Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با ارسال نامهای به دکتر روحانی، با تشریح خدمات و دستاوردهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، پیشنهاد کرد اعطای احکام مستمری‌بگیران این صندوق توسط رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت صورت پذیرد.

شریعتمداری در نامه خود با اشاره به آن که صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از ثمرات انقلاب اسلامی و یکی از بازوهای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی است، آورده: «از سال ۱۳۸۶ تاکنون و با اجرای ماده (۵۷) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، قریب به ۹۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان صندوق، به افتخار بازنشستگی نائل و مشمول دریافت مستمری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر رفاه با اشاره به برگزاری مراسم اعطای احکام بازنشستگان در استان‌های مختلف، خطاب به رییس‌جمهور نوشته است: «صدور احکام بازنشستگی برای روستاییان، اقدام ارزشمندی است که نخستین بار در دولت جنابعالی انجام شده و به این معنی است که نیروی کار کشاورزی و عشایر نظیر کارگران و کارمندان دولت در دوره سالمندی از پوشش مناسب تامین اجتماعی و حقوق و مستمری بازنشستگی برخوردار شده است.»

شریعتمداری، برقراری نظام بیمهای برای کشاورزان، روستاییان و عشایر را طلیعه اجرای کامل قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی دانسته و آورده است: «گسترش و فراگیری این نوع بیمه در سطح کشور، حصول آرامش خاطر و اطمینان نسبت به آینده را در میان کشاورزان و جامعه روستایی و عشایری کشور نوید می‌دهد و اهمیت آن با بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ عمرانی کشور برابری می‌کند.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از تشریح فعالیت‌ها و خدمات صندوق، معرفی آن به جامعه را اقدامی مفید و امیدبخش قلمداد کرده و نوشته است: «به منظور مدیریت التهابات ناشی از بازگشت مجدد تحریم‌ها و افزایش سرمایه‌های اجتماعی، تزریق نشاط و طراوت و سرزندگی و همچنین ایجاد روحیه همدلی و همگرایی، تعامل مسئولین با مردم، اعتمادبخشی و دمیدن روح امید در میان آحاد جامعه و در آستانه فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیشنهاد می‌شود در صورت صلاح‌دید، دستور فرمایید تا در برنامه سفرهای استانی حضرت‌عالی، معاون اول محترم و وزرای محترم علاوه بر افتتاح پروژه‌های عمرانی، نسبت به تقدیم نمادین احکام بازنشستگی روستاییان و عشایر نیز اقدام لازم صورت گیرد.»

نامه وزیر رفاه به رییس‌جمهور و درخواست اعطای احکام بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر توسط مقامات بلندپایه دولتی، نشان از عزم جدی وزارتخانه برای حمایت از صندوق و سرعت بخشیدن به افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای در مناطق روستایی و عشایری دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر اصل 29 قانون اساسی محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی حسن روحانی رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت و پرداخت معوقه فروردین نیز در خرداد انجام می‌شود.

میرهاشم موسوی افزود: حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان مطابق روال هر ماه از ۲۰ فروردین آغاز شده و پیش‌بینی این است که با برنامه‌ریزی انجام شده، افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال شود همچنین تلاش می‌کنیم معوقه فروردین را نیز در خرداد به حساب بازنشستگان واریز کنیم.

بنا به این گزارش، براساس قانون میزان افزایش سالانه مستمری بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سطح حداقل و سایر سطوح، پس از تصویب و ابلاغ هیات‌وزیران اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا

tags # بازنشستگان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟