Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به حمله مجدد نیروهای آمریکایی به غیر نظامیان در ولایت هلمند، این اقدام آمریکا را ضد انسانی خوانده و محکوم کرد.

رئیس جمهور سابق افغانستان تاکید کرد که کشتار غیر نظامیان توسط نیروهای آمریکایی اقدامی غیر انسانی بوده و به روند صلح این کشور آسیب می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: نیروهای آمریکایی و ناتو بر خلاف ارزش‌های انسانی و اصول حقوق بشری، اهداف غیر نظامی در ولایت هلمند را بمباران کرده است که منجر به کشته شدن زنان و کودکان شده است.   کرزی با ابراز نگرانی از افزایش تلفات غیر نظامی در افغانستان بیان داشت که این حملات تلاش‌های صلح در افغانستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.   حامد کرزی از طرف های درگیر جنگ در افغانستان خواست تا از آسیب زدن به غیر نظامیان جلوگیری کرده و به جای تشدید آتش جنگ برای برقراری صلح در این کشور تلاش کنند.

در روزهای اخیر، جنگنده‌های آمریکایی و ناتو اهداف غیر نظامی در ولایت هلمند را بمباران کردند که در پی آن، 30 غیر نظامی از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

حملات هوایی آمریکا علیه غیر نظامیان در افغانستان در سکوت جامعه جهانی در حالی ادامه دارد که این نیروها با بسنده کردن به جمله «اشتباه صورت گرفته است»، پرونده کشتار غیر نظامیان را مختومه اعلام می کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حامد کرزی غیر نظامیان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود بالگرد حامل نظامیان مجروح اسرائیلی در بیمارستان ایخیلوف+ عکس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، منابع عبری دقایقی پیش با انتشار تصویری از فرود یک فروند بالگرد حامل مجروحان نظامی اسرائیلی بر بام فرودگاه ایخیلوف در تل آویو خبر دادند.

هنوز مشخص نشده است که مجروحان نظامی این حادثه به حملات اخیر مقاومت فلسطین در نوار غزه و نبردهای سنگین امروز در شرق رفح مرتبط است یا اینکه به حملات گسترده مقاومت اسلامی حزب الله لبنان در جبهه شمالی ارتباط دارد.

کد خبر 6100747 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • فرود بالگرد حامل نظامیان مجروح اسرائیلی در بیمارستان ایخیلوف+ عکس
  • فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
  • بزرگترین عملیات تخریب در نقب/ ۴۷باب خانه فلسطینیان ویران شد+ فیلم
  • مقامات آمریکایی: اسرائیل در کنترل گذرگاه رفح از خط قرمز بایدن عبور نکرد
  • روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟