Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد بن سلمان» در دیدار با حامیان صهیونیسم برای خدمت به رژیم صهیونیستی و منافع آمریکا وعده داد تا زمینه را برای ساخت کلیساهای انجیلی را در عربستان فراهم می کند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: «جوئل روزنبرگ» رئیس صهیونیستی هیئت انجلیک های آمریکا برای نخستین بار از وعده «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی مبنی بر فعالیت این مسیحیان و بازکردن کلیساهای انجلیکی در عربستان برزبان راند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن سلمان در دیدار ماه گذشته با یک هیئت مسیحیان انجلیکی در ریاض این وعده را داد، اما در این گفته است که درحال حاضر امکان ندارد که  اجازه افتتاح کلیسا در عربستان براساس حدیث نبوی که می گوید« دو دین در جزیره العرب جمع نمی شود» داده شود.

ولیعهد سعودی به روزنبرگ قول داده است که از علمای دینی این کشور می خواهد که بگویند «جزیره العرب» در این حدیث را تنها شامل «مکه و مدینه» است و سپس اجازه افتتاح کلیسا در این کشور را بدهند.

 

مهمانان بن سلمان

ولیعهد عربستان برای نخستین بار میزبان یک هیئت مسیحی انجلیکی در اکتبر گذشته بود که ناظران آن را به عنوان گامی به سمت عادی سازی روابط علنی بین عربستان، مسیحیت و «رژیم صهیونیستی» دانستند.

روزنبرگ یکی از شرق شناسان انجلیکی و مدافع رژیم صهیونیستی و متمسک به پیش بینی های تورات است و پیش از این به عنوان مشاور رسانه ای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر صهیونیستی فعالیت می کرد. از پیش بینی هایی که انجلیکی ها به آن ایمان دارند و در کتاب «تورات و دمشق» نوشته شده است: ویرانی کامل دمشق با نزدیک شدن به پایان زمان است. این کتاب پرفروش شدن کتاب در سال 2016 در آمریکا و رژیم صهیونیستی بود. 

 

روزنبرگ سلسله همایش های جهانی را برای جمع آوری کمک مالی برای ارتش صهیونیستی از جمله جنگ سال 2008 برگزار کرده است که در این همایش ها برگزار شده در آمریکا نزدیک به 30 میلیون دلار جمع آوری کرد.

او همچنین سابقه اهانت اسلام و پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) را دارد؛ چرا پیش از این مسئله «اسراء و معراج» را در سال 2014 میلادی در گفتگو با شبکه «فاکس نیوز» آمریکا به تمسخر گرفت.

 

کلیساها در عربستان

پیش از این، پایگاه « Egypt Independent» در سوم می فاش کرد که عربستان توافقنامه ای با واتیکان مبنی بر ساخت کلیسا برای مسیحیان در این کشور امضا کرده است.

این توافقنامه شامل احداث کلیسا برای مسیحیان و دعوت به تبادل فرهنگی بین ادیان می شود که نقش مهمی در دوری از خشونت و تروریسم و تحقق امنیت و ثبات در جهان دارد.

براساس این توافقنامه، کمیته مشترک هماهنگی شامل نمایندگان دو طرف با برگزاری نشست های آتی تشکیل خواهد شد و انتظار می رود که این نشست ها هر دو سال یکبار در رم یا یک شهر با انتخاب انجمن جهان اسلام برگزار شود.

 

سخن از ورود مسیحیان به عربستان جدید نیست، چرا که عربستان قصد دارد تا کلیسای تاریخی در شهر الجبیل بازسازی کند و یک کلیسای دیگر را پس از سفر «بشاره الراعی» سراسقف کلیسای مارونی لبنان در 14 نوامبر 2014 میلادی بنا کنند، اما باوجود سکوت مقامات سعودی و توضیح ندادن در این باره به افکارعمومی، این مسئله از کسی پنهان نماد.

این سفر تاریخی بشاره الراعی به لبنان و دیدار با «سلمان بن عبدالعزیز» و بن سلمان جدل گسترده ای برانگیخت، چرا برای نخستین بار در نوع خود بود که یک رهبر دینی غیرمسلمان به این کشور سفر کرده بود.

این درحالی است که «عبدالعزیز آل سعود» بنیانگذار عربستان، یهودیان نجران که با گرویدن به اسلام مخالف بودند، به یمن اخراج کرد و حال قدیمی ترین مسیحیان در این کشور در مکان های ویژه عبادت می کنند و از خطر بازداشت و زندانی شدن شکایت دارند.

 

اما مسئله مهم در اینجا ساخت کلیسا در عربستان نیست، چرا که در کشورهای اسلامی همچون امارات، قطر، کویت، بحرین، عمان و یمن کلیساهای زیادی ساخته شده است، مسئله مهم سیاست بن سلمان نسبت به این اقدام است که می خواهد کلیساهایی برای صهیونیست مسیحی ها بنا کند، چرا که انجیلی یک شاخه انحرافی از پروتستانیسم است و دیدگاهی انحرافی از انجیل و عهد عتیق دارند؛ همچنین این اقدام چراغ سبزی به منظور عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت از این رژیم در منطقه است که یک کشور اسلامی را اشغال کرده و به برپایی رژیم جعلی اقدام کرده است و حال با کوته نظری سران عرب درحال جولان دادن در منطقه خاورمیانه و کشتار فلسطین ها به بهانه مختلف است.

اما در این شرایط که عربستان به خاطر اقدامات بی خردانه بن سلمان تحت فشارهای داخلی و بین المللی قرار گرفته است، بعید به نظر می رسد که ریاض بتواند این طرح را که در راستای برنامه عادی سازی روابط با صهیونیست ها و خدمت به منافع آمریکادر منطقه است، اجرایی کند.  

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه مجلس بسیج زلزله مشهد اقتصاد خامنه ای آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری ایران کلیسا عربستان صهیونیستها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: از زمانی که ایران در پاسخ به حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق که به شهادت چند مستشار نظامی منجر شد، چندین نقطه نظامی در فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی و موشکی موفق قرار داد، حمله‌ها در فضای مجازی به اردن تا به امروز ادامه داشته‌است.

قضیه از این قرار بود که پس از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه در مصاحبه با شبکه RMC گفت که مشارکت هواپیماهای این کشور در رهگیری پرتابه‌های شلیک‌شده از ایران علیه رژیم صهیونیستی بنا به درخواست اردن بوده‌است.

در ادامه انتقاد نهادها و افکار عمومی عربی و اسلامی از نقش اردن در حمایت از رژیم صهیونیستی، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن در مواضعی به مشارکت این کشور در هدف قرار دادن موشک‌های ایران اذعان کرد. وزیر امور خارجه اردن در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» گفت: اردن از همه ابزارها برای رهگیری هرگونه پرتابه‌ای که حریم هوایی این کشور را نقض کند، استفاده خواهد کرد.

از آن زمان موجی از حمله‌ها به اردن از سوی کاربران فارسی‌زبان شبکه اجتماعی ایکس به راه افتاده‌است که در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برخی کاربران ایکس، «سلما بنت‌عبدالله» دختر پادشاه اردن را که نخستین خلبان زن ارتش این کشور است، در عملیات رهگیری به نقد کشیدند.

کاربری با درج هشتگ الاردن، این مساله را نه تنها ننگ برای عرب‌ها بلکه برای بشریت دانسته و نوشته‌است که «دختر پادشاه اردن خلبان هدف قرار دادن برخی از پهپاد ها بود. ننگ بشریت، ننگ عرب».

انتقادات تند علیه پادشاه اردن

کاربران فارسی‌زبان ایکس، برخی صفت‌ها را در شأن شاه اردن دانستند؛ صفت‌هایی که جایگاه وی و کشور اردن را زیر سوال می‌برد.

کاربری در این باره نوشته‌است: او می‌توانست در رویارویی دیشب بیطرف بماند ولی رفت به کمک ارتش اسرائیل. نشانِ عالی نوکری نتانیاهو مبارک باد عبدالله ثانی!

«نوکر اسرائیل مزدش رو گرفت» عنوانی بود که یک کاربر ایکس برای توییت خود برگزید و به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت: الی کوهن، وزیر انرژی اسرائیل برای قدردانی از نقش پادشاه اردن در دفع پهپاد های ایران، افزایش عرضه آب به اردن را برای یک سال تمدید کرد.

در توییتی که «رحمت الله بیگدلی» مدرس حوزه علمیه و فعال سیاسی نیز انتشار داده، ویژگی «سرسپردگی» شاه اردن به چشم می‌خورد. او به نقل از شبکه‌های اجتماعی جهان عرب، نوشت: ملک عبدالله پادشاه اردن پس از سرسپردگی انتحاری اخیرش به رژیم صهیونیستی در رهگیری برخی پهپادهای ایران مدال‌های بیش‌تری برای اظهار نوکری دریافت کرد!

زخم کهنه‌ای که دوباره سر باز کرد؛ همکاری اردن با صدام در جنگ تحمیلی

کاربران فارسی‌زبان بعد از همراهی اردن با محور عبری-غربی در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی که البته ناموفق هم بود، نقش امان در کمک به «صدام حسین» در جنگ تحمیلی هشت ساله را یادآور شدند.

کاربری در این باره نوشته‌است: خرمشهر که سقوط کرد ملک حسین اردنی رفت عراق، با صدام رفت بازدید خرمشهر، جگر کباب کردند و خوردند. تلویزیون عراق فیلم این دیدار را بارها پخش کرد. فکر می‌کنم هیچ‌وقت فرصت تنبیه اردن برای مشارکت در جنگ و اشغال ایران فراهم نشد.

این کاربر افزود: اکنون که پسر ملک حسین، آسمان #اردن را برای مقابله با پهپادهای ایران در اختیار آمریکا و اسرائیل قرار داد باید به یادش آورد که حساب‌های عقب افتاده فراوانی دارد.

برخی کاربران همزمان با حمله به اردن در زمینه همراهی با محور عبری- غربی، دیگر حکام عرب را نیز به چالش کشیدند.

کاربری در این زمینه با تمرکز به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، نوشته‌است: این فقط عملکرد پادشاه اردن نیست؛ اکثریت حکام عرب همینقدر فدایی إسرائیل و دشمن فلسطین هستند؛ واکنش مردم و عرب ها بابت پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی میزان شرافت آنها در قبال خون کودکان غزه را مشخص خواهد کرد.

شماری از کاربران نیز بر ضرورت کسب تجربه برای حمله‌های احتمالی آتی سخن به میان آورده‌اند.

در همین راستا، «عبدالله گنجی» فعال رسانه‌ای در صفحه شخصی خود در ایکس، با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی کمترین نقش را در رهگیری داشته و ضربه‌پذیر است، با ذکر برخی جزئیات، غرب را نجات دهند رژیم صهیونیستی از حمله پهپادی و موشکی جمهوری ایران دانست.

کد خبر 6085383

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • دو گزینه کاخ سفید در مقابل اعتراضات دانشجویی
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله