Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا ، پنجمین فستیوال موسیقی آیینی و نواحی ایران در حالی برگزار می شود که بسیاری از هنرمندانعرصه موسیقی مشغول برگزاری کنسرت ها و اجراهای خود هستند .

دبیر پنجمین فستیوال موسیقی نواحی و آیینی ایران اظهار کرد: ما کهن ترین راویان موسیقی اقوام را پیدا می کنیم و تلاشمان این است که اصیل ترین و مهمترین راویان را بیاوریم و اثرشان را ضبط کنیم؛ تعداد زیادی جشنواره برگزار شده است و این آدم ها آمدند اجرا کردند ولی هیچ کدام از اینها نه ضبط شده است و نه اثری از آنها هست، در این فستیوال راویان ثبت و ضبط کیفی از اجراهایشان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می خواهیم عکس برداری و تصویربرداری درستی از اینها صورت بگیرد، اینها ذخیره های فرهنگی کشور ما هستند که انعکاس دهنده تاریخ و فرهنگ و زبان قوم خود هستند.

وی افزود: ما در موسیقی اقوام در طول این سالیان نتوانستیم یک چیز مدونی داشته باشیم پژوهشگران این کار را کرده اند اما می خواهیم حوزه شنیداری محصولی تولید کنیم که در آینده اگر در مورد نوازنده ای می خواهیم حرف بزنیم بگوییم این هست، می خواهیم آثار هنرمندان موسیقی نواحی را بیش از دست رفتنشان ثبت و ضبط کنیم.

علی مغازه ای همچنین گفت:  هنرمندان آیینه دار برخی در قالب گروه و آنسامبل هستند و برخی تک نوازی و نوازنده است؛ ما آنسامبلی داریم که به 15 نفر می رسد و اجراهای کیفی داریم که تک نفره است که ساز را می زند و می خواند؛ 6 گروه و 6 اجرا داریم که یکی تک نفره ساز و اجرا دارد و گروهی داریم که 15 نفر است ورپرتوار جذابی را اجرا می کند.

علی مغازه ای در مورد هنرمندان شرکت کننده در فستیوال آینه دار گفت: امسال به هنرمندانی که در قید حیات نیستند توجه می کنیم هنرمندانی که در شهر خودشان هم شناخته شده نیستند مگر در جمع های روشنفکری شان؛ از جمله این هنرمندان می توان به فهیمه اکبر در استان گیلان، احمد آشورپور ، محسن پور و منوچهر ویزانلو اشاره کرد.

 

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کنسرت فستیوال خواننده موسیقی نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره بر مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی بر اجرای کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علیرضا مهاجر، امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه جهش تولید در دیمزارهای این استان میانگین سرانه زمین در کشور را ۳.۲ هکتار دانست و اظهار کرد: اگر به کمتر از این میزان برسیم قطعاً با کاهش بهره‌وری در اراضی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه واردات دانه‌های روغنی توسط واردات‌کنندگان در ازای خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان است، افزود: پس از پرداخت وجه به کشاورزان و تأیید آن اجازه واردات به این شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بلوک‌بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است که به صورت پهن‌بندی مدیریت می‌شوند، اظهار داشت: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری مزارع می‌شود.

مهاجر در مازندران باید کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود، خاطرنشان کرد: شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی تأمین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم را برعهده دارند و باید بر اساس رسالت اصلی خودشان عمل کنند.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه رسالت جهاد کشاورزی را در امر تولید دانست و گفت: تولید بذر محصولات کشاورزی در مازندران با جدیت دنبال می‌شود و در سال‌جاری این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: تلاش این سازمان بر تأمین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی است.

کد خبر 749731

دیگر خبرها

  • آغاز اردوی انتخابی تیم‌های آب‌های آرام کمتر از ۲۳ سال و جوانان
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • ۱۷ نقطه از گلستان میزبان برنامه‌های دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران 
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • بلده نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران