Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا بر توضیحات وزارت بهداشت؛ در سال ۱۳۹۲ در دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت وقت واقع در وزاتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص این دارو تصمیم گرفته شد که پوشش بیمه‌ای داروی «تری پاراتاید» فقط به مدت یک سال مصوب گردیده و قرار شد بعد از این زمان مطالعات هزینه اثربخشی و گایدلاین (استاندارد درمان) مربوطه تدوین و جهت برقراری پوشش مجدداً به عنوان یک مورد جدید در شورای عالی بیمه مطرح و با توجه به شرایط روز کشور و وضعیت مالی سازمان‌های بیمه گر پایه تصمیم گیری انجام گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حال حاضر شرایط بودجه کشور و منابع مالی بیمه‌های سلامت به صورت انقباضی بوده و امکان اضافه نمودن بار مالی برای سازمان‌های بیمه‌ای کشور حتی در حد کم وجود ندارد و بایستی در شرایط خارج از بحران و پس از گذراندن دوران تحریم مجدداً بررسی و تصمیم گیری در خصوص این دارو انجام گیرد.

از طرفی داروی تری پاراتاید داروی خط سوم درمان پوکی استخوان بوده و قبل از تجویز این دارو می‌بایست توجه کشور و تأمین کنندگان دارو و نیز سازمان‌های بیمه گر پایه به تامین و توزیع و پوشش بیمه‌ای مناسب خط اول و دوم درمان پوکی استخوان باشد. ضمن اینکه برای پوشش و تأمین هزینه بسیاری از دارو‌های ضروری از جمله دارو‌های بیماران خاص در حال حاضر مضیقه مالی وجود دارد.

در توضیحات وزارت بهداشت، آمده است؛ پیشنهاد قیمتی شرکت تولید کننده داروی تری پاراتاید بالاتر از حد آستانه هزینه اثربخشی دارو برای کشور ما بوده و تولید کنندگان تا کنون حاضر نشده اند قیمت زیر آستانه مذکور را بپذیرند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزارت بهداشت پوکی استخوان پوشش بیمه سازمان های بیمه گر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولایی: هیچ دلیلی برای وجود داروی غیرمجاز در داروخانه‌ها قابل پذیرش نیست

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهران ولایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران با تشریح کارنامه بازرسی‌های نوروزی این معاونت گفت: موسسین و مسئولین فنی داروخانه‌ها باید دارو‌ها را از مسیر قانونی تهیه کنند و هیچ گونه دلیلی برای وجود داروی غیر مجاز در داروخانه قابل پذیرش نیست.

وی با بیان این مطلب عنوان کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۲۰۰ بازرسی و ۸ هزار و ۴۰۶ نمونه در آزمایشگاه کنترل این معاونت بررسی و پاسخ دهی از سوی کارشناسان این معاونت صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: کشفیات ضبط شده طی این ایام که ارزش ریالی آن هجده میلیارد و پانصد و پنجاه میلیون ریال برآورد شده است، برای روند مسیر قضایی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این‌که مسئولیت خرید و عرضۀ داروی قاچاق در داروخانه‌ها با مؤسس و مسئول فنی داروخانه است، افزود: توصیۀ ما به موسسین و مسئولین فنی داروخانه‌ها این است که دارو را از مسیر قانونی تهیه کنند و هیچ گونه دلیلی برای وجود داروی غیر مجاز در داروخانه پذیرفته نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • ولایی: هیچ دلیلی برای وجود داروی غیرمجاز در داروخانه‌ها قابل پذیرش نیست
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • برنامه‌ افزایش حفاظت مالی از بیماران خاص در ۱۴۰۳