Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@17:15:44 GMT

واتس اپ در ایران فیلتر می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۴۹۱۸۳

واتس اپ در ایران فیلتر می‌شود؟

ساعت24 - آیا فیلتر واتس اپ در دستور کار دولت قرار می‌گیرد؟ معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد پیام رسان WhatsApp بدون مجوز در ایران فعالیت دارد و باید مانند سایر پیام رسان‌ها مجوز فعالیت دریافت کند.

وبسایت گجت نیوز: آیا فیلتر واتس اپ در دستور کار دولت قرار می‌گیرد؟ معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد پیام رسان WhatsApp بدون مجوز در ایران فعالیت دارد و باید مانند سایر پیام رسان‌ها مجوز فعالیت دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس آسوشه، معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی در خصوص فعالیت پیام رسان WhatsApp در ایران اظهار کرد برخی پیام رسان‌های خارجی از جمله واتس اپ بدون دریافت مجوز رسمی در حال فعالیت هستند که می‌بایست همه‌ی آن‌ها بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی عمل کرده و از مراکز ذی‌ربط مجوز فعالیت دریافت کنند. از سویی هر پیام رسانی که در کشور فعالیت می‌کند به معنای این نیست که فعالیتش قانونی است.

تمام پیام رسان‌ها باید مجوز فعالیت داشته باشند تا دستگا‌های ذی‌ربط برای آن‌ها قوانینی را تدوین کنند و تمامی اطلاعات مربوط به مردم حفظ شود. این نوع قوانین علاوه بر ایران از سال 2018 توسط اتحادیه اروپا نیز رعایت می‌شود و قوانینی را برای پیام رسان‌ها تعیین می‌کنند تا اطلاعات مردم در کشور خودشان نگهداری شود و اگر هر شرکتی این قوانین را به درستی رعایت نکند، با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

فیلتر واتس اپ در صورت نداشتن مجوز

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی در ادامه عنوان کرد اگر بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی اقدام می‌کردیم، مردم برای استفاده از پیام رسان‌های خود دچار مشکل نمی‌شدند. پس از فیلترینگ تلگرام بسیاری از کاربران ایرانی از پیام رسان های داخلی استفاده می‌کردند، اما با فعالیت نسخه‌های غیررسمی تلگرام و کند شدن روند فیلترینگ، کاربران ایرانی مجددا به شرایط قبل از فیلترینگ برگشتند.

همان‌گونه که کسب و کارها طبق چارچوب قانون فعالیت می‌کنند، پیام رسان‌های خارجی مانند واتس اپ نیز باید از قوانین مصوب ایران پیروی کنند. باید سازوکاری فراهم شود تا پیام رسان‌ها نیز مانند اپراتورهای همراه که با دریافت مجوز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، از قانون پیروی کرده و از مراجع قانونی پروانه کار و مجوزهای لازم را دریافت کنند و در غیر این صورت مانند سایر کشورها با آن‌ها برخورد شود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فضای مجازی فیلتر واتس آپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند

 سید حسین سادات حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، با اشاره به آمار تسهیلات تولید گوشی موبایل در سال ۱۴۰۲و عدم هماهنگی تسهیلات ارائه شده با اهداف تعریف شده در این بخش، از اعمال دقت بیشتر در صدور مجوز ساخت تلفن همراه خبر داد.

تولید گوشی موبایل با اعمال ضوابط جدید

به گزارش گجت نیوز، سید حسین سادات حسینی در این‌باره گفت:

در سال گذشته، بیش از ۱۰۰ شرکت درخواست خود را برای صدور مجوز تولید گوشی تلفن همراه ارائه کردند. پس از طی مراحل مشخص شده و دریافت برخی حمایت‌ها و تسهیلات، این شرکت‌ها فعالیت خود را آغاز کردند و مقرر شد وزارت صمت و وزارت ارتباطات، شرکت‌های درخواست‌کننده صدور مجوز را مورد بررسی و راستی‌آزمایی قرار دهند تا مشخص شود آیا امکانات و اعتبارات اختصاص‌یافته در جهت راه‌اندازی خط تولید و بهره‌برداری از آن استفاده شده است یا خیر.

به‌گفته رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، این راستی‌آزمایی‌ها منجر به آن خواهد شد که صدور مجوزهای جدید برای تولید تلفن همراه، مشمول دقت، بررسی‌ و زمان بیشتری شود.

همچنین طبق اعلام برخی از خبرگزاری‌های داخلی، اعطای تسهیلات به شرکت‌های تولیدکننده موبایل، گامی مهم در جهت حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات در این حوزه محسوب می‌شود. با این حال، نظارت دقیق بر نحوه استفاده از این تسهیلات و اطمینان از به‌کارگیری آنها در مسیر تولید، امری ضروری است تا از هدررفت منابع و سوءاستفاده احتمالی جلوگیری شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد