Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@18:47:26 GMT

پروژه قطار شهری یک طرح تحمیلی است

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۴۹۵۴۹

پروژه قطار شهری یک طرح تحمیلی است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، سید حجت‌الله موسوی‌اجاق سخنگوی شورای شهر کرمانشاه گفت : برای پروژه قطار شهری ۲۸۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته شده که سهم شهرداری و ۱۴۰ میلیارد تومان و مابقی را دولت متقبل شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع دوبار در شورای شهر مطرح شده و هر دو بار تمام اعضا با آن مخالفت کردند، گفت : ما از اول هم با قطار شهری مشکل داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه گفت: شهرداری باید در سررسید ماهانه برای پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان سهم خود چند میلیارد تومان پرداخت کند، اما چنین پولی ندارد.

وی بیان کرد: پرویه قطار شهری با اعتباراتی که به صورت قطره چکانی دولت به آن اختصاص می‌دهد تا ۲۰ سال دیگر هم به پایان نمی‌رسد.

موسوی‌اجاق با بیان اینکه ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان دیگر این پروژه نیاز دارد، گفت: شهرداری نمی‌تواند چنین تعهدی را قبول کند، دولت خودش هرطور می‌تواند تامین کند.

وی همچنین عنوان کرد: اوراق را برای طرح‌هایی همچون تله کابین می‌گذاریم که بازخوردی داشته باشد، اما طرحی مثل قطار شهری که ۲۰ سال دیگر هم انجام نشود تنها تلف کردن منابع استانی و ملی است.

موسوی اجاق با بیان اینکه این طرح زمان احمدی‌نژاد، دولت تحمیل کرده از اول همه با آن مخالف بودند، افزود: حالا که آینده این طرح معلوم نیست، ما نیز چنین پولی را اختصاص نمی‌دهیم و از این به بعد هم اعتباری برایش مصوب نخواهیم کرد .

 

 

انتهای پیام/د

پروژه قطار شهری ۲۸۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دارد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروژه قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه مرکزی، گفت : این پروژه مهمترین و بزرگترین بنای فرهنگی استان است و در صورت راه‌اندازی می‌تواند محل مناسبی برای انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری استان باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری استان‌ها صاحب کتابخانه مرکزی هستند و در غرب کشور تنها استانی که کتابخانه مرکزی ندارد، کرمانشاه است.

بهرامی با اشاره به شروع این پروژه در سال ۱۳۸۶ گفت: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در پنج طبقه و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در دست احداث است.

وی به پیشرفت ۶۳ درصدی پروژه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری این پروژه بعد از ۱۷ سال به این میزان پیشرفت رسیده است.

بهرامی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه شده تا به پیشرفت ۶۳ درصدی برسد، اما برای اینکه بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم با توجه به افزایش قیمت‌ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تصویب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای این پروژه در سفر دور اول رییس جمهور به استان، گفت: در این سفر مقرر شد از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان برنامه و بودجه و ۱۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات نفت تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان اعتبار ۵.۶ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص شد که صرف تکمیل پروژه شده و اکنون برای ادامه کار به تامین اعتبار جدید نیاز داریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری