فاصله گرفتن فرهنگ ما از اسلام دانست و تصریح کرد: ارگان های مختلف از جمله صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد و حتی حوزه های علمیه باید پای کار آیند و از زبان هنر که زبان گویایی است استفاده کنند لذا حوزه هنری البرز با ساخت این مجموعه 10 قسمتی سعی نمود در این راه پیشقدم شود.

مسئول واحد تصویری حوزه هنری در پایان با تاکید بر اینکه ارائه الگوی سبک زندگی متناسب با آموزه های اسلامی بسیاری از چالش های فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی را برطرف می کند، گفت: زندگی امروز جامعه ایرانی بیش از آنکه نشان دهنده هویت آن باشد، متاثر از فضاسازی های رسانه های غربی است که الگوی زندگی دنیای غرب را تبلیغ می کنند و این الگو، با توجه به سنخیت نداشتن با ساختار فرهنگ اسلامی ما، چالش هایی را به همراه دارد.

گفتنی است پرداختن به موضوعاتی همچون بخشش، همت و تلاش، فروخوردن خشم، حل مشکلات دیگران، همسرداری، نیکی به دیگران، پرهیز از شوخی بی مورد، حقوق همسایگان و انتخاب دوست و همنشین از عناوین این مجموعه 10 قسمتی در قالب «سبک زندگی» می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، اولین نخبه قرآنی که کتابت قرآن به شیوه ای خلاقانه بر روی شمشیری به طول  سه متری را انجام داده است.
این اثرهنری از جنس چوب است و  آیات قرآن کریم با سوزن فولادی  روی آن حک شده است .
خط استفاده شده در این اثر خط نسخ است و طراحی این طرح هنری و کتابت قرآن یکسال به طول انجامید.
دومین نخبه قرآنی که در زمینه تفسیر المیزان و نوشتن آن به زبان لاتین است تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری