Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با محمود عبدالرضا طلال استاندار سابق واسط و نماینده حال حاضر مجلس عراق و عضو هیئت رئیسه شورای استانداری استان واسط ضمن تاکید بر ادامه مراودات دوستانه بین دو استان ایلام و واسط، تصریح کرد: دوران طلال در استانداری واسط عراق دوران طلایی رابطه بین دو استان ایلام و واسط بود و امیدواریم در دوران محمد میاحی استاندار جدید واسط ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از چهارخطه شدن مسیر ایلام به نجف از زبان وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود: در سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام مقرر گردید مسیر ایلام به نجف توسط پیمانکار خصوصی و با همکاری دو کشور عراق و ایران تحت اقدام قرار گیرد.

استاندار ایلام بر ایجاد راه آهن ایلام به نجف تاکید کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی قول داده اند که به زودی قسمتی از راه آهن کرمانشاه- ایلام - مهران به مناقصه گذشته شود.

در ادامه محمود عبدالرضا طلال نماینده مجلس عراق و عضو هیئت رئیسه شورای استانداری استان واسط از اراده جدی کشور عراق برای چهارخطه کردن مسیر مهران به نجف خبر داد و گفت: هفته گذشته با وزیر راه عراق درخصوص راه آهن ایلام به نجف بحث و گفتگو داشته ام و مقرر شد که این مهم با همتای ایرانی پیگیری شود.

وی بر عملیاتی شدن پروژه‌های چهارخطه شدن و ایجاد خط ریلی بین ایلام و نجف تاکید کرد و افزود: ما خواستار دیدار وزرای راه دو کشور ایران و عراق برای ایجاد تفاهم نامه‌های لازم در این خصوص هستیم.

نماینده مجلس عراق از پیگیری تعهدات خود در دوران استانداری واسط عراق گفت و بیان داشت: روز چهارشنبه با وزیر امور خارجه عراق در خصوص بازگشایی بازارچه‌های دو طرف مرز جلسه دارم و امیدوارم به زودی شاهد راه اندازی دو بازارچه شهابی و چنگوله باشیم.

وی در پایان از رابطه حسنه با استانداری ایلام گفت و تاکید کرد: من در ایران غریبه نیستم و ایران خانه دوم من است و بابت همکاری و تعامل بسیار خوب سلیمانی دشتکی استاندار متعهد ایلام در زمان استانداری واسط صمیمانه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به همراه جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسوولان از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.
 
داعی افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است؛ پروژه قطار حومه‌ای «مشهد-گلبهار-چناران» در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

دیگر خبرها

  • استقبال مردم و مسئولان استان ایلام از ورود پیکر شهید«فیضی زاده»
  • روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • استان یزد، غرفه برتر نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسئولان ایران