Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، آمریکا، کانادا و مکزیک توافق جدید تجاری امضا کردند.

بر این اساس، روسای جمهوری آمریکا و مکزیک و نخست وزیر کانادا امروز جمعه پس از ماه ها تنش و مذاکره توافقنامه تجاری تازه ای را امضا کردند که جایگزین پیمان تجارت آزاد آمریکایی شمالی (نفتا) شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافقنامه جدید در حاشیه نشست گروه بیست در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین و توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، انریکه پنا نیه تو، رئیس جمهوری مکزیک و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا امضا شد.

ترامپ مذاکره برای توافقنامه تجاری جدید را یک «نبرد» خواند و گفت این توافقنامه «چشم انداز تجاری را برای همیشه تغییر خواهد داد».

ترودو نیز اظهار داشت توافق جدید به ابهامات اقتصادی در مورد پانزده ماه مذاکره میان سه کشور پایان می دهد و اگر این کشورها به توافق نمی رسیدند «اوضاع بدتر می شد.» ترودو در این مراسم همچنین از ترامپ خواست تا تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا را لغو کند. وضع تعرفه ها بر واردات این دو فلز باعث بروز تنش میان کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا شده بود.

توافق جدید که «توافقنامه آمریکا-مکزیک-کانادا» (USMCA) نام دارد باید به تایید پارلمان هر سه کشور برسد. این توافقنامه در آخرین روز ریاست جمهوری پنا نیه تو به امضا رسید. از فردا اول دسامبر رئیس جمهوری تازه ای در مکزیک بر سر کار می آید. رئیس جمهوری مکزیک توافقنامه جدید را «چارچوبی مدرن» برای مراودات تجاری آتی سه کشور توصیف کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی کودکان غزه از تحصن ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و کانادا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کودکان فلسطینی با تجمع در مقابل بیمارستانی در اردوگاه «دیرالبلاح» در مرکز نوار غزه، با برافراشتن پلاکاردهایی از ابتکارات و تظاهرات همبستگی دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا و کانادا قدردانی کردند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، بنا بر آخرین برآوردها نیروهای پلیس آمریکا تاکنون بیش از ۱۶۰۰ دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ۳۰ دانشگاه این کشور بازداشت کردند.

کد خبر 6094836

دیگر خبرها

  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • قدردانی کودکان غزه از تحصن ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و کانادا
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین